Shadow of the Erdtree från "blandat" till "mestadels positivt" omdöme på Steam

Robot
Shadow of the Erdtree från "blandat" till "mestadels positivt" omdöme på Steam
Medlem

skill issue tbh

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

skill issue tbh

fr fr

Medlem
Medlem

They became gud!

Medlem

Solid 6/10-expansion.

Medlem

Git gud, with a patch...

Trisst, men får helt enkelt limitera mig själv med saker jag använder istället.

Praise the sun!

EDIT: Är nu mer påläst tack vare Atilaa här lite längre ner i kommentarerna. Tråkigt för folk att Anti-Cheat verkar vara så aggressivt på systemet. Verkar vara ett stort problem i överlag. Hoppas på det bästa för er PC spelare!

Är fortfarande butter för dom gjorde expansionen enklare dock...

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Största problemet var att starta upp spelet efter lång tid och inse man har glömt av allt !

Medlem
Skrivet av tommmme:

Största problemet var att starta upp spelet efter lång tid och inse man har glömt av allt !

bra nog att spelas om, så det var det jag gjorde.

Skrivet av tommmme:

Samma här. Spelade på PS5, och nu försöker jag komma ihåg var allt bra fanns

signatur
Medlem

Vissa av bossarna är för svåra alldeles för snabba, det känns som dom glömt hur man gör bra bossar, gör dom super OP bara så är det bra sen, och tyvärr har dom fått sån status att om nån klagar så bemöts det med påhopp av mer eller mindre militanta Elden Ring fans med nedlåtande kommentarer som "git gud" å "skill issue" å liknande, då känns det lite som att kritiken inte riktigt når fram för ingen vågar säga nåt medans dom fortsätter att bara göra orättvist jobbiga bossar och fiender. Sen tycker jag att stora områden känns väldigt tomma,jag tror att dlcn hade mått bättre av att inte vara så stor som den är. Det är vad jag tycker

Medlem

Jag skapade en ny karaktär och har just kommit in i DLC:n efter en veckas spelande.
Får se vad jag tycker framöver men det ser fint ut.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det var ju inte BARA att spelet var svårt och hade diverse problem med prestandan som låg bakom de negativa recensionerna på Steam.
En stor procent av de negativa recensionerna kom från Kina, ca. 60% av de. Orsaken enligt de recensionerna är en ”stupid blue bear” eller “little blue bear”. Alltså Easy Anti Cheat. Så det handlar nog mer något problem med Easy Anti Cheat som de kinesiska användarna upplever än något som direkt har med själva spelets eller DLCts kvalité att göra.
Editorn på Asmongolds klipp kanal sammanfattade det ganska bra på en minut.

Medlem

Video från Cohh som är värd att kolla på för er säger att det är "för svårt".

TLDR: Du gör spelet så svårt du vill att det ska vara. Elden Ring är enormt, likt dess DLC, så utforska världen och rusha inte till en boss det första du gör, samla på dig Scaduu Fragment och Revered Spirit Ash, utnyttja det spelet ger dig, summons och Spirit Ashes är två stora delar. Men även olika builds och vapen.

Folk som klagar på svårighetsgraden kör ofta spelet som någon slags "boss-rush" istället för ett enormt RPG som spelet är. Visst, du KAN göra det, men då får du en mycket större utmaning också, så då blir klagandet på att "det är för svårt" lite mer larvigt(det är rätt i sak, det blir svårt, men det är även ditt val att göra det extra svårt).

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av micke52:

och tyvärr har dom fått sån status att om nån klagar så bemöts det med påhopp av mer eller mindre militanta Elden Ring fans med nedlåtande kommentarer som "git gud" å "skill issue" å liknande, då känns det lite som att kritiken inte riktigt når fram för ingen vågar säga nåt

Håller med till fullo. Svårt att kunna ge en åsikt och kritik när den omedelbart möts av 'git gud' och liknande.

Medlem
Skrivet av micke52:

Vissa av bossarna är för svåra alldeles för snabba, det känns som dom glömt hur man gör bra bossar, gör dom super OP bara så är det bra sen, och tyvärr har dom fått sån status att om nån klagar så bemöts det med påhopp av mer eller mindre militanta Elden Ring fans med nedlåtande kommentarer som "git gud" å "skill issue" å liknande, då känns det lite som att kritiken inte riktigt når fram för ingen vågar säga nåt medans dom fortsätter att bara göra orättvist jobbiga bossar och fiender. Sen tycker jag att stora områden känns väldigt tomma,jag tror att dlcn hade mått bättre av att inte vara så stor som den är. Det är vad jag tycker

Skrivet av Fezk:

Video från Cohh som är värd att kolla på för er säger att det är "för svårt".
https://www.youtube.com/watch?v=gRf8zPOy7UE

TLDR: Du gör spelet så svårt du vill att det ska vara. Elden Ring är enormt, likt dess DLC, så utforska världen och rusha inte till en boss det första du gör, samla på dig Scaduu Fragment och Revered Spirit Ash, utnyttja det spelet ger dig, summons och Spirit Ashes är två stora delar. Men även olika builds och vapen.

Folk som klagar på svårighetsgraden kör spelet som någon slags "boss-rush" istället för ett enormt RPG som spelet är. Visst, du KAN göra det, men då får du en mycket större utmaning också, så då blir klagandet på att "det är för svårt" lite mer larvigt(det är rätt i sak, det blir svårt, men det är även ditt val att göra det extra svårt).

Spana in!

signatur

Medlem

Ni som redan kritiserat vad jag skrivit ni har inte en anning om hur jag spelar överhuvud taget eller hur många olika blessings jag har så påstår inte det ena eller det andra och tror nånting som ni inte har en anning om och det är detta jag menar vågar man kritisera from Softwares spel så kommer det alltid nån och tror dom vet hur den som kritiserar spelar å gnäller sig blåa i ansiktet på nånting dom tror.
Ha en bra kväll alla

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Håller med till fullo. Svårt att kunna ge en åsikt och kritik när den omedelbart möts av 'git gud' och liknande.

Men det där sägs ju med glimten i ögat i 99,9% av fallen...

Medlem
Skrivet av micke52:

Ni som redan kritiserat vad jag skrivit ni har inte en anning om hur jag spelar överhuvud taget eller hur många olika blessings jag har så påstår inte det ena eller det andra och tror nånting som ni inte har en anning om och det är detta jag menar vågar man kritisera from Softwares spel så kommer det alltid nån och tror dom vet hur den som kritiserar spelar å gnäller sig blåa i ansiktet på nånting dom tror.
Ha en bra kväll alla

signatur

Medlem
Skrivet av 9-11:

Men det där sägs ju med glimten i ögat i 99,9% av fallen...

Det är exakt vad det inte gör i allra flesta fallen
Och helt ärligt så vet du ju inte det för jag tror inte du känner alla som skrivit det eller har jag fel

Medlem
Skrivet av micke52:

Kan verkligen hålla med om att bossarna är överdrivet svåra. Men jag vill hellre ha det så än att de hade varit för enkla. För det första för att expansionen tillhör slutet av spelet, och därför ska ge nya utmaningar, och för det andra för att det är roligare att spela om det då, vilket ger mervärde.

Medlem
Skrivet av micke52:

Det är exakt vad det inte gör i allra flesta fallen
Och helt ärligt så vet du ju inte det för jag tror inte du känner alla som skrivit det eller har jag fel

Känner du alla som har skrivit det då?

Och du behöver ju inte spela spelet om du tycker det är för svårt och det är tråkig.

Medlem

Alla bossar har ju något som gör det svårt men också en möjlighet att komma över det. Är det en eldboss till exempelvis, byt armor så att du är eldtålig och lägg på en charm som gör det också. Vips så har du mycket mer health än tidigare. Nu kan jag inte säga så mycket om hur svår DLC:n är då jag just kommit in.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av micke52:

Ha en bra kväll alla

nu har jag inte spelat expansionen utan bara orginal spelet vilket jag tyckte var okej svårighetsgrad på för att vara ett fromsoft spel. men förstår helt hur du tänker ändå. det är som att folk helt enkelt inte FÅR ha en annan åsikt när de gäller dom spelen. alltid folk som ska på och förklara varför man har "fel" osv.

Medlem

Hidetaka Miyazaki: "In our games specifically, hardship is what gives meaning to the experience. It's our identity."

Medlem
Skrivet av Boogie:

Hidetaka Miyazaki: "In our games specifically, hardship is what gives meaning to the experience. It's our identity."

Det lustiga är att han samtidigt säger :

"I want to preface this by saying I absolutely suck at video games, so my approach or play style was to use everything I have at my disposal, all the assistance, every scrap of aid that the game offers, and also all the knowledge that I have as the architect of the game,” said Miyazaki. “The freedom and open-world nature of Elden Ring perhaps lowered the barrier to entry, and I might be the one who’s benefiting the most from that, as a player, more than anyone else.”"

https://www.ign.com/articles/hidetaka-miyazaki-on-elden-ring-...

signatur

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Kan folk sluta bli så jävla kränkta av en meme, herre gud alltså...

Du har rätt att kritisera och folk har rätt att tycka att du är keff på spelet, vem bryr sig?

Medlem

Har spelat expansionen 10-15 h och tycker det är mycket bra. En liten kritik jag har är dock att vissa fiender och bossar är lite väl krystade. De fladdrar runt över hela skärmen och kör Chun-Li attacker, det är inte ninja gaiden det här.

En parantes egentligen men som sagt, på sina ställen har det varit minst sagt frustrerande

Medlem

Hallå! Anledningen till att det blev blandat betyg var mestadels på grund av kineser som klagade på "panda".. Vilket är anti-cheat systemet...
https://www.youtube.com/watch?v=uDz2U_iO7Ms

1
Skriv svar