GLAD MIDSOMMAR! đŸŒžđŸ„ł

Medlem
GLAD MIDSOMMAR! đŸŒžđŸ„ł

Fram med sillen! Nu Àr det midsommar!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Helvete, redan?!

Medlem

Glad midsommar! Lunchen och sillen redan intagen förstÄs


signatur

En glad kalmarit boende pÄ Gotland!

Medlem

Glad midsommar pÄ er alla FZ:are!

Medlem

Glad Midsommar alla hÀr pÄ FZ. KÀka nu ordentligt med sil och jordgubbar och om ni orkar klÀm in lite gaming ocksÄ.

Medlem

God jul allihopa! đŸ„ł


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Glad midsommar! HĂ€r blir det kebabpizza och... Midsommar (filmen)!

Medlem

Uppdutt för oss som jobbar?😎

Medlem

HyvÀÀ Juhannusta

Medlem

Jobbar i Danmark sÄ arbetsdag som vanligt idag men Àntligen pÄ vÀg mot Ärets firande hemma i SkÄne nu! Glad midsommar alla FZ:are

Medlem
Skrivet av Knalle:

Jobbar i Danmark sÄ arbetsdag som vanligt idag men Àntligen pÄ vÀg mot Ärets firande hemma i SkÄne nu! Glad midsommar alla FZ:are

Snart Sankthans som vi i södra Sverige borde fira istÀllet

Skrivet av Gertzy:

Glad midsommar! HĂ€r blir det kebabpizza och... Midsommar (filmen)!

Är lite trött pĂ„ kebab just nu, men! Midsommar! Vilken film. LĂ€rde mig sĂ„ mycket om svensk kultur och seder frĂ„n den.

Glad midsommar pÄ er alla, btw.

Medlem

Glad midsommar! Har nyss lÀrt mig gilla inlagd sill, riktigt gott med en grÀddfilsÄs och fÀrskpotatis.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Är lite trött pĂ„ kebab just nu, men! Midsommar! Vilken film. LĂ€rde mig sĂ„ mycket om svensk kultur och seder frĂ„n den.

Glad midsommar pÄ er alla, btw.

Jag har inte haft det pÄ lÀnge faktiskt sÄ det satt riktigt bra! Haha ja, jag sÀger till alla pÄ sociala medier utomlands att det Àr exakt sÄ vi firar

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Glad midsommar 😁

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Glad midsommar! Har nyss lÀrt mig gilla inlagd sill, riktigt gott med en grÀddfilsÄs och fÀrskpotatis.

Du Ă€r pĂ„ rĂ€tt vĂ€g! Snart inkluderar du Ă€ven matjessillen i repertoaren, ocjh det Ă€r dĂ€r grĂ€ddfil med grĂ€slök fĂ„r chans att skina đŸ€©

Medlem

Glad midsommar godingar! Solen skiner, gravlaxen svettas och Ă€nnu Ă€r ingen nubbe svept eller spilld. KvĂ€llens spel Ă€r korsord med förĂ€ldrarna, önska mig lycka till 😑😁

Medlem

Jag skippade sillen, det blev ugnsbakad lax i citrondillsÄs med fÀrskpotatis för hela slanten. Sjukt gott.

Glad Midsommar!!

Medlem

Glad midsommar 🌞

Medlem

Glad midsommar alla! Underbart med lÄnghelg. Spel och god mat!

ReleasehÀstryttare
Medlem

Glad midsommar. Jobbade tyvÀrr hela eftermiddagen och kvÀllen men jag han iallfall med lite grill och jordgubbstÄrta till lunch. Nu blir det nog lite Netflix tror jag, orkar inte mycket mer ikvÀll.

Medlem

Tror verkligen folk pÄ riktigt att midsommarstÄngen symboliserar en penis?

Medlem

Glad midsommar!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av GustavA:

Tror verkligen folk pÄ riktigt att midsommarstÄngen symboliserar en penis?

Kom inte hÀr och förstör ett bra skÀmt med verkligheten!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kom inte hÀr och förstör ett bra skÀmt med verkligheten!

Haha. NÀ det var inte meningen. Men det Àr en kul tanke att alla turister tror att vi dansar runt en fallosymbol. Hedningar deluxe.

Medlem

För mig kvittar det vad som Ă€r faktiskt sant eller ej. För 200 Ă„r sedan existerade inte jultomten och idag Ă€r han en sjĂ€lvklar del av jultraditionen. đŸŽ…đŸ»đŸŽ„

Sen mĂ„nga Ă„r tillbaka skĂ€mtar man om midsommarstĂ„ngen. SkĂ€mtet har fĂ„tt fĂ€ste och i min bok kommer nu midsommarstĂ„ngen alltid symbolisera en stor grönskande 🍆 spettad ner i sjĂ€lvaste Moder jord.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

För mig kvittar det vad som Ă€r faktiskt sant eller ej. För 200 Ă„r sedan existerade inte jultomten och idag Ă€r han en sjĂ€lvklar del av jultraditionen. đŸŽ…đŸ»đŸŽ„

Sen mĂ„nga Ă„r tillbaka skĂ€mtar man om midsommarstĂ„ngen. SkĂ€mtet har fĂ„tt fĂ€ste och i min bok kommer nu midsommarstĂ„ngen alltid symbolisera en stor grönskande 🍆 spettad ner i sjĂ€lvaste Moder jord.

Tror faktiskt inte att jultomten existerar idag heller. Men vad vet jag?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Tror faktiskt inte att jultomten existerar idag heller. Men vad vet jag?

Jultomten Ă€r en del av jultraditionen oavsett om han existerat eller ej. I vilket fall Ă€r jultomten ett relativt ”nytt pĂ„fund” och idag Ă€r han tĂ€tt förknippad med julen. Likadant kan jag dĂ„ tycka att vi kan se och göra med midsommarstĂ„ngen. Om folk vill se, sĂ€ga och tro att det Ă€r en dase, dĂ„ Ă€r det en dase. Eller en fallossymbol för att anvĂ€nda ett bĂ€ttre ord. Jag ser det som att traditionen har utvecklats.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem

Sent svar men glad midsommar pĂ„ er! 🙂


signatur

🎼 PlayStation 5 | Xbox Series X
đŸ“ș LG C2 55" (2022 EVO)

âšœ Manchester United FC ❀

12
Skriv svar