GLAD MIDSOMMAR! đđ„ł
Fram med sillen! Nu Àr det midsommar!
âA man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]
Jobbar i Danmark sÄ arbetsdag som vanligt idag men Àntligen pÄ vÀg mot Ärets firande hemma i SkÄne nu! Glad midsommar alla FZ:are
Snart Sankthans som vi i södra Sverige borde fira istÀllet
Glad midsommar! HĂ€r blir det kebabpizza och... Midsommar (filmen)!
Ăr lite trött pĂ„ kebab just nu, men! Midsommar! Vilken film. LĂ€rde mig sĂ„ mycket om svensk kultur och seder frĂ„n den.
Glad midsommar pÄ er alla, btw.
Ăr lite trött pĂ„ kebab just nu, men! Midsommar! Vilken film. LĂ€rde mig sĂ„ mycket om svensk kultur och seder frĂ„n den.
Glad midsommar pÄ er alla, btw.
Jag har inte haft det pÄ lÀnge faktiskt sÄ det satt riktigt bra! Haha ja, jag sÀger till alla pÄ sociala medier utomlands att det Àr exakt sÄ vi firar
https://www.ikea.com/se/sv/images/products/sill-matjes-matjes...
Fram med sillen! Nu Àr det midsommar!
Glad midsommar đ
Glad midsommar! Har nyss lÀrt mig gilla inlagd sill, riktigt gott med en grÀddfilsÄs och fÀrskpotatis.
Du Ă€r pĂ„ rĂ€tt vĂ€g! Snart inkluderar du Ă€ven matjessillen i repertoaren, ocjh det Ă€r dĂ€r grĂ€ddfil med grĂ€slök fĂ„r chans att skina đ€©
Tror verkligen folk pÄ riktigt att midsommarstÄngen symboliserar en penis?
Tror verkligen folk pÄ riktigt att midsommarstÄngen symboliserar en penis?
Kom inte hÀr och förstör ett bra skÀmt med verkligheten!
Kom inte hÀr och förstör ett bra skÀmt med verkligheten!
Haha. NÀ det var inte meningen. Men det Àr en kul tanke att alla turister tror att vi dansar runt en fallosymbol. Hedningar deluxe.
För mig kvittar det vad som Ă€r faktiskt sant eller ej. För 200 Ă„r sedan existerade inte jultomten och idag Ă€r han en sjĂ€lvklar del av jultraditionen. đ đ»đ
Sen mĂ„nga Ă„r tillbaka skĂ€mtar man om midsommarstĂ„ngen. SkĂ€mtet har fĂ„tt fĂ€ste och i min bok kommer nu midsommarstĂ„ngen alltid symbolisera en stor grönskande đ spettad ner i sjĂ€lvaste Moder jord.
âA man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]
För mig kvittar det vad som Ă€r faktiskt sant eller ej. För 200 Ă„r sedan existerade inte jultomten och idag Ă€r han en sjĂ€lvklar del av jultraditionen. đ đ»đ
Sen mĂ„nga Ă„r tillbaka skĂ€mtar man om midsommarstĂ„ngen. SkĂ€mtet har fĂ„tt fĂ€ste och i min bok kommer nu midsommarstĂ„ngen alltid symbolisera en stor grönskande đ spettad ner i sjĂ€lvaste Moder jord.
Tror faktiskt inte att jultomten existerar idag heller. Men vad vet jag?
Tror faktiskt inte att jultomten existerar idag heller. Men vad vet jag?
Jultomten Ă€r en del av jultraditionen oavsett om han existerat eller ej. I vilket fall Ă€r jultomten ett relativt ânytt pĂ„fundâ och idag Ă€r han tĂ€tt förknippad med julen. Likadant kan jag dĂ„ tycka att vi kan se och göra med midsommarstĂ„ngen. Om folk vill se, sĂ€ga och tro att det Ă€r en dase, dĂ„ Ă€r det en dase. Eller en fallossymbol för att anvĂ€nda ett bĂ€ttre ord. Jag ser det som att traditionen har utvecklats.