Remedy "byter namn" och gör Alan Wake-antydningar – dlc på gång?

Robot
Remedy "byter namn" och gör Alan Wake-antydningar – dlc på gång?

Namnet inverteras till "Poison Pill Entertainment" (som borde ha varit "Boredom").


Medlem

Vilken helomvändning att gå från botemedel till giftpiller. Undrar vad de har i kikarn nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

kändes lite fel att sitta och googla efter "Poison Pill Entertainment" igår 😂

Medlem

"Night Springs" är ju den fiktiva tv-showen där man utreder övernaturliga fenomen (som återfinns och refereras till i såväl Alan Wake som Control).

Inte långsökt att tänka att "Night Springs City" kan ha en koppling till denna?

https://alanwake.fandom.com/wiki/Night_Springs_(TV_show)

Gnällkuk

Låter som det är en prequel på g.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ett av de DLC's som ska komma till Alan Wake 2 ska väl heta just Night Springs? eller minns jag fel?

Medlem

Alan Wake 2 föll platt för mig så får inga känningar i PP.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ett av de DLC's som ska komma till Alan Wake 2 ska väl heta just Night Springs? eller minns jag fel?

Jo, det första av två DLC-paket är namngett så!

Medlem

Poison Pill Entertainment?
Poison antyder något farligt. Tillsammans med pill, dvs något som oftast är potent, ger effekt kanske hårt att svälja, riskabelt. Entertainment, något som ger känslor och får pulsen att öka.
Nä, det här känns bara fel.

Valium sludge apathy
Nu är vi mer i nivå med vad en AAA-utvecklare kan stå för.

Medlem

Hemskt namn ju...

Medlem

Vill minnas att Remedy inte vill råka blandas ihop med Rockstar pga att de har samma bokstav i början av sina namn. Ett skäl till namnbytet kanske?

Medlem

Gillar stilen på loggan skarpt!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Alan Wake 2 föll platt för mig så får inga känningar i PP.

Vad trist. Jag har inte kommit till tvåan ännu men älskar första spelet.
Vad var det som inte fungerade?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Frågan är om det är ett verkligt byte eller en gimmik. Remedy Entertainment är (för mig) ett av de där gamla namnen som fortfarande har gott rykte så det känns dumt att byta ut det.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad trist. Jag har inte kommit till tvåan ännu men älskar första spelet.
Vad var det som inte fungerade?

Del 1 är ett mästerverk men det kan man inte säga tvåan är. Extremt frustrerande spel är det. Man går från A till B men man kommer aldrig fram. Man tappar bort sig hela tiden. Ettan var linjärt medan tvåan är som ett openworld fast ändå inte. Avsluta aldrig det för jag gav upp efter 75%. Första spelet man har gett upp annars brukar jag alltid klara alla spel jag lirar

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad trist. Jag har inte kommit till tvåan ännu men älskar första spelet.
Vad var det som inte fungerade?

Jag gillar inte storyn och det är tråkigt.
Att jag har tråkigt när jag spelar det är nog det största problemet jag har med spelet faktiskt.

1
Skriv svar