Fallout 4 patchas i dag, fixar grafikproblem
FoV-slider och högre än 60fps är förstås för mycket att förvänta sig på PC...
Högre fps lär du inte få då begränsningar i grafikmotorn sätter käppar i hjulen.
Högre fps lär du inte få då begränsningar i grafikmotorn sätter käppar i hjulen.
De fixade detta i fallout 76, men mest för att det blev ett problem för studion, inte för spelarna, pga multiplayer.
Så begränsningen ligger mest i bethesda.
Högre fps lär du inte få då begränsningar i grafikmotorn sätter käppar i hjulen.
Detta går att lösa med mods (utan buggar) så tycker Beth borde kunna fixa det också.
Att kapa laddningstiderna verkar inte vara aktuellt heller
Vilka laddningstider? Tycker mestadels att det tar ett par sekunder på sin höjd när man byter miljö i Fallout 4.
PSN: OAKTHYR
Vilka laddningstider? Tycker mestadels att det tar ett par sekunder på sin höjd när man byter miljö i Fallout 4.
Kul för dig, tar säkert 30 sek - 1 min för mig
Kul för dig, tar säkert 30 sek - 1 min för mig
Trist! För mig på PS5 så går det så snabbt att jag inte hinner läsa tipsen, nästan lite tråkigt haha.
PS5, OLED 65"
Kul för dig, tar säkert 30 sek - 1 min för mig
Det finns nån bugg knuten till v-sync/fps som kan orsaka galna laddningstider på PC, kan vara värt att kolla upp om du drabbats av den.
Edit: Mer info samt hur man "fixar" det finns här: https://gamefaqs.gamespot.com/boards/916373-pc/78399658
Kul för dig, tar säkert 30 sek - 1 min för mig
Vilken typ av lagringsmedia kör du?
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
De fixade detta i fallout 76, men mest för att det blev ett problem för studion, inte för spelarna, pga multiplayer.
Så begränsningen ligger mest i bethesda.
Sjukt att även F76 har CE, ESO till exempel har ju en annan motor.
widescreen? Visserligen är spelet ganska gammalt idag men nog hade det 16:9 stöd när det släpptes.
deta har fått 32:9 stöd nu
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
deta har fått 32:9 stöd nu
Jo jag vet, jag är bara gammal. "widescreen" har alltid varit 16:9. 32:9 är väl ultrawide? Något som är märkligt är att konsolversioner inte stöder uw. Jag kan omöjligen vara den enda i hela världen som har kopplat xboxen till en skärm?
Hoppas dom fixar weapon debris krascherna som verkar påverka folk med RTX kort
Ja det vore inte en dag för tidigt! Finns en mod som fixar det, så det lär inte krävas något större ingrepp.
Jo jag vet, jag är bara gammal. "widescreen" har alltid varit 16:9. 32:9 är väl ultrawide? Något som är märkligt är att konsolversioner inte stöder uw. Jag kan omöjligen vara den enda i hela världen som har kopplat xboxen till en skärm?
Det finns några spel som har UW även om maskinerna inte matar ut den aspekten. Kanske finns lägen på sådana TV att zooma bort kanterna med.
Samma som det funkade vid övergången från 4:3 till 16:9
Problemet med UW är att det fortfarande inte finns någon riktig standard för det. Sist bilden breddades blev det snabbt etablerat hur bred den bredare bilden skulle vara.
21:9 var "vanligt" för några år sen. Men det blev aldrig ens någon de facto som fler tillverkare hängde på.
Känndes som något Philips hittade på när 3D inte funkade, och nästan ingen annan var intresserad av det heller.
Det finns några spel som har UW även om maskinerna inte matar ut den aspekten. Kanske finns lägen på sådana TV att zooma bort kanterna med.
Samma som det funkade vid övergången från 4:3 till 16:9
Problemet med UW är att det fortfarande inte finns någon riktig standard för det. Sist bilden breddades blev det snabbt etablerat hur bred den bredare bilden skulle vara.
21:9 var "vanligt" för några år sen. Men det blev aldrig ens någon de facto som fler tillverkare hängde på.
Känndes som något Philips hittade på när 3D inte funkade, och nästan ingen annan var intresserad av det heller.
Något jag tycker är märkligt är att tv-serier inte visas i 16:9, det är alltid en svart kant. Film förstår jag då de har "traditioner" men en nyinspelad netflixserie borde väl ändå sändas i det formatet. Netflix går det inte att zooma på heller så man får leva med kanterna.
Något jag tycker är märkligt är att tv-serier inte visas i 16:9, det är alltid en svart kant. Film förstår jag då de har "traditioner" men en nyinspelad netflixserie borde väl ändå sändas i det formatet. Netflix går det inte att zooma på heller så man får leva med kanterna.
De vanligaste WS-formaten för TV-produktion och biofilm skiljer sig åt en liten aning. 16:9 / 1.85:1 Kan vara det helt enkelt, kamerorna man använder osv. Ibland försvinner det i konverteringen, annars inte. Det händer ju också att TV-produktioner har ambitionen att gå bio också.
Udda att zoom inte funkar, men så kan det vara. Pröva en annan ingång kanske, om det inte är en app i burken. Ibland är vissa val låsta på "datoringången" i TVn.
De vanligaste WS-formaten för TV-produktion och biofilm skiljer sig åt en liten aning. 16:9 / 1.85:1 Kan vara det helt enkelt, kamerorna man använder osv. Ibland försvinner det i konverteringen, annars inte. Det händer ju också att TV-produktioner har ambitionen att gå bio också.
Udda att zoom inte funkar, men så kan det vara. Pröva en annan ingång kanske, om det inte är en app i burken. Ibland är vissa val låsta på "datoringången" i TVn.
Kör netflix i apple tv. Apple+ programmen går det zooma i och i filmer men inte i netflixappen. Det går däremot att zooma på paddans netflixapp.
Kul för dig, tar säkert 30 sek - 1 min för mig
Ok. Ja det var ju segt. Vad kör du för plattform?
PSN: OAKTHYR
Vad jag vet så är det inte ens fov eller upplösning som det gäller, Luke Stephens på youtube har en bra genomgång av denna "fix" och det är en vanlig Howard lögn som bara accepterats...det är en rejäl överdrift som vanligt och bare minimum som standard. Orkar inte länka men lätt hittat 🫣
Verkar som konsolversionerna har patchats till, men är "fortfarande långt ifrån PCs högre inställningar".
"Fallout 4's 'next-gen' upgrade launched with a range of issues - not least that the quality mode didn't work on Xbox consoles. Bethesda Game Studios has fixed that issue, but actually opened the door to a whole range of quality vs performance options - and added those options to PlayStation 5 as well. Tom Morgan re-reviews the upgrade with a comprehensive range of testing, finding that the new options are welcome - but the intrusive hitching isn't and needs addressing."