Fans uppskattar att GTA VI:s karta kan vara dubbel så stor som GTA V:s
Kunna gå in i alla hus som finns och förstöra nästan allt med en extremt detaljerad värld och mängder med saker att göra framför en gigantisk karta är att föredra. Men det ena behöver kanske inte utesluta det andra. Gör kartan så stor ni vill bara det finns plats för dessa detaljer Tycker dock kartan i GTA V var alldeles lagom.
Är det fler som kände att kartan redan i V var för stor?
Jag märkte av att det var stora områden av kartan som jag i princip aldrig spelade i och kände aldrig riktigt att jag hittade på kartan på samma sätt som i GTA 3 spelen och Saints Row 3.
Staden i GTA 4 var på tok för stor. Själv har jag dåligt lokalsinne och åkte allt för lätt vilse om jag inte använde gps'en.
Kunna gå in i alla hus som finns och förstöra nästan allt med en extremt detaljerad värld och mängder med saker att göra framför en gigantisk karta är att föredra. Men det ena behöver kanske inte utesluta det andra. Gör kartan så stor ni vill bara det finns plats för dessa detaljer Tycker dock kartan i GTA V var alldeles lagom.
Förstörbara miljöer kan dock vara väldigt problematiskt. Vad händer tillexempel ifall du spränger ett hus där det är ett uppdrag senare eller kommer bli ett safe-house för spelaren?
Eller tänker du att allt ska respawna när man lämnat området eller efter x tid?
Stora kartor kan också vara bra för att kunna erbjuda varierande gameplay.
Inte så kul med flygplan med mindre kartor tillexempel. Man kanske vill att snabba fordon ska få sträcka på benen eller ha ett fordons uppdrag som utspelar sig över en ganska lång kör strecka. Man skulle också kunna ha en period i spelet där man är efterlyst i staden och vill ha uppdrag utanför medans trycket från polisen sjunker.
Större öppna fält kan ju erbjuda en häftig känsla av realism där det tar väldigt lång tid att resa utan fordon.
Jag tyckte det var kul att man på ett realistiskt sätt i GTA 5 kunde känna att man var mitt ute i ingenstans.
Lite ironiskt att nu när det finns hårdvara för att hantera stora öppna världar väldigt bra så pushar många spelare och journalister för mindre och begränsade spel.
Ska bli intressant nu ifall GTA6 kommer kunna dra nytta av mer VRAM och snabba lagringsenheter(kan göra enorm skillnad), nästa steg sen som förmodligen blir till nästa generation konsoler blir förmodligen istället AI med smartare NPC och smartare uppbyggda spelvärldar(bland annat mer levande kartor).
AI kan då också tillexempel styra så att NPC lagar hus eller objekt som spelaren förstört, vilket skulle vara väldigt häftigt.
I nästa GTA så kanske spelet fortsätter även när spelaren inte spelar spelet, så spränger man ett hus och sedan kommer tillbaka och spelar 2 veckor senare så kanske världen har byggt upp huset igen. Vet dock inte hur det skulle fungera på en större skala om man rev skyskrapor
Kunna gå in i alla hus som finns och förstöra nästan allt med en extremt detaljerad värld och mängder med saker att göra framför en gigantisk karta är att föredra. Men det ena behöver kanske inte utesluta det andra. Gör kartan så stor ni vill bara det finns plats för dessa detaljer Tycker dock kartan i GTA V var alldeles lagom.
Har för mig att jag läste någonstans att majoriteten av alla byggnader kommer att kunna gås in i
Har för mig att jag läste någonstans att majoriteten av alla byggnader kommer att kunna gås in i
Finns lite olika läckor, en del säger 70% av byggnader går att gå in i och en annan säger ett antal på 157 st.
Antalet 157 låter nog mer troligt, att vi skulle kunna gå in i 70% av alla byggnader känns tyvärr väldigt långsökt med tanke på vilka prestandakrav det ev skulle leda till.
Lika innehållslös som förra spelet antar jag...
Det var ju hundratals timmar av content i GTA 5?
Eller önskar då massa ? som täcker hela kartan.
Jag har inget problem med lite döytor, speciellt i spel som försöker vara någorlunda realistiska. Är ju inte så att du MÅSTE utforska varenda sandkorn i öknen.
Förstörbara miljöer kan dock vara väldigt problematiskt. Vad händer tillexempel ifall du spränger ett hus där det är ett uppdrag senare eller kommer bli ett safe-house för spelaren?
Du får väl helt enkelt leva med att det inte är hållbart att demolera en hel stad och tro att livet ska kunna gå vidare som vanligt.
Undra om dom kommer släppa SixM (FiveM) ?
R* köpte upp CFX som står bakom FiveM så inte omöjligt. Men det lär dröja innan det blir verklighet. Särskilt till PC då spelet kommer till konsol först…
Halo kompis!
Det var ju hundratals timmar av content i GTA 5?
Eller önskar då massa ? som täcker hela kartan.
Jag har inget problem med lite döytor, speciellt i spel som försöker vara någorlunda realistiska. Är ju inte så att du MÅSTE utforska varenda sandkorn i öknen.
Jag tycker det var väldigt lite utanför storyn att göra.
Sedan San Andreas känns det som det blivit mindre och mindre av saker att göra i deras GTA världar.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Kunna gå in i alla hus som finns och förstöra nästan allt med en extremt detaljerad värld och mängder med saker att göra framför en gigantisk karta är att föredra. Men det ena behöver kanske inte utesluta det andra. Gör kartan så stor ni vill bara det finns plats för dessa detaljer Tycker dock kartan i GTA V var alldeles lagom.
Tror det skulle bli ett jävla hallå i USA om man kunde flyga in i ett höghus och förstöra den exempelvis men däremot så skulle jag tycka det vore "kul" att krossa fönster och hoppa in i hus med mera. Lite sånt kanske
Jag tycker det var väldigt lite utanför storyn att göra.
Sedan San Andreas känns det som det blivit mindre och mindre av saker att göra i deras GTA världar.
Det är garanterat mer innehåll i GTA 5 än tidigare spel, även San Andreas.
Sen har vi GTA Online på samma karta som troligen innehåller mer än alla andra tidigare GTA kombinerat.
Det är garanterat mer innehåll i GTA 5 än tidigare spel, även San Andreas.
Sen har vi GTA Online på samma karta som troligen innehåller mer än alla andra tidigare GTA kombinerat.
Det upplevde jag det veklingen inte som. Utanför storyn fanns det inte mkt att göra av värde.
Iofs hade nog GTA 4 mest innehåll när jag tänker efter. Det var väl till det som ballad of Gay tony släpptes till ? eller blandar jag ihop spelen nu kanske...
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Det upplevde jag det veklingen inte som. Utanför storyn fanns det inte mkt att göra av värde.
Iofs hade nog GTA 4 mest innehåll när jag tänker efter. Det var väl till det som ballad of Gay tony släpptes till ? eller blandar jag ihop spelen nu kanske...
Lista över grejer att göra utanför huvudstoryn efter snabb googling.
Hobbies & Pastimes
Arms Trafficking - Air
Arms Trafficking - Ground
Bail Bonds
Darts
Flight School Challenges
Golf
Hao Street Races
Hunting Challenges
Off-Road Races
Parachuting
Sea Races
Shooting Range Challenges
Stock Car Races
Stunt Plane Time Trials
Tennis
Triathlons
Wildlife Photography Challenge
Yoga
Other Side Missions & Activities
Children of the Mountain
Epsilon Program
Lester's Assassinations
Random Events
Unique Stunt Jumps
Murder Mystery
Private Taxi Fares
Rampages
Taxi Driver
Miscellaneous Activities
Purchase Clothes
Purchase Car Mods
Purchase Haircuts
Purchase Tattoos
Purchase Weapons
Purchase 5 Properties
Purchase vehicles from a Website
Collect 50 Spaceship Parts
Collect 50 Letter Scraps
Collect 30 Submarine Parts
Collect 30 Nuclear Waste
Walk and Play fetch with Chop
Complete a Booty Call
Receive a Prostitute Service
Watch TV
Purchase Stocks
Hold up a Store
Complete 25x Under the Bridge
Complete 8x Knife Flights
Complete 25x Stunt Jumps
Ride the Cable Car
Use the Car Wash
Use a Fairground Ride
Visit the Cinema
För att inte tala om all extra content som finns i GTA Online och ett par Heists.
Jag är nog 100% säker på att inget GTA har haft lika mycket content som GTA 5.
Lista över grejer att göra utanför huvudstoryn efter snabb googling.
Hobbies & Pastimes
Arms Trafficking - Air
Arms Trafficking - Ground
Bail Bonds
Darts
Flight School Challenges
Golf
Hao Street Races
Hunting Challenges
Off-Road Races
Parachuting
Sea Races
Shooting Range Challenges
Stock Car Races
Stunt Plane Time Trials
Tennis
Triathlons
Wildlife Photography Challenge
Yoga
Other Side Missions & Activities
Children of the Mountain
Epsilon Program
Lester's Assassinations
Random Events
Unique Stunt Jumps
Murder Mystery
Private Taxi Fares
Rampages
Taxi Driver
Miscellaneous Activities
Purchase Clothes
Purchase Car Mods
Purchase Haircuts
Purchase Tattoos
Purchase Weapons
Purchase 5 Properties
Purchase vehicles from a Website
Collect 50 Spaceship Parts
Collect 50 Letter Scraps
Collect 30 Submarine Parts
Collect 30 Nuclear Waste
Walk and Play fetch with Chop
Complete a Booty Call
Receive a Prostitute Service
Watch TV
Purchase Stocks
Hold up a Store
Complete 25x Under the Bridge
Complete 8x Knife Flights
Complete 25x Stunt Jumps
Ride the Cable Car
Use the Car Wash
Use a Fairground Ride
Visit the Cinema
För att inte tala om all extra content som finns i GTA Online och ett par Heists.
Jag är nog 100% säker på att inget GTA har haft lika mycket content som GTA 5.
Tanken är att göra det ihop med storyn också. Därför tröttnar folk direkt efter tror jag.