Det är dags! Spela Doom på text-tv – med fjärrkontroll!
SVT text har fortfarande över miljonen dagliga läsare sist jag kollade. Använder själv appen flera ggr per dag. Snabba kortfattade nyheter!
Håller med. Enda tråkiga är att det inte finns någon officiell app. Strular ibland när saker uppdateras på text-tv, sidor som inte hittas o.s.v.
Gick in på text tv, men fattar inte hur man hittar spelet? Gäller det på en gammal tjock tv enbart som i videon? Eller vad? Förvirrad.
Ingen beskrivning i nyheten alls hur man sätter igång.
Någon som kan förklara?
Ok nu gick jag in på sidan för instruktioner hur det går till.
Man måste alltså ha en dator.
Detta fungerar inte bara rakt av igenom en tv.
Använder text-tv dagligen på telefonen. Jag äger dock ingen TV så kan inte spela DOOM 😞
Tyvärr. Även om du haft en tv så hade du inte kunnat spela. Detta fungerar bara igenom en dator.
Haha, nu snackar vi flera nivåer av retro.
Innan vi hade bredband på det tidiga 00-talet brukade jag alltid kolla vad som hänt i världen på text-tv innan jag gick till skolan. Undrar hur många som ännu läser nyheterna i 8 bit.
Gick in på text tv, men fattar inte hur man hittar spelet? Gäller det på en gammal tjock tv enbart som i videon? Eller vad? Förvirrad.
Ingen beskrivning i nyheten alls hur man sätter igång.
Någon som kan förklara?
Ok nu gick jag in på sidan för instruktioner hur det går till.
Man måste alltså ha en dator.
Detta fungerar inte bara rakt av igenom en tv.
Nä, känns ju som spelet “läser” från en dator och sen rullar bilden på TV:n via text-tv. Jag var personligen mer imponerad av det här, när DOOM spelades på en miniräknare.
https://m.youtube.com/watch?v=nduMTX86Zl0&pp=ygUPRG9vbSBrYWxr...
Nä, känns ju som spelet “läser” från en dator och sen rullar bilden på TV:n via text-tv. Jag var personligen mer imponerad av det här, när DOOM spelades på en miniräknare.
https://m.youtube.com/watch?v=nduMTX86Zl0&pp=ygUPRG9vbSBrYWxr...
Ja jag har sett den videon förut. Såg att han hade en video där han spelar doom på en digital kamera med.
Lite nostalgi.
"Inga synnerliga skäl för portohöjningar"...