Klarar din dator av A Plague Tale: Requiem och dess 300 000 råttor?
Ett 3070 för 1080p 60 fps? Inte för att vara den som är den, men det låter dåligt optimerat. Jag gissar att dom menar med full Raytracing igång då, låter vettigare. Hoppet mellan minimum och rekommenderat låter väldigt konstigt fortfarande dock.
Vad krävs då för 1440p? 3090?
Spelet kanske är makalöst grafikdetaljerat och verkligen "next-gen" som gör att detta krävs, vad vet jag, känns lite märkligt bara.
Hur som haver, har inte lirat första ännu, finns på spelalistan, hoppas ni som ser fram emot detta får en trevlig upplevelse.
The more I practice, the luckier I get.
Ett 3070 för 1080p 60 fps? Inte för att vara den som är den, men det låter dåligt optimerat. Jag gissar att dom menar med full Raytracing igång då, låter vettigare. Hoppet mellan minimum och rekommenderat låter väldigt konstigt fortfarande dock.
Vad krävs då för 1440p? 3090?
Spelet kanske är makalöst grafikdetaljerat och verkligen "next-gen" som gör att detta krävs, vad vet jag, känns lite märkligt bara.
Hur som haver, har inte lirat första ännu, finns på spelalistan, hoppas ni som ser fram emot detta får en trevlig upplevelse.
Det känns onekligen lite märkligt (missade att det var för 60 fps i 1080).
Det kan ju vara som i witcher 3/tomb raider där man räknade in "hairworks"(?) som en del av ultra-settingen vid release, dvs något totalt onödigt som går att stänga av
9900k behöver bytas om något år :/
Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS ROG 4090 , 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 15 Pro// iPad Pro Air m1 /Monitor Samsung G8 Oled / TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65
Undrar vad motiveringen bakom kravet för att lagringen ökar mellan nivåerna. ?
Kan det vara som med Far Cry-spelen att de största texturerna laddas ner som en "DLC"?
Det jag hatade med att spela första spelet, var att dom medvetet gjorde periferin kring figurerna suddiga; eller rättare sagt, spelet hade "Chromatic aberration".
https://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_aberration
Där satt man med en OLED-TV av allra högsta kvalité, men då man hade gjort det här valet blev det knappast ett nöje att spela det; därutöver hoppas jag man har skippat medningslösa bossfajter.
Klarar inte rekommenderade, minimum vägrar jag köra på.
Finns ju ett väldigt stort spann mellan min och rek i detta fallet så du kan nog få en ok upplevelse om du lägger lite energi på att mixtra med inställningarna.