Nya Zelda-rykten: Wind Waker och Twilight Princess till Switch presenteras inom kort
Wii U-versionen fixar till "problemet" att man ska jaga triforcebitarna, tror man bara behöver 3 st i stället för alla.
Är det bara jag som skulle vilja ha en Zelda 2-remake i modern grafik och tillfixat spelsystem? Jag tycker det spelet hade många intressanta bitar, så som tex level-systemet. Men det känns som många idéer är halvt implementerade. Om de gör en remake skulle de kunna fixa till det, Jag tror att spelet kan få lite redemption med en ny version.
"Writer and Fighter"
Ja det vore ju grymt! Den remaken skulle jag också bli pepp på.
WiiU-versionen var grym. Spelar det gärna igen på switchen. Blir säkert en usel emulatorversion av originalet dock.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Ja verkligen, redan nu är det ju fint med Splatoon 3, Mario and Rabbids, Pokemon och Bayonetta 3 som kommer i höst. Har kommit många fina spel till Switch detta år redan och det fortsätter. Kul!
Jag missade detta, körde Prime 1och 2 på Gamecube.
Den bilden påminner en lite om brio (?) figurer. tyvärr var jag tvungen att returnera beställningen med switchen, spel etc för ett par år sedan. hade dålig koll på min budget. 😔
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Bra. Det e sånt här som gör att vi som växt ifrån Mario ändå kan tänka oss köpa en Switch.
För att bara få spela allra senaste Zelda-spelet (Bread of the Wine) är det ju tveksamt, men med tillgång till 2-3 uppfräschade Zeldaspel till kan det vara värt att lägga 4 papp på en Switchkonsoll.
Memento Mori
Zelda 2 är fantastiskt i och med level up systemet.
Men likt Zelda A link to the past SNES så kom ju Zelda A link between worlds till 3DS.
De borde göra ett nytt Zelda Adventure of... med stor inspiration från Zelda II.
Men Shigeru Miyamoto sa ju någon gång att han inte tyckte om vad Zelda II blev så troligtvis blir det inte fler sidskrollande Zelda spel i 2D.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ja just ja! De där flaskposterna var helmysiga. Jag saknar också forumet på Wii U, det var som internet utan troll och sen massa roliga bilder folk ritade på Wii U-paddan.
Ja precis, håller helt med, gör en re-imagination av Zelda 2 eller som du skriver...inspiration av....Det behöver ju inte vara sidscrollande heller, även om jag skulle gilla det.
"Writer and Fighter"
Tror ni grafiken når upp till CemU (PC) kvalité ? Jag tror inte det.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ingen aning.. Är det ett bra spel så är det bra.
Köpte Wind Waker till Wii U och det var fantastiskt. Introduktion av ett snabbare segel var tex en funktion som var riktigt bra. Var riktigt segt på Gamecube.
Men skall man köpa spelet en tredje gång?
Hoppas innerligt på att WW och TWP släppts på samma kassett och inte som två olika. WW behöver ju inte förbättras mer än Wii U versionen och TWP släpptes väl där också i en redan fulländad remake?
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|