Rykte: Bethesda öppnar en studio dedikerade till remakes och remasters
Jag håller delvis med, både att det underlättar att kunna spel gamla klassiker och att det blir lite spelhistoria också som kan presenteras för nya spelare. Men jag tycker nog också gnället ändå oftast kommer när det inte är så mycket annat utannonserat. Tänker denna generation har ju varit väldigt trög hitintills och när det då utannonseras remakes/remasters från tidigare generationens spel kan jag förstå gnället. Vi vill ju ha nya spel till våra nya konsoler liksom!
Sen borde det finns någon form av regel när du får göra remakes/remasters. Ibland tycks det ju komma bara något år efter originalet släppets.
"Writer and Fighter"
De gjorde ju om spelet från grunden, även musik är uppdaterad och hur Mario rör sig är annorlunda än i originalen (vet att purister ibland klagar på SNES-versionerna för just att de känns "fel"). Så det är inte bara en grafisk uppdatering av spelet, och då borde det ju vara mer en remake än remaster.
"Writer and Fighter"
Kan säkert vara kul om man aldrig har spelat spelen dom ska göra remakes/remasters utav. Själv känns det lite meh.. har man väl ägnat 100-tals timmar åt att utforska varenda avkrok i deras spel finns det inte samma glädje att göra det igen (oavsett om spelet har remastrad grafik eller ej).
Jag vill bara ha ett Daggerfall där du inte riskerar att få en dungeon som har någon utgång!
"Writer and Fighter"
Vad jag förstått det som så har i princip samtliga remakes / remasters gjorts vid sidan av och inte haft någon påverkan på övrig utveckling. Vill du att nya spel skall släppas oftare så är det försäljning av skins, dlcs, ingame store, samma spel till nya konsoler etc som du bör bestrida istället
Blev också nyfiken på vilka remasters du tänker på som släppts något år efter orginalet, kan ej komma på några.
Jo, jag förstår också att det nog är olika team, men jag kan förstå att folk ginar över det ändå om det inte kommuniceras hur de jobbar.
Ja jag tänker kanske mer på spelen som får ny-releaser på PS5 och Xbox Series X. Terminator Resistance t.ex. fick en ny uppdaterad version som nog kan anses som remaster. Spelet släpptes 2019 och nya versionen släpptes 2021.
"Writer and Fighter"
Det är ju liten risk och en bra möjlighet för nya yngre spelare att uppskatta en spelserie 👍 men denna diskussion återkommer alltid efter att en ny konsolgeneration startat.
Om du tror att jag inte läste dina inlägg (vilket jag gjorde innan jag svarade), vad får dig och tro att jag skulle då titta på en person som har svårt att komma till poängen med han försöker få ut i 26 minuter? 9 första minuterna så pratar han inget om något som är relevant till vad jag har skrivit, och överlag så spelar det ingen roll för mig om det är Creation Engine eller Havok eller om det är något annat engine som driver fysiken, det ändrar inte min poäng som var att detta är bra nyheter ifall det betyder att de kan ta bort begränsingen eller köra på en helt annan motor.
Om du ville bara korrigera mig om att felet är inte Creation Engine motorn som folk klagar på utan det är Havok som är ett separat motor de använder i samband med Creation Engine så hade du bara kunnat skriva det, istället för att länka en onödig video.
Ja de tär fan den ultimata 2D-Mario-samligen. Blev aldrig bättre än så
"Writer and Fighter"
Inte någon påverkan på övrig utveckling? Schyst då kan de ju trolla fram 200-300miljoner dollar och 100 duktiga utvecklare att skapa en riktigt saftig remake av Daggerfall under 5-7 års tid och göra liknande för Morrowind, Fallout 1&2 när de ändå är igång. För varför snåla, om nu pengar, duktig personal och tid inte är ett problem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Normalt hade jag annars tyckt att det vore bättre om de stora spelbolagen satsade mer på nya AA-projekt, som i längden hade kunnat resultera i originella, nyskapande och intressanta titlar, som haft chansen att ge oss nästa stora spel-serie i klass med Elderscrolls och Fallout. Men sådana projekt verkar tyvärr behöva förhålla sig efter verkligheten. Där tid, pengar och resurser inte går att trolla fram hux flux och måste konkurrera med alla andra potentiella projekt. Förutom remakes/remaster, deras budget och resurser kan man hämta från Narnia ¯\_(ツ)_/¯
Ah ah, ja men då kanske en remake av ett spel likt Daggerfall inte är så resurskrävande som jag tror. För ni vet, att göra Super Mario Bros 1-3 till SNES...
Är ju typ samma sak som att göra en remake av ett openworldspel med modern grafik...
Dvs 6 månader och en handfull utvecklare borde vara tillräcklig att återskapa Daggerfalls 209,331km2 i nextgen grafik
Yaaay
\(。々°)/
Problemet är att jag har tagit upp alla de här sakerna flera gånger redan, men du tycks ändå inte förstå. Därför delade jag en video i hopp om att det skulle vara tydligare. Vilket det uppenbarligen inte var, så det finns ingen mening att fortsätta den här diskussionen.
Jätteintressant information.
Jerk Gustavsson från Machine games har börjat snacka om ett "re-imagination of Quake 1" så jag gissar på det har med detta att göra.
https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/3525au/hey_riama_im_je...
För att de flesta remakes och troligtvis även remasters idag kräver en jädra massa mer pengar, utvecklare och tid, än en relativt simpel NES>SNES remake. Det är ju bara fånigt att ta upp Super Mario All Stars, när det idag kan kräva runt 100-200 miljoner dollar och åratal av utvecklingstid för vissa remakes likt RE 2/3 och FF7.
Skulle snarare säga att när man pratar om spel likt Daggerfall, Morrowind eller Oblivion, är det självklart att en remake med ny modern grafik kommer bli svindyr, likt senaste remakes av FF och RE-spelen. Alternativet vore då om Bethesda bara tänkte göra något billig remaster cashin. Oavsett ser jag ingen vinning här, antingen kommer de spendera massiva summor på nostalgiwank, eller pissa bort några miljoner på lama remasters, som troligtvis kommer bli sämre än dagens moddade-versioner.
Men... Antingen så läser du mitt inlägg grovt fel, eller tar det ur sammanhanget och börjar diskutera/argumentera något som jag inte har sagt något om?
Jag svarade tillbaka till en som skrev "Går vi in i en era av remakes?", varpå jag svarade att Remakes och Remasters har gjorts sen SNES-tiden, så det är inget nytt fenomen.
Ingenstans försöker jag jämföra Mario All-Stars med Daggerfall, eller försökt påstå att det skulle vara lika lätt eller resurskrävande. Så jag förstår verkligen inte vad du försöker få utav min kommentar?