Hands-on – Company of Heroes 3
Dawn of War 3 hägrar i minnet fortfarande…
Hoppas verkligen detta lyckas bättre.
Jag testade och det är exakt som CoH2, jag märker iaf ingen skillnad.
Jag testade och det är exakt som CoH2, jag märker iaf ingen skillnad.
Det är ju några tämligen tydliga skillnader - kontrollschemat inte minst. Att kameran stod still när jag WASD-ade var jäkla frustrerande. ^^ Att byta funktion på R, T och F var också rejält ovant.
I övrigt känns det väl inte helt olikt tidigare spel i serien.
Inte ett lika katastrofalt avsteg som DoW3 var från DoW2 i alla fall.
Vi får väl också komma ihåg att det faktiskt är en ganska tidig build - till skillnad från en del andra företag som släpper "alpha"-versioner som så gott som demoversioner av spel nära inpå release verkar det här ju faktiskt vara en tämligen tidig och opolerad build av spelet. Mycket som saknas eller är barebones som det ser ut.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Det är ju några tämligen tydliga skillnader - kontrollschemat inte minst. Att kameran stod still när jag WASD-ade var jäkla frustrerande. ^^ Att byta funktion på R, T och F var också rejält ovant.
I övrigt känns det väl inte helt olikt tidigare spel i serien.
Inte ett lika katastrofalt avsteg som DoW3 var från DoW2 i alla fall.
Vi får väl också komma ihåg att det faktiskt är en ganska tidig build - till skillnad från en del andra företag som släpper "alpha"-versioner som så gott som demoversioner av spel nära inpå release verkar det här ju faktiskt vara en tämligen tidig och opolerad build av spelet. Mycket som saknas eller är barebones som det ser ut.
Du kan inte ändra så du styr kameran med WASD på CoH2, installerade det för några månader sedan men blev en snabb avinstallation pga det.
Du kan inte ändra så du styr kameran med WASD på CoH2, installerade det för några månader sedan men blev en snabb avinstallation pga det.
Ah, right - jag glömde att jag hade piltangenterna rebindade till WASD med autohotkey för CoH2, my bad. ^^
Synpunkterna kring R, F och T kvarstår dock - det är totalt onödigt att de är ändrade från tvåan till trean.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Ser betydligt bättre ut än CoH2 och när de nämner Total War så är jag såld. Ett solklart köp!
Förresten, varför denna diss mot Jurassic World Evolution? Ett otroligt underhållande spel med mycket atmosfär och känsla!
:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::
Har mycket varma minnen av ettan. Tvåan fick mig tappa intresse, även om det var kul att lira ihop med en kompis. Inte rört spelen på flera år och gör de rätt med denna titel så blir det nog ett snabbt köp.
aaaaah. nu vet jag hur tonårsflickor kände sig då backstreet boys skulle släppa en ny platta 😁
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Provade COH3 en timme i morse. Det känns vääääldigt mycket "alpha" just nu, men det ser ändå lovande ut.
Finns ju gott om tid att redan nu börja lägga fram önskemål och förslag på hur man vill ha "sitt" perfekta COH, men man måste ändå vara medveten att det kan sitta någon annan människa som tycker motsatt än dig så i slutänden kanske utvecklarna måste gå emot just "ditt" önskemål.
Hur som helst, lämna önskemål bör man göra, men på ett förebyggande sätt. Har redan sett trådar där folk gnäller och beter sig som att alphan är wysiwyg och inte kommer ändras något under året som går, och sådant gnäll och salta tårar kommer tyvärr bara sabba mer än det hjälper.
Vill inte att COH3 ska gå samma öde som DOW3 gjorde bara för att communityt beter sig som barnsliga skitungar och skrämmer bort alla potentiella köpare innan utvecklarna ens fått en chans.
Hoppas SP kampanjen är riktigt grym. Det var ju nån sorts tyngd i de andra två tidigare CoH som jag älskade. Ljuden, effekterna och känslan.
Company of Heroes 2 var ju svinbra också?
Mm eller hur räckte med att fienden hade utrustat ingenjörerna med flamethrowers så var det kört. Spelade ingen roll hur många skyttar man hade, gick inte att supressa dem heller utan de sprang upp bredvid en och wipea allt man hade.. konstant
Har 500 timmar multiplayer i coh 2. vad är bra? Vad är sämre? bättre?
Jag tyckte att CoH 2 blev så rörigt då det fanns en drös extra generaler du var tvungen att betala för. Vissa rätt OP också.
Tyckte CoH 1 var mer tydliga. Varje fraktion hade 3 olika doktriner, som alla hade en liten unik touch. Du visste lite vad dubkunde förvänta dig om nån gick airborne tex.
CoH 1 hade också bättre infantry combat. Större squads, MGs med märkbar supression etc..
Nackdelen var väl att det ibland ledde till blobbing.
Voice actingen och kampanjen tyckte jag var bättre i första CoH.
Sen om man ska kritisera CoH 1, så var Britterna rätt dåligt designade, nästan lite retarded till och med.
Låter intressant, men hur är ”zoomen” kommer dem tillåta ett mer utzoomat & överskådligt perspektiv? Det sabbade verkligen CoH 2 för mig att det var så oöverskådligt.
Vill också gärna veta detta!
Det är i princip den största anledningen till varför CoH2 inte fick mer än 10timmar speltid innan jag grävde ned det.
Så oerhört frustrerande att ALLTid vilja ha liiiite mer utzoomat än vad som gick.
Ingen aning om att detta var på G innan igår men hade ju hoppats på att de åtminstone kunde slå till bombastiskt rent grafiskt och atmosfäriskt som när Coh 1 kom ut. Något åt det hållet som CGI-trailern låg hade ju varit riktigt häftigt. Kommer säkert köra det förr eller senare men jag fortsätter harva i Men of War's fotspår.
För den som är intresserade så kan jag varmt rekommendera 'Gates of Hell' DLC till Call to Arms, en värdig uppgradering till Men of War Assault Squad 2 både grafiskt, ui, och gameplay-mässigt med betydligt mer realism vad gäller avstånd, penetrationskalkyleringar osv. Call to Arms i sig var aldrig något att hänga i granen enligt mig, men GOH är ett helt eget spel byggt på GEM 2 och lätt värt det om man vill ha bland det bästa ww2 rts:en som finns.
Det är Relic själva som drar den liknelsen.
Inte för att jag skulle lita på mig heller, men skägget är om möjligt mindre pålitlig.
hahaha! *tumme upp*
Jag tyckte att CoH 2 blev så rörigt då det fanns en drös extra generaler du var tvungen att betala för.
...du kan iofs låsa upp alla generalerna gratis bara genom att spela. Ibland när du går upp i level belönas du med en general samt får du ihopa en 12-13 tusen credits kan du köpa en.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag testade och det är exakt som CoH2, jag märker iaf ingen skillnad.
Det är definitivt mer infanteri inriktat. Precis som trailern säger så är det inte fordonsspam som vinner banorna utan infanteriet är den verkliga arbetshästen. Sen går det som sagt att "rensa" ockuperade hus nu med. Jävligt häftigt.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Vill också gärna veta detta!
Det är i princip den största anledningen till varför CoH2 inte fick mer än 10timmar speltid innan jag grävde ned det.
Så oerhört frustrerande att ALLTid vilja ha liiiite mer utzoomat än vad som gick.
Ungefär samma tyvärr, men jag upplevde det ändå som att det kändes liiite mer utzoomat, inte riktigt så att det går att se med blotta ögat om det är så dock.
Tog jämförelsebilder åt er:
Kan vara så att det betyyydligt cleanare UI't (hoppas de håller det på en sån nivå) i 3an gör att man får lite större yta att faktiskt se saker och att det därför känns lite mer utzoomat.
Är det bekräftat skirmish och mp? Någon som vet?
yup, det kommer.
De pratade om ytterligare en alfa test längre fram med focus på multiplayer pvp och coop
skirmish och kampanj finns att testa nu.
Vet inte om någon annan frågat detta eller om någon vet men kommer det att bli möjligt att få välja random när det kommer till ai i ens lag och framförallt i motståndarlaget? dom hade det i 1:an och dawn of war 2. sedan försvann det pga general grejen?
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Ingen aning om att detta var på G innan igår men hade ju hoppats på att de åtminstone kunde slå till bombastiskt rent grafiskt och atmosfäriskt som när Coh 1 kom ut. Något åt det hållet som CGI-trailern låg hade ju varit riktigt häftigt. Kommer säkert köra det förr eller senare men jag fortsätter harva i Men of War's fotspår.
För den som är intresserade så kan jag varmt rekommendera 'Gates of Hell' DLC till Call to Arms, en värdig uppgradering till Men of War Assault Squad 2 både grafiskt, ui, och gameplay-mässigt med betydligt mer realism vad gäller avstånd, penetrationskalkyleringar osv. Call to Arms i sig var aldrig något att hänga i granen enligt mig, men GOH är ett helt eget spel byggt på GEM 2 och lätt värt det om man vill ha bland det bästa ww2 rts:en som finns.
Gates of Hell är sweet och som du säger, en bra upgrade av Men of War.
Helt klart ett spel som förtjänar mer uppmärksamhet.
CoH har alltid haft en mer arcady approach och förstår varför det når bättre ut till massorna.
Men vill man ha ett ww2 spel där en Tiger känns som en Tiger, så är MoW serien bättre på just det. Direct control funktionen är också väldigt underhållande.
...du kan iofs låsa upp alla generalerna gratis bara genom att spela. Ibland när du går upp i level belönas du med en general samt får du ihopa en 12-13 tusen credits kan du köpa en.
visste faktiskt inte detta. eller glömt av genom åren. börjat spela det igen dom senaste månaderna. tack för infon. uppskattas.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Du kan inte ändra så du styr kameran med WASD på CoH2, installerade det för några månader sedan men blev en snabb avinstallation pga det.
Jag använder inte Pan av kamera i coh2. Jag klickar på minimap, och har qwertasdfgzxcv till hotkeys för byggande etc. Ett mycket snabbare sätt att spela när man lärt sig det. I min mening iallafall.
Jag tyckte att CoH 2 blev så rörigt då det fanns en drös extra generaler du var tvungen att betala för. Vissa rätt OP också.
Tyckte CoH 1 var mer tydliga. Varje fraktion hade 3 olika doktriner, som alla hade en liten unik touch. Du visste lite vad dubkunde förvänta dig om nån gick airborne tex.
CoH 1 hade också bättre infantry combat. Större squads, MGs med märkbar supression etc..
Nackdelen var väl att det ibland ledde till blobbing.
Voice actingen och kampanjen tyckte jag var bättre i första CoH.
Sen om man ska kritisera CoH 1, så var Britterna rätt dåligt designade, nästan lite retarded till och med.
När jag dök in i metan för de olika generalerna blev jag helt såld. Jag verkar vara en minoritet där jag tycker att tvåan är bättre på alla vis. Men förstår att det är förvirrande i förhållande till ettan.
MG tycker jag funkar utmärkt i tvåan också, och tycker att det krävs mer combined arms för att verkligen uppnå det man vill. Att spamma ut en typ av enhet har aldrig fungerat i coh, vilket jag älskar med serien.
Men jag håller med om att single player var mycket bättre i ettan.
Kommer inte riktigt ihåg hur britterna var i ettan, men har för mig att jag gillade dem. Men gillade dem bättre i tvåan.
Hoppas SP kampanjen är riktigt grym. Det var ju nån sorts tyngd i de andra två tidigare CoH som jag älskade. Ljuden, effekterna och känslan.
Company of Heroes 2 var ju svinbra också?
Testade 2an nu igen och blev snabbt påmind om varför jag avskyr den jämfört med 1an. Känslan i trupper är överlägsen i 1an, det känns ju som att infanteri svävar fram i 2an och ragdoll effekterna är ju bara dåliga, tappar lusten direkt...t.o.m stridsvagnsvrak studsar ibland för att motorn inte kan hantera det. Det ihop med basbyggandet som också är mycket bättre i 1an plus UI katastrofen i 2an gör att jag sätter mitt hopp till 3an och att dem har lärt sig vilket spel som är bäst.
Det enda som talar för 2an imo är förändring kring snipers och stridsvagnarnas ljud och reverse funktion.