Xbox köper Bethesda!
Tur att det inte var Sony
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Plot twist, nu köper Sony Microsoft.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Ska bli intressant att se om han är så full av skitsnack som jag alltid trott han är.
Phil Spencer i Juli 2020:
“As a player you are the centre of our strategy,” Spencer said. “Our device is not the centre of our strategy, our game is not the centre of the strategy. We want to enable you to play the games you want to play, with the friends you want to play with, on any device.
“Sorry, I am a bit soapboxy with this one. Gaming is about entertainment and community and diversion and learning new stories and new perspectives, and I find it completely counter to what gaming is about to say that part of that is to lock people away from being able to experience those games. Or to force someone to buy my specific device on the day that I want them to go buy it, in order to partake in what gaming is about.”
F in the chat...
Ska bli spännande å se hur MS förvaltar det här nu. Jag gillade Dishonored som fan, 2an not so much, Deathloop ser sådär ut tycker jag å Elder Scrolls har aldrig intresserat mig. Machine Games gjorde ett gediget jobb med Wolfenstein men tyckte ändå båda spelen var på tok för långa, iaf kändes det som det.
US PC Gamer lyfte fram Todd Howards uttalande "this [partnership] is about more than one system or one screen" som en brasklapp mot att det innebär att Playstation utesluts från framtida releaser, skulle dock bli väldigt förvånad om så var fallet. Att ha konsolexklusivitet på Fallout och Elder Scrolls väger nog ganska tungt bland många konsolspelare,
Hoppas för övrigt att Microsoft ställer höga krav på sina studios gällande kvalitet så att Bethesdas svinerier upphör.
Gå å läs vilken tråd om PS5 som helst så ser du att de flesta köper PS5 pga deras exklusiva spel. Oavsett vad man tycker om det så är det utan tvekan den som drar spelare
känns som det här följer en tråd av olika MS beslut på senare tid som gr en känslan att de rör sig mer o mer ifrån att hålla på med konsoler o hårdvara och hellre satsa på media och nätverkstjänster.
Vi får se men blir inte förvånad om att vi kommer få se MS loggan dyka upp på Nintendo och Sony maskiner i framtiden.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.