Spel du aldrig slutar spela.
Diablo 3 är väl ett spel jag halkar in på varje seasons har väl lagt 2000h timmar på skiten. Valuta för pengarna som vi brukar säga Bf serien (BF1 och BF4) är ju också rätt bra om du vill ha ett bra fps lir. Sen så händer det att man lirade Borderlands 2 lite då och då runt 800h men la ner allt med Borderlands sen mega fiaskot borderlands 3. Usch
Football Manager
Eastside Hockey Manager
Dominions
RimWorld
Crusader Kings 2
Rocket League
Tales of Maj'Eyal
Dessa hör till de som jag hela tiden återkommer till. Man kan tröttna och ta en paus, men förr eller senare börjar jag spela igen. Det är alltid minst två av dessa som är aktuella. Just nu är det FM och Dominions 5 som går varmt.
Counter-strike är ju alltid installerat, det bara är så.
Några andra spel man kommer tillbaka till minst ett par gånger om året är:
ARK:Survival Evolved
Vermintide 2
The Witcher 3
Battlefield 4
Får även erkänna att man kikar in på wow ibland, "riktiga" wow då, classic nötade man ju en del under release...
Skyrim återkommer ständigt liksom för så många andra i tråden.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Diablo 2
Heroes of might & magic 1-4
Might & Magic VI och VII
Half-Life (alla spel)
Zelda 1-3
Secret of mana
Dessa spel återkommer jag till väldigt ofta
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Dark Age of Camelot (DAoC).
Pryd/alb 4 life! /paithan pii
Indiana Jones and the fate of atlantis (nostalgi ❤️❤️)
Rocket league (bara EN match till!)
Ja och ja!
Cptn BaseballBatBoy!
stängdes inte servarna?
Nejdå, sen i höstas finns det även EC (Endless Conquest), en form av free play (om gammalt konto som inte varit subscribat på mindre än 6 månader - eller helt nytt spelkonto).
Något dött vissa tider, andra tider så är det zerger, grupper, solospelare osv.
Pryd/alb 4 life! /paithan pii
Hehe, Excalibur Mid och Hib på Prydwen... Men nu Ywain (faktiska spelservern), alla 3 realms.
System shock 2
Heroes of might and magic 3
Homeworld serien.
Mass effect
Fallout 3
Rayman Legends. Jag har köpt det till fyra olika format och varvar nu mellan Xbox One-, PS4- och Wii U-versionen (sedan min Vita dött). Det är ett spel som är lika roligt i fem minuter som i 50, vilket passar min nuvarande familjesituation bra eftersom det sällan finns tid att sitta i flera timmar i sträck. Går bara inte att tröttna på det (men jag skulle väldigt gärna se en uppföljare).
Fram till för något år sedan skulle jag även ha sagt Sonic & All-Stars Racing Transformed. Numera får jag min racinghunger stillad av Forza Horizon 4.
World of Warcraft! Varje gång jag slutar så säger jag till mig själv att nu får det vara nog...gear är för lätt att få, catch up mechanics förstör hela syftet med att investera tid i spelet, otrevlig community...the list goes on and on. Men några månader senare så är jag alltid tillbaka i Azeroth helt besatt av att dräpa den senaste raid bossen eller grinda för den där ”perfekta transmogen” som kommer kännas cool i 5 minuter innan man ser en transmog som är ännu häftigare. Jag älskar att hata dig WOW!