Aliens RPG var nästan färdigt
Får verkligen hoppas att de behåller koden till spelet Aliens RPGet så att de eventuellt kan släppa det i framtiden eller något. Om det i princip är klart så borde det inte ta så mycket tid och pengar att färdigställa det.
Det finns ju dock en risk att det kommer kännas ganska så föråldrat om de släpps någon gång i framtiden i det skick det påstås vara i nu. Det var ju dessutom mer än ett år sen det lades ner. Men det går väl att putsa upp antar jag.
Jag tror att det lades ned för att det helt enkelt var för dåligt. Jag menar, var det bra så skulle SEGA med största sannolikhet ha släppt det. Jag kan tänka mig att man inte ville släppa ett dåligt Aliens-spel före de två andra som man hade i utveckling, eftersom det skulle kunna vara ganska avtändande. Sedan har man faktumet att man måste släppa spelen med ganska stort mellanrum för att de inte ska konkurrera med varandra. Därefter har vi faktumet att, som Spectral var inne på lite, Alien RPG troligtvis skulle se rätt gammalt ut om man släppte det efter Colonial Marines.
Så, ska man släppa ett dåligt spel som dessutom troligtvis ser gammalt ut redan vid releasen? Nja. Någonstans här tror jag att SEGA insåg att det finns en gräns för hur mycket man kan (eller åtminstone bör) mjölka en franchise under en given tidsperiod.
All respekt åt Obdisidan som är helt fantastiska utvecklare, och brasklapp för att det här bara är ogrundade spekulationer, men jag har svårt att tänka mig att SEGA skulle välja att lägga ned ett nästan färdigt, bra Alien-spel.
...för att det är en dum idé...
Får verkligen hoppas att de behåller koden till spelet Aliens RPGet så att de eventuellt kan släppa det i framtiden eller något. Om det i princip är klart så borde det inte ta så mycket tid och pengar att färdigställa det.
Håller med var verkligen sugen på detta ju
Med tanke på hur dåligt AvP3 var så måste Alien RPGet vara riktigt jävla dåligt.
Det var en konstig tanke
Ja, men eftersom AvP3 släpptes igenom av Sega och det i efterhand (enligt mig) suger riktigt mycket och jag ångrar mitt inköp av det så kan jag tänka mig att Aliens RPGet måste ha varit riktigt jävla dåligt helt enkelt.
Live like a windrammer as you fuck!
Vem vill ha ett Alien RPG?! Inte jag i alla fall.
Skojar du? Vem vill inte ha ett Alien-RPG?
Nu tror jag visserligen att det är ganska svårt att göra, vilket säkert är lite av anledningen till att det skrotades. Ett Alien-spel måste nästan fokusera på antingen skräck eller action, och enklast är därför just action- eller skräckspel. RPG:er är vanligtvis ingetdera.
Här har vi kanske ytterligare en möjlighet till att spelet lades ned: det var kanske inte tillräckligt mycket Alien?