Battlefield V kommer att ha två olika valutor
Så länge inte "pengar" påverkar vapenfunktion eller andra fördelar så gör det inget om folk vill slösa bort sina eller föräldrarnas stålar.. ^_^
Haha
Den enes död den andres bröd
3e gruppen framrycker i den täta buskvegetationen på den franska landsbygden, ljudet av strid kommer från alla håll. Det är nästan omöjligt att navigera bland de täta häckarna. Alla är på helspänn när gruppchefen signalerar att han upptäckt något, alla hukar sig ner, beredda på vad som helst. Något rör sig till vänster om första stridsparet... Plötsligt brakar hela helvetet löst! Ut ur buskaget kommer den lede fi, två tyska (?) soldater anfaller. Den ena är klädd i rosa kaninkostym med guldfärgad STG 44 i högsta hugg, på huvudet har hon en sombrero! Hennes kamrat som saknar en arm och ett ben, lyckas ändå rusa i full fart med sina rödmålade proteser, vilt viftande med en ljusblå Luger och en Captain America-sköld. Invasionen av Normandie 1944 har bara börjat...
Jump in.
Har inget emot mikrotransaktioner för kosmetiska grejer, särskilt inte när man dessutom kan spela som vanligt och ändå låsa upp det mesta. Det är ett ypperligt sätt för en utvecklare att finansiera fortsatt utveckling av spelet, och vi som nöjer oss med det grundligaste får ändå njuta av nya banor och annat gott.
Metal is best served heavy.
Varför tycker så många det här är en bra grej!?!
1. Det här är en free2play modell i ett 60$ spel.
2. Man får offra tydlig och genomtänkt klass och karaktärsdesign, otroligt viktigt i ett kaotiskt spel som Battlefield.
Kommer man kunna avgöra vilken klass man ser och om det är vän eller fiende lika snabbt som i tex Bad Company 2?
Nej troligtvis inte. Då har alltså Battlefield V fått kompromissa på en viktigt grundläggande förutsättning för spelare att lättare komma in i spelet och hantera slagfältet. Att det kosmetiska inte påverkar gameplay stämmer inte.
Gött! Har inte köpt skins till CS, Fortnite eller PUBG och kommer inte göra det i BF V heller. Tvärtom har jag tjänat på att sälja de gratis-skins man fått.
Och bort med Premium och splittrad spelarbas.. blir bra!
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Varför tycker så många det här är en bra grej!?!
1. Det här är en free2play modell i ett 60$ spel.
2. Man får offra tydlig och genomtänkt klass och karaktärsdesign, otroligt viktigt i ett kaotiskt spel som Battlefield.
Kommer man kunna avgöra vilken klass man ser och om det är vän eller fiende lika snabbt som i tex Bad Company 2?
https://vignette.wikia.nocookie.net/battlefield/images/a/a0/S...
Nej troligtvis inte. Då har alltså Battlefield V fått kompromissa på en viktigt grundläggande förutsättning för spelare att lättare komma in i spelet och hantera slagfältet. Att det kosmetiska inte påverkar gameplay stämmer inte.
1. Man betalar $60 för det som finns i spelet sen om man vill ha en fortsatt utveckling så behöver dom få in pengar. Ge ett bättre förslag på hur man ska göra.
2. Det vet du absolut inte. Finns inga bevis just nu som säger att det kommer bli så. DICE kan lika gärna ha strikta regler för hur ett nytt skin ska se ut. Sen för det andra förstår jag inte ens varför det gör någon skillnad? Varför skulle man behöva vet vem som är vem? Man ropar efter medic eller ammo och den rätta personen kommer ge dig det. Varför behöver du veta det?
@Sapiens: De får ju naturligtvis designa det så att det går lika enkelt att skilja klasserna åt.
Nej, det här är inte lika enkelt. Det handlar om hur mycket karaktärsdesignen på DICE får bestämma vs hur mycket spelaren får bestämma. Dra åt ena hållet blir det så små skillnader att det är meningslöst att ha det kosmetiska, dra åt andra hållet och du sabbar designen och tydligheten.
Man kan inte äta upp tårtan och fortfarande behålla den, då är det i så fall bara skit kvar.
1. Man betalar $60 för det som finns i spelet sen om man vill ha en fortsatt utveckling så behöver dom få in pengar. Ge ett bättre förslag på hur man ska göra.
Man betalar $60 för det som finns i spelet.
2. Det vet du absolut inte. Finns inga bevis just nu som säger att det kommer bli så. DICE kan lika gärna ha strikta regler för hur ett nytt skin ska se ut. Sen för det andra förstår jag inte ens varför det gör någon skillnad? Varför skulle man behöva vet vem som är vem? Man ropar efter medic eller ammo och den rätta personen kommer ge dig det. Varför behöver du veta det?
Som sagt se ovan vad jag sa till CliQue-SinneD.
Exempel då det gör skillnad, tja om jag letar efter en medic som dött på slagfältet så jag kan byta ut min gear och återuppliva mina teammedlemmar. Då är det väldigt avgöranade om man snabbt kan avgöra hur en medic ser ut, både fienden och ditt egna team. Om man sitter i en tank och ska avgöra vem som är en engineer, vem som kan ha sprängmedel osv. Om det är en fiendesniper eller sin egna man såg 200+meter bort. FInns ju hur många exempel som helst. Fattar inte varför det här är något konstigt. Jag har ju den här illusionen av att BF ska vara ett lagspel där klasser spelar roll, annars blir det ju bara kaotisk clusterfuck där alla springer och gör sin egna grej.