Vill du spela CoD 4: Modern Warfare Remastered? 900 kr tack!
Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.
Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.
Inte för att jag är något fan till dagens priser på AAA spel... men historiskt sett, samt med inflation inräknad, så är väl spelen (iaf basversionen av dem) generellt sett betydligt billigare idag än vad de var på 90-talet,
Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.
Inte i jämförelse mot vad de hyllade spelen till t.ex. NES kostade. 700SEK 1990 är idag nästan 1100SEK.
Inte för att jag är något fan till dagens priser på AAA spel... men historiskt sett, samt med inflation inräknad, så är väl spelen (iaf basversionen av dem) generellt sett betydligt billigare idag än vad de var på 90-talet,
Stämmer man kunde få betala 6-700 kr för PC spel innan. Mest pga begränsade återförsäljare.
P.L.U.R
Hjälper knappt när man pratar om cod. blops 3 kostar fortfarande 59 euro, detsamma med advanced warfare. black ops 1 kostar 39 euro(allt via steam).
https://support.activision.com/articles/en_US/FAQ/Call-of-Dut... finns lite svar på deras FAQ ( Dedicated server kommer finnas enligt Activision)
Stämmer man kunde få betala 6-700 kr för PC spel innan. Mest pga begränsade återförsäljare.
Om mitt minne står mig bi kostade Pac-Man till Atari 2600 i trakterna av 500 kr eller mer i början av 80-talet. Det är 1200-1500 kr idag.
Är det nödvändigt at jämföra skillnaden på konsoll generationer? vet vi vad det som driver den den vänstra delen av videon? vi ser ju iaf att det är en D-Pad vid 41sek på den högra så är det PC vs ps3?
När det kommer till jämförelsen av kostnader att spel alltid varit dyra är det värt att tillägga att marknaden är lite större nu. Så mängden spel som utgivare/utvecklare får ut är betydligt större idag men priset för denna "nya teknologi" har alltså knappt ändrats sen Atari 2600? Call of duty är inte heller någon direkt revolution inom spel så minimal effort maximal payout? Synd, CoD va bra en gång, gg
Hjälper knappt när man pratar om cod. blops 3 kostar fortfarande 59 euro, detsamma med advanced warfare. black ops 1 kostar 39 euro(allt via steam).
Nu är väl Steam ett extremt fall. De har sällan någon som helst koll på värdet på produkterna de säljer. T.ex. kan man alltid hitta hårdkopior vid släpp vid t.ex. Gamestop för 60-70% av priset och sedan lägga in dessa på steam.