Dayz-mannen Dean Hall har släppt VR-spel på Steam
Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen
Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?
Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.
När jag titttar på det här undrar jag varför inte Valve valde att addera tracking balls till fötterna, bröstet samt knä och armgågar. Då hade man ju kunnat illustrera spelarens kropp i spelet. Tekniken finns ju där.
Troligtvis för att de flesta inte är villiga att betala ännu fler tusenlappar för en sån funktion, Vive har redan en prislapp som kraftigt begränsar försäljningen och även om en sån funktion vore cool så är den helt överflödig i de flesta avseenden.
Lite tveksam till det här. Hela spelet är skapat med Simple Military - Cartoon War unity asset, så utifrån det man ser i spelet är det nog inte många timmar som lagts ner på spelet.
Är generellt sätt inte så försiktig med att köpa early access spel, men när det kommer till Dean Hall och early access (samt att allting i spelet är från asset store) så ringer varningsklockorna lite. Väntar på full release innan man ens börjar titta på spelet.
Life is too short to remove USB safely.
Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen
Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?
Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.
Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.
Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen
Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?
Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.
Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.
För att de själva tröttnade på det och inte längre följer det. Den stora orsaken till missnöjet är dock Rockets löfte att släppa en färdig produkt för flera år sedan.
Han hade knappast slutat på Bohemia om han hade haft fria händer där. Jag minns att Bohemia var väldigt motvilliga till att göra DayZ Standalone, dels för att zombietemat stred mot deras fokus på seriösa stridssimulatorer och dels pga. att alla resurser lades på ARMA III.
Om Bohemia själva hade trott på DayZ så skulle de till att börja med knappast ha givit Rocket en gammal motor att jobba med.
Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen
Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?
Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.
Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.
För att de själva tröttnade på det och inte längre följer det. Den stora orsaken till missnöjet är dock Rockets löfte att släppa en färdig produkt för flera år sedan.
Så mycket fel att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Får väl ta det steg för steg. Se nedan för min kommentar om löftet.
Han hade knappast slutat på Bohemia om han hade haft fria händer där.
För det första så var det meningen helt från dag ett att Dean skulle lämna projektet när han kände att projektet var i trygga händer. Det var med i hans kontrakt från dag ett. För det andra hade han väldigt fria händer, så anledningen att han lämnade hade inget med det alls. Det här är bara påhittat drama av folk som gillar att gotta sig i det.
Jag minns att Bohemia var väldigt motvilliga till att göra DayZ Standalone, dels för att zombietemat stred mot deras fokus på seriösa stridssimulatorer och dels pga. att alla resurser lades på ARMA III.
Igen, helt fel. Bohemia var väldigt intresserade av att göra Standalone, annars hade de aldrig köpt rättigheterna av Dean och i stort sett byggt en dedikerad studio på 50+ heltidsanställda.
Om Bohemia själva hade trott på DayZ så skulle de till att börja med knappast ha givit Rocket en gammal motor att jobba med.
Tanken var att spelet skulle bli en polerad version av modden, inget annat. Det är därför de fortsatte med Arma-motorn så man enkelt skulle porta det de redan hade och projektet skulle gå snabbt att göra. Det som hände sen var att spelet sålde så otroligt bra på early access att den planen ändrades, och hela storleken på det tänktes om och man nu istället bestämde sig för att bygga om det igen, rippa ut all gammal arkitektur och sakta men säkert ersätta det med ny teknologi och på så sätt skapa en ny spelmotor: Enfusion Engine. På så vis kan de bygga det DayZ som fansen förtjänar.
Enfusion Engine kommer vara grunden för Bohemias framtida spel, t.ex. Arma 4.
Så det tar längre tid än tänkt p.g.a. de bestämde sig att göra det ordentligt, något folk har problem med, speciellt de som har noll koll på vad som krävs för att skapa ett spel, och den tiden och resurserna som krävs.
Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen
Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?
Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.
Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.
För att de själva tröttnade på det och inte längre följer det. Den stora orsaken till missnöjet är dock Rockets löfte att släppa en färdig produkt för flera år sedan.
Så mycket fel att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Får väl ta det steg för steg. Se nedan för min kommentar om löftet.
Han hade knappast slutat på Bohemia om han hade haft fria händer där.
För det första så var det meningen helt från dag ett att Dean skulle lämna projektet när han kände att projektet var i trygga händer. Det var med i hans kontrakt från dag ett. För det andra hade han väldigt fria händer, så anledningen att han lämnade hade inget med det alls. Det här är bara påhittat drama av folk som gillar att gotta sig i det.
Jag minns att Bohemia var väldigt motvilliga till att göra DayZ Standalone, dels för att zombietemat stred mot deras fokus på seriösa stridssimulatorer och dels pga. att alla resurser lades på ARMA III.
Igen, helt fel. Bohemia var väldigt intresserade av att göra Standalone, annars hade de aldrig köpt rättigheterna av Dean och i stort sett byggt en dedikerad studio på 50+ heltidsanställda.
Om Bohemia själva hade trott på DayZ så skulle de till att börja med knappast ha givit Rocket en gammal motor att jobba med.
Tanken var att spelet skulle bli en polerad version av modden, inget annat. Det är därför de fortsatte med Arma-motorn så man enkelt skulle porta det de redan hade och projektet skulle gå snabbt att göra. Det som hände sen var att spelet sålde så otroligt bra på early access att den planen ändrades, och hela storleken på det tänktes om och man nu istället bestämde sig för att bygga om det igen, rippa ut all gammal arkitektur och sakta men säkert ersätta det med ny teknologi och på så sätt skapa en ny spelmotor: Enfusion Engine. På så vis kan de bygga det DayZ som fansen förtjänar.
Enfusion Engine kommer vara grunden för Bohemias framtida spel, t.ex. Arma 4.
Så det tar längre tid än tänkt p.g.a. de bestämde sig att göra det ordentligt, något folk har problem med, speciellt de som har noll koll på vad som krävs för att skapa ett spel, och den tiden och resurserna som krävs.
Jag minns debatten som pågick innan något klartecken gavs för standalone och den pågick länge från det att modden släpptes. Vi kan dock bara spekulera i vad som pågick mellan Rocket och Bohemia så det du säger är inte mer troligt än det jag säger.
När det gäller motorn så existerade ingen 'Enfusion engine' när man startade projektet, man fick använda koden till 'Take on Helicopters' (Inte ARMA II) och det enda man till en början tänkte modifiera var nätkoden, som man skulle porta från ARMA II. Några andra modifikationer utlovades inte, även om man räknade med det som en möjlighet, eftersom man planerade att producera spelet på ett halvår och tiden inte skulle räcka.
Spelet är fortfarande inte färdigt och det är det som gör de flesta förbannade. De ville bara ha ett buggfritt DayZ.
Rocket försökte först få ARMA III som bas för spelet men fick inte.
När jag titttar på det här undrar jag varför inte Valve valde att addera tracking balls till fötterna, bröstet samt knä och armgågar. Då hade man ju kunnat illustrera spelarens kropp i spelet. Tekniken finns ju där.
Det finns redan. Men som tillbehör och funkar vad jag vet till Rift iallafall. Möjligt att det kommer funkar med Vive också
Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen
Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?
Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.
Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.
Tycker det är ett misslyckande, dom släppte standalone för 4 år sedan. Borde vara färdigt nu, borde varit färdigt för ett år sedan med dom försäljningarna spelet hade.