Microsofts Hololens blir trådlös – tung prislapp för dev kits
15 tums skärm på 60cm , det är inge vidare fov det.
Men tekniken är helt klart häftig
Har för mig att de sa att det var en prisfråga att göra ytan större och det kan jag förstå när det redan nu kostar så pass mycket att de inte gjorde större.
Nej det finns en fysisk gräns för waveguides som de använder. Den gränsen ligger kring 40 graders fov.
15 tums skärm på 60cm , det är inge vidare fov det.
Men tekniken är helt klart häftig
Har för mig att de sa att det var en prisfråga att göra ytan större och det kan jag förstå när det redan nu kostar så pass mycket att de inte gjorde större.
Nej det finns en fysisk gräns för waveguides som de använder. Den gränsen ligger kring 40 graders fov.
Han säger själv i talet att det är för dyrt än så länge och att det drar för mycket batteri. Journalister har redan testat en prototyp med långt högre FoV. Skärmarna är egenutvecklade inom MS, så jag tvivlar på att du vet nånting om dessa skärmar.
15 tums skärm på 60cm , det är inge vidare fov det.
Men tekniken är helt klart häftig
Har för mig att de sa att det var en prisfråga att göra ytan större och det kan jag förstå när det redan nu kostar så pass mycket att de inte gjorde större.
Nej det finns en fysisk gräns för waveguides som de använder. Den gränsen ligger kring 40 graders fov.
Han säger själv i talet att det är för dyrt än så länge och att det drar för mycket batteri. Journalister har redan testat en prototyp med långt högre FoV. Skärmarna är egenutvecklade inom MS, så jag tvivlar på att du vet nånting om dessa skärmar.
Du kan läsa mer om det här t.ex.
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/34k7pn/reporting_bac...
Det har diskuterats rätt mycket. Det finns alltså en hård fysisk gräns för fov när man använder waveguides. Men visst, Microsoft kan naturligtvis byta ut hela sin displayteknik men detta har varit känt länge och de valde ändå denna så jag antar att den har sina fördelar.
Kan bara föreställa mig hur mycket av en idiot man kommer se ut om man lirar spel på dem och nån kommer in i rummet och ser en.
Som att lira FPS på konsol...
Du vet väl att man kan använda mus och tangentbord på konsol?
Glöm inte bort de härliga 30 fps också.
Kan bara föreställa mig hur mycket av en idiot man kommer se ut om man lirar spel på dem och nån kommer in i rummet och ser en.
Som att lira FPS på konsol...
Du vet väl att man kan använda mus och tangentbord på konsol?
Glöm inte bort de härliga 30 fps också.
Men sluta nu, oriktigheter blir inte riktiga bara för att de upprepas gång på gång.
Kan bara föreställa mig hur mycket av en idiot man kommer se ut om man lirar spel på dem och nån kommer in i rummet och ser en.
Hololens kommer inte att riktas in mot spelmarknaden som Oculus och Vive gör. Spelen man har fått se är mer tech demos för att visa vad den kan göra men tanken har inte varit att spela på den. Iaf inte i detta läget.
Jag tror att detta är framtiden på riktigt. Full VR är för isolerande och inriktar sig mot en för snäv målgrupp av hängivna som till exempel inte har småbarn eller bor med andra människor. VR kommer vara ett mellansteg innan riktig AR kommer.
Men det är inte Hololens som kommer slå då elektroniken är för tung och dyr än. om 10 år kanske det kan bli riktigt intressant. AR i linser eller smidiga glasögon gör att VR och verkligheten kan blandas... hela tiden.
Fixade artikelbilden: http://i.imgur.com/0igeiKB.jpg
Fixade artikelbilden: http://i.imgur.com/0igeiKB.jpg
Haha
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Fixade artikelbilden: http://i.imgur.com/0igeiKB.jpg
ahh, en ärlig representation i dessa tider då vilseledning är det nya svarta...
15 tums skärm på 60cm , det är inge vidare fov det.
Men tekniken är helt klart häftig
Har för mig att de sa att det var en prisfråga att göra ytan större och det kan jag förstå när det redan nu kostar så pass mycket att de inte gjorde större.
Nej det finns en fysisk gräns för waveguides som de använder. Den gränsen ligger kring 40 graders fov.
Han säger själv i talet att det är för dyrt än så länge och att det drar för mycket batteri. Journalister har redan testat en prototyp med långt högre FoV. Skärmarna är egenutvecklade inom MS, så jag tvivlar på att du vet nånting om dessa skärmar.
Du kan läsa mer om det här t.ex.
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/34k7pn/reporting_bac...
Det har diskuterats rätt mycket. Det finns alltså en hård fysisk gräns för fov när man använder waveguides. Men visst, Microsoft kan naturligtvis byta ut hela sin displayteknik men detta har varit känt länge och de valde ändå denna så jag antar att den har sina fördelar.
De kanske har en annan teknologi som är för dyr än sålänge och det var den journalisterna fick testa för ett år sedan.
15 tums skärm på 60cm , det är inge vidare fov det.
Men tekniken är helt klart häftig
Har för mig att de sa att det var en prisfråga att göra ytan större och det kan jag förstå när det redan nu kostar så pass mycket att de inte gjorde större.
Nej det finns en fysisk gräns för waveguides som de använder. Den gränsen ligger kring 40 graders fov.
Han säger själv i talet att det är för dyrt än så länge och att det drar för mycket batteri. Journalister har redan testat en prototyp med långt högre FoV. Skärmarna är egenutvecklade inom MS, så jag tvivlar på att du vet nånting om dessa skärmar.
Du kan läsa mer om det här t.ex.
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/34k7pn/reporting_bac...
Det har diskuterats rätt mycket. Det finns alltså en hård fysisk gräns för fov när man använder waveguides. Men visst, Microsoft kan naturligtvis byta ut hela sin displayteknik men detta har varit känt länge och de valde ändå denna så jag antar att den har sina fördelar.
De kanske har en annan teknologi som är för dyr än sålänge och det var den journalisterna fick testa för ett år sedan.
Ja det är såklart möjligt. Har du förresten en länk till där journalister har testat en prototyp med högre FOV?
Kan bara föreställa mig hur mycket av en idiot man kommer se ut om man lirar spel på dem och nån kommer in i rummet och ser en.
Eller när grannen går förbi ute och sneglar in i vardagsrummet när man står där.
Så här kommer det se ut , helt klart värt det ;P
Nåja , hololens och VR är inte riktigt samma sak och båda kommer finnas i våra hem framöver.
Hololens blir mera en vardagspryl precis som Mobilen är idag medan VR är för gaming/upplevelser.