Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
Jag blev frälst redan när jag provade betan till detta.
Tyvärr är det ett par saker jag irriterar mig på,
det ena är att när en spelare lämnar en ranked match så kan ingen ny spelare få hoppa in mellan rundorna, vilket gör att man kan oftast bli tvungen att spela 4v5 men också vid mer sällsynta fall 2v5.
Och det andra är att jag har vid en match blivit spawnkillad som anfallsstyrka, av en terrorist med C4 direkt när vi började efter drönar-fasen. Spelet saknar all sorts rapporteringssystem på andra spelare, vilket är synd.
Jag blev frälst redan när jag provade betan till detta.
Tyvärr är det ett par saker jag irriterar mig på,
det ena är att när en spelare lämnar en ranked match så kan ingen ny spelare få hoppa in mellan rundorna, vilket gör att man kan oftast bli tvungen att spela 4v5 men också vid mer sällsynta fall 2v5.
Och det andra är att jag har vid en match blivit spawnkillad som anfallsstyrka, av en terrorist med C4 direkt när vi började efter drönar-fasen. Spelet saknar all sorts rapporteringssystem på andra spelare, vilket är synd.
Senaste patchen har infört autokicksystem för TK och hostagekills.
Då det är nytt lär det väl vara dåligt ibland och för nitiskt ibland. Lite tweak så går det nog bra.
En hel del fixar för rankat spel kom också.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Kan man spela själv mot bots?
Japp.
Ohh tack för denna info. Nu är jag intresserad av detta spel! Jag hade jättekul i det första med bottar.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Kan man spela själv mot bots?
Japp.
Ohh tack för denna info. Nu är jag intresserad av detta spel! Jag hade jättekul i det första med bottar.
Finns inget stöd för egen AI så räkna inte med att kunna spela det på samma sätt som de tre första Rainbow Six spelen. Det här spelet är mer som Vegas men inte ens Vegas kräver uppkppling för att göra så (vilket Siege gör, finns inget stöd för "offline" ens i SP, inte än så länge och jag tvivlar på att Ubisoft kommer införa det trots att de hela tiden sagt att detta skulle var möjligt).
En annan ändring är att spelet verkar spawna AI på samma sätt som i Vegas och alltså inte som i Rainbow Six 1-3 där AI´n redan var placerad när man började spela.