Den Stora Windows-10-tråden
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/how-remove-windo...
Öppna Kontrollpanelen genom att svepa in från skärmens högerkant, trycka på Sök (om du använder en mus pekar du i det övre högra hörnet av skärmen, flyttar pekaren nedåt och klickar på Sök), skriva Kontrollpanelen i sökrutan och trycka eller klicka på Kontrollpanelen.
Skriv Administration i Kontrollpanelens sökruta, tryck eller klicka på Administrationsverktyg och dubbeltryck eller dubbelklicka på Diskrensning.
Om du uppmanas att välja en enhet väljer du den enhet som du nyss installerade Windows på och trycker eller klickar sedan på OK.
Tryck eller klicka på Rensa systemfiler i dialogrutan Diskrensning.
Om du uppmanas att välja en enhet igen väljer du den enhet som du nyss installerade Windows på och trycker eller klickar sedan på OK.
Markera kryssrutan Tidigare Windows-installation(er) och eventuella andra kryssrutor för de filer som du vill ta bort och tryck eller klicka på OK.
Tryck eller klicka på Ta bort filer i meddelandet som visas.
Niet.
Tack
Hittade också denna sida
Där jag gjorde version 2 i kommandotolken
http://www.tenforums.com/tutorials/2066-windows-old-folder-de...
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Edit: Vilket bara verkar ha krymt windows.old mappen tydligen skumt
Vad har du för OS idag?
Vad har du för språk på ditt OS idag?
Om du enbart uppgraderar tror jag inte att du kan göra så mycket. Då den anpassar sig till ditt tidigare OS.
Hade du kollat in den här länken?
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/language-packs#lpt...
Om du ska göra en ren installation av Windows 10 så kan du välja vilket språk du vill ha på ditt Windows, genom MediaCreationTool.
Niet.
Nja alltså ditt sätt fungerade. Men mitt jag länka till ktymte mapprn från 24 till 18 gig ☺
Jag uppgraderade min bärbara först vilket ställde till det för mig när jag har samma microsoft konto på båda.
Bärbara uppgraderd med USB ISO, klockren installation.
Så pluggade in USB för att uppgradera stationära PC'n, men den ville installera windows 10 Hom fast jag har 8.1 Pro och min licens nyckel funkade inte för win 8.1 Pro, plockade licens nyckel ur bärbara och den funkade för att installera home på stationära. Fick avbryta och kolla genom windows uppdate och ser att windows 10 Pro uppgraderingen misslyckats ett antal gånger...
Läser igenom massa tips om hur man ska få det att funka med att starta nerladdningen genom windows uppdate, bla "wuauclt.exe /updatenow" vilket inte funkar, kollar igenom så alla drivrutiner är uppgraderade vilket dom är, hittar en förslag på att starta i felsäkert läge. Byter språk till ENG och uppdaterar, fixar så att 8.1 startar i felsäkert läge, och det funkar, windows uppdate tankar ner rätt version och installerar windows 10 Pro. Gick in i mitt account och ser båda mina devices med rätt version av windows. Använde BELARC för att plocka mina lisence nycklar för framtida bruk. End of story.
Här kommer ett inlägg med både ett tips och en fråga:
Felet "Kunde inte uppgradera" - "kunde inte uppdatera partionen"
Om du har en systempartion (inte den som windows är installerad på, utan den som inte har enhetsbetäckning och syns i Diskhantering) som är mindre än 450 MB kan du få detta meddelande. Testa med att öka systempartionen (minska Windows-partionen först om så krävs) antingen med windows inbyggda verktyg via Diskhantering eller med verktyg som MiniTool Partition Wizard. Kom ihåg att alltid ta backup innan du gör något, det är ju aldrig 100 % säkert.
Detta behövde jag göra på jobbdatorn, de 2 hemma gick det att uppgradera med en gång. Antagligen för att de var rena ominstallationer på Win8 reså 7 å dem innan.
och nu till frågan: Hur tar man bort nummeridentifieringen i Edge?
Jag fann en bra guide som fungerade för IE11 här men finner inte liknande för Edge. Någon som vet?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Vet inte om någon läser denna tråden, men här kommer ett tips för den som inte får någon startmeny när man klickar på startknappen (eller trycker win-key):
https://www.techmesto.com/fix-start-menu-broken-windows-10-te...
Fungerade för mig, men trist att det behövs.
Jag vet inte om det var en rimlig jämförelse, men jag förstår din poäng. I detta fall var ju "bilen" gratis och fungerar som den skall 9/10 ggr, samt är snabbare och smidigare än den jag hade innan. Så då kan jag nog stå ut med en del barnsjukdomar.