Candy Crush är nya Minesweeper i Windows 10
Svenska pusselspelet är ingår i Microsofts nya operativsystem.
Häftigt! Har aldrig spelat Candy Crush, men vad jag förstått är det väldigt likt min personliga favorit - Bejeweled 3.
Hurra, kan inte vänta på att avinstallera det! King är odrägliga avskum och jag vill ta tillfället i akt och påminna om gången de försökta stämma en indieutvecklare för att han hade "Saga" i spelnamnet.
Hurra, kan inte vänta på att avinstallera det! King är odrägliga avskum och jag vill ta tillfället i akt och påminna om gången de försökta stämma en indieutvecklare för att han hade "Saga" i spelnamnet.
Ska man nyansera det hela lite så (om jag nu förstått det rätt) så måste de för att skydda sina patent skramla lite med sabeln. Det finns nån juridisk term för det, men för att patent ska gälla så (som sagt, om jag förstått det rätt) så måste de "challenga" produkter som man ens nästan kan blanda ihop.
Sen kan man ju tycka att det för sin egen PR kunde gjort det snyggare med ett enkelt utskick om att "vi måste göra det här, men vi är glada att allt nu är clearat och att vi kan lägga det bakom oss".
"Spelet som gjorde gamers till en väldigt bred demografi" tror inte att morsor på 45 år som spelar candy crush på jobbrasterna identifierar sig som gamers. Tror även inte att de ser candy crush (eller andra mobilspel) som en hobby, endast tidsfördriv i deras ögon.
Aya, on topic: om det ska inkluderas så hoppas jag att det är en annan version där man inte kan köpa liv eller spamma facebook, eller annat liknande drygt skit.