Svenskutvecklade Helldivers har fått ett datum!
Arrowhead kanske inte hade så mycket till val när Sony styr det? Jag vet ju egentligen inte mycket om Arrowhead, förutom att dom ändå är ett par anställda som behöver ha lön och att dom inte jobbar med Magicka längre alls, för att det ägs av någon annan nu(?).
Alltså, man kan ju tycka det är konstigt att en studio som i princip finns pga PC helt plötsligt skulle tro att bara konsol är bättre och därför vara exklusiva dit och dessutom släpptes väl Gauntlet 2014 bara på PC?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Arrowhead kanske inte hade så mycket till val när Sony styr det? Jag vet ju egentligen inte mycket om Arrowhead, förutom att dom ändå är ett par anställda som behöver ha lön och att dom inte jobbar med Magicka längre alls, för att det ägs av någon annan nu(?).
Alltså, man kan ju tycka det är konstigt att en studio som i princip finns pga PC helt plötsligt skulle tro att bara konsol är bättre och därför vara exklusiva dit och dessutom släpptes väl Gauntlet 2014 bara på PC?
Magicka 2 utvecklas av Pieces Interactive så du har helt rätt, skulle nog ändå helst se att Arrowhead utvecklar 2.an istället för PI men det blir säkert bra ändå
WTF inte PC? Ibland undrar jag vafan utgivare samt utvecklare tänker med.
Hjärnan? Arrowhead är nog jävligt glada över att få göra spel och få betalt för det. Att det når ut till så många som möjligt hade säkert varit trevligt, med det brukar inte hamna högst upp på priolistan.
För Sonys del så har de inget att tjäna på att släppa det till konkurrerande plattformar. Spel som detta förlägger de inte för att direkt dra in pengar på försäljningen. Den funktionen har istället de stora titlarna som Uncharted och Little Big Planet. Småspel som detta är snarare ett sätt att göra själva plattformen attraktiv.