Assassin's Creed: Unity prestandapatchas på måndag
Vilket sammanträffande startade datorn för att spela just Unity. Tycker det funkar bra, är inte det mest lättdrivna och buggfriaste spelet men inte i närheten av så illa som man har läst om (direkt efter släpp).
Avskräcktes man av buggarna tycker jag gott man kan ge sig in i det igen.
Jag avskräcktes av att jag inte kunde installera spelet - det går bara att göra det på den primära hårddisken (liten SSD i mitt fall). En bugg jag inte tycks vara ensam om. Sopkorgen för detta spel, m.a.o

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Kan ju säga att senaste AMD drivarna gjorde stor skillnad. Frysningar på någon sekund ett par ggr per omgång men ställen där jag haft sjuka framedrops tidigare (typ teatern) märker jag ingen skillnad på alls längre. Ligger över 50 fps med mitt 7970 nu där ja förut dippat ner under 30. Och då har jag ökat inställningarna dessutom
5/5 !
Japp, jag har inte haft några bekymmer alls förutom AI civila klättrar på allt och sitter fast i väggar/marken. 1.03 gjorde mycket. Helt nöjd med gameplay och kontroller (x360). Storyn är också i gott skick! Allt maxxat med en fps på avg 50 (30 i cutscenes). Men ser gärna mer patchar komma ut
5/5
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
Själv köpte jag Unity och har dator för Ultra settings, jag har haft stuttering, och 10 fps konstant i början innan dom sa att man skulle stänga av Uplay eller köra offline, spelet stängs av ibland rätt ofta, frysningar på 5-10 sekunder, det senaste problemet jag har fått nu är kläggig mus där musen ibland blir 0.00005 i sensitive, och om jag duckar så hackar musen.
Far Cry 4 är dock värre.
Själv köpte jag Unity och har dator för Ultra settings, jag har haft stuttering, och 10 fps konstant i början innan dom sa att man skulle stänga av Uplay eller köra offline, spelet stängs av ibland rätt ofta, frysningar på 5-10 sekunder, det senaste problemet jag har fått nu är kläggig mus där musen ibland blir 0.00005 i sensitive, och om jag duckar så hackar musen.
Far Cry 4 är dock värre.
Stötte bara på 2 mysko grisar i FarCry 4
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
Glöm inte att testa FC4 igen om ni inte gjort det, släpptes en patch som minskade stuttering väldigt mycket för mig igår/förrgår nångång
Fortfarande lite i fordon men avsevärt mycket bättre för att höja upplevelsen
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Glöm inte att testa FC4 igen om ni inte gjort det, släpptes en patch som minskade stuttering väldigt mycket för mig igår/förrgår nångång
Fortfarande lite i fordon men avsevärt mycket bättre för att höja upplevelsen
Japp Nu flyter det för mig med allt Ultra, dock inte vid massiva bränder
Far Cry 4 är dock värre.
Stötte bara på 2 mysko grisar i FarCry 4
haha, snyggt
Jag avskräcktes av att jag inte kunde installera spelet - det går bara att göra det på den primära hårddisken (liten SSD i mitt fall). En bugg jag inte tycks vara ensam om. Sopkorgen för detta spel, m.a.o
Jag formulerade mig klantigt. Jag kan installera spelet på den sekundära, men jag kan inte starta det. Man möts av den lilla Unity-loggan, och sedan inget mer.