Splash Damages Dirty Bomb byter namn
Efter månader av tystnad omlanseras spelet under nytt namn.
#dirty-bomb, #splash-damage, #wolfenstein-enemy-territory, #brink, #nexon
Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..
W:ET är och förblir fantastiskt, QW:ET imponerade inte på mig, Brink har jag inte ens gett en chans ( men det såg väldigt spännande ut under utvecklingstiden ). Det känns som om Splash Damage kör vidare på samma koncept. Lyckas de återskapa känslan i W:ET är jag övertygad om att de har en guldgruva.
Eventuellt nuvarande och föregående namn skulle kunna slipats på lite mer.
Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..
Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.
"Splash Damages Dirty Bomb byter namn"...
Jag tänkte först: "Ja, namnet 'Splash Damages Dirty Bomb' är ju ganska långt och inte så bra, så det är nog bra att byta."...
(Sedan vorde det väl bra att byta i speldatabasen också, så att nyheten in länkar till det gamla namnet.)
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..
Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.
Jag gillade Quake Wars rätt mycket, men jag tycker Splash fulade sig riktigt rejält med spelet! Dom släppte ca 4-5 patcher och övergav spelet helt och hållet efter det.
Inga nya kartor...inga expansions...inte ens en sketen map editor så vi kunde ta saken i egna händer, tack vare den usla kundbemötningen så vägrade jag köpa Brink, vilket visade sig vara ett av de klokaste beslut jag tagit
Game long and prosper
HATAR F2P!
Lustigt att så många motiverar piratkopieringen med att "det är för dyrt" och sedan när free to play-modellen kommer så är inte det bra heller.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Vore underbart om de behöll SMART systemet från Brink. Säga vad man vill men mängden rörelsefrihet man hade i Brink var uppfriskande
Finns inga planer just nu för dem att behålla "smart" systemet. Och i ett spel som kräver rätt linjära banor för att fungera så skulle ett sånt system förmodligen skada mer än det tillför.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..
Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.
Jag gillade Quake Wars rätt mycket, men jag tycker Splash fulade sig riktigt rejält med spelet! Dom släppte ca 4-5 patcher och övergav spelet helt och hållet efter det.
Inga nya kartor...inga expansions...inte ens en sketen map editor så vi kunde ta saken i egna händer, tack vare den usla kundbemötningen så vägrade jag köpa Brink, vilket visade sig vara ett av de klokaste beslut jag tagit
Där har du helt fel. Det släpptes visst SDK till Quake Wars, så att gemenskapen kunde snickra ihop en ProMod, andra moddar och kartor. Sen var det ID som slutade finansiera spelet, efter typ 2-3 uppdateringar. De efterkommande uppdateringarna pröjsade SD ur egen ficka.
Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..
Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.
Verkligen.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..
Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.
Jag gillade Quake Wars rätt mycket, men jag tycker Splash fulade sig riktigt rejält med spelet! Dom släppte ca 4-5 patcher och övergav spelet helt och hållet efter det.
Inga nya kartor...inga expansions...inte ens en sketen map editor så vi kunde ta saken i egna händer, tack vare den usla kundbemötningen så vägrade jag köpa Brink, vilket visade sig vara ett av de klokaste beslut jag tagit
Där har du helt fel. Det släpptes visst SDK till Quake Wars, så att gemenskapen kunde snickra ihop en ProMod, andra moddar och kartor. Sen var det ID som slutade finansiera spelet, efter typ 2-3 uppdateringar. De efterkommande uppdateringarna pröjsade SD ur egen ficka.
Där ser man på! Tack för du berättade det för mig, har gett Splash damage mycket skit under åren efter Quake Wars eftersom man blev felinformerad
Game long and prosper
Vore underbart om de behöll SMART systemet från Brink. Säga vad man vill men mängden rörelsefrihet man hade i Brink var uppfriskande
Finns inga planer just nu för dem att behålla "smart" systemet. Och i ett spel som kräver rätt linjära banor för att fungera så skulle ett sånt system förmodligen skada mer än det tillför.
Tråkigt att höra, även om man själv egentligen redan insett det. Vore hemskt kul att se mer av SMART-liknande system i spel i framtiden
Vore underbart om de behöll SMART systemet från Brink. Säga vad man vill men mängden rörelsefrihet man hade i Brink var uppfriskande
Finns inga planer just nu för dem att behålla "smart" systemet. Och i ett spel som kräver rätt linjära banor för att fungera så skulle ett sånt system förmodligen skada mer än det tillför.
Tråkigt att höra, även om man själv egentligen redan insett det. Vore hemskt kul att se mer av SMART-liknande system i spel i framtiden
Om du inte redan gjort, kolla upp TitanFall. Verkar bl.a. innehålla ett parkour-liknande system där man kan hoppa/klättra på/emot väggar m.m.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Blir inte detta bra kommer jag förutsätta att Enemy Territory bara var en lyckoträff..
Brink var ju en besvikelse, likaså Quake Wars. Jag är försiktigt skeptisk.
Jag gillade Quake Wars rätt mycket, men jag tycker Splash fulade sig riktigt rejält med spelet! Dom släppte ca 4-5 patcher och övergav spelet helt och hållet efter det.
Inga nya kartor...inga expansions...inte ens en sketen map editor så vi kunde ta saken i egna händer, tack vare den usla kundbemötningen så vägrade jag köpa Brink, vilket visade sig vara ett av de klokaste beslut jag tagit
Där har du helt fel. Det släpptes visst SDK till Quake Wars, så att gemenskapen kunde snickra ihop en ProMod, andra moddar och kartor. Sen var det ID som slutade finansiera spelet, efter typ 2-3 uppdateringar. De efterkommande uppdateringarna pröjsade SD ur egen ficka.
Där ser man på! Tack för du berättade det för mig, har gett Splash damage mycket skit under åren efter Quake Wars eftersom man blev felinformerad
Varsågod
Sen har ju SD gjort ett och annat som förtjänar ett par svordomar, fast Brink var inte helt och hållet deras fel.
Förhoppningsvis kan, vad det nu än kommer att döpas till, bli bättre än Brink då fokus ligger på en spelenhet.