Rykten om nytt Neverwinter Nights
Hoppas på party gameplay som funkar. Det som gjorde första spelet långtråkigt. Alla klasser var ju tvugna att kunna soloa allting. Vilket tar bort en stor del av det som gör striderna i forgotten realms och D&D intressanta. Party kompositioner och taktiska strider.
Jag menar jag soloade ju båda expansionerna till nwn som Dwarf Cleric.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Gameplay lär nog bli annorlunda jämfört med de äldre D&D spelen, då den fjärde versionen av spelreglerna etablerat sig nu.
Vem det än är som gör nya spelet, har bättre förutsättningar att ge oss ett klassiskt RPG med tanke på alla ändringar som introducerats i Dragon Age 2.
Om det nu inte är ett MMORPG som det allra första spelet.
Hoppas att det blir med 4:ed regler, inget mmorpg gnaget och helst en ny sugen utvecklar för PC och varför inte MAC? Släpp det på Stam och så slipper vi Biowares ursäkter och annan konsolisering om vi här tur... cynisk som jag är jag dock skeptisk.
A badly drawn wolf
Är jag den ende som är trött på dessa sortens spel?
Gissar på att det är Bioware, Bethesda eller Obsidian som utvecklar spelet, dock kan det lika gärna vara något annat företag.
Heh, det var just de tre utvecklarna som jag strök bort från min "kan nog utveckla spelet"-lista först.
Bioware ägs av EA, så jag tvivlar på att de kommer att göra ett spel för en annan utgivare.
Bethesda är sin egen utgivare. Typ. Så samma sak där.
Obsidian? De är iofs inte uppknuten hos någon speciell utgivare, men jag tror fortfarande inte att de kommer att utveckla spelet. Det känns som att de har lämnat serien bakom sig.
Men vem det då kan vara har jag ingen koll på.
Gissar på att det är Bioware, Bethesda eller Obsidian som utvecklar spelet, dock kan det lika gärna vara något annat företag.
Heh, det var just de tre utvecklarna som jag strök bort från min "kan nog utveckla spelet"-lista först.
Bioware ägs av EA, så jag tvivlar på att de kommer att göra ett spel för en annan utgivare.
Bethesda är sin egen utgivare. Typ. Så samma sak där.
Obsidian? De är iofs inte uppknuten hos någon speciell utgivare, men jag tror fortfarande inte att de kommer att utveckla spelet. Det känns som att de har lämnat serien bakom sig.
Men vem det då kan vara har jag ingen koll på.
Får nog ändra min lista, tänkte inte på något av det du skrev angående att tex Bioware ägs av EA. ; )