Hett rykte – Bethesda gör Elder Scrolls-mmo
Nej nej nej nej nej please don't. Elder Scrolls är redan lite halvmesiga med sitt RPG'ande men detta skulle verkligen ta bort det sista av detta. Satsa istället på möjlighet att spela Co-Op med 1-4 spelare eller så. Inte MMO >.<
Men behövs väl lite prenumerations pengar för att finansiera stora RPG'er då de kräver så mycket content. Vilket märks i Skyrim då det ganska uppenbart ibland har blivit påskyndat.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Om dem gör ett MMO så vill jag ha ett MMO i first person där man kan springa runt som i dem tidigare spelen och inte någon third person MMO för många sådana.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
Detta var väntat efter all förenkling och rationalisering av Elder Scrolls spelen allt eftersom.. Och då allt mer prio på kosoll kan detta faktist bli än sämre. Men den stora frågan är hur mycket av uppmärksamheten som kommer gå från deras redan bantade RPG till MMO:t?
Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..
Låter ju inte så troligt, med tanke på att de verkar ogilla MMO (eller i varje fall inte vill förvandla sin serie till ett MMO), men med tanke på deras kommentar "Inga kommentarer" så verkar det ju vara något på gång i alla fall. Annars borde de ha dementerat. :\
////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.
istället göra mmo kan dem göra ett grymt elderscrolls spel med co-op och inga buggar dem borde lägga mer tid på spele, typ skyrim med co-op o inga buggar typ
Ja tack! Hellre co-op med ett par vänner än MMORPG. Det finns alltför många som misslyckats på den marknaden och i mitt tycke passar inte Elder Scrolls som MMORPG. Själva tjusningen utgörs av episka strider, vackra, orörda miljöer och känslan av att ensam vara världens räddare.
Dessutom bävar jag vid blotta tanken på att dialogerna byts från karaktärernas gammalmodiga språkbruk till fjortonåringar som skriker "OMFG NOOB FUCK NIGGER PISS L2P U FUCKIN FAGGOT" i dungeons.
Fast man vet ju aldrig...
"Intressant i sammanhanget är att ryktet går stick i stäv med de jobbannonser med mmo-anknytning Zenimax lade ut för ett tag sedan." Jag ser inga motsättningar mellan den länkade annonsen och ryktet?
Jag tänkte med på det, trodde att jobbannonserna inte pekade på att ryktet stämde ... men hur kunde de då ha mmo-anknytning? =P well, meningen gick stick i stäv med innebörden av det uttrycket
It's something to do with quantum, isn't it?
"Intressant i sammanhanget är att ryktet går stick i stäv med de jobbannonser med mmo-anknytning Zenimax lade ut för ett tag sedan." Jag ser inga motsättningar mellan den länkade annonsen och ryktet?
Jag tänkte med på det, trodde att jobbannonserna inte pekade på att ryktet stämde ... men hur kunde de då ha mmo-anknytning? =P well, meningen gick stick i stäv med innebörden av det uttrycket
Kalla det hjärnsläpp. Jag menade naturligtvis det motsatta.
En Bamseponny av folket
Har för mig att den har sagt att Elder Scrolls Serien skulle stanna singleplayer.
Dock om det är sant så är ännu en spelserie död pga MMOs.
Det är faktiskt inte omöjligt att göra flera spel. Med tanke på Skyrims succe är det givet att de gör uppföljare på den serien.
Men visst, WoW tog ju död på Warcraft, det har ju inte kommit någon uppföljare på WC3.
Urk, föredrar helt klart rollspel i singleplayer. Även om det hade varit kul att spela Skyrim i Co-Op med frugan och några polare.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."