24 spelare i BF3:s team death match – oavsett format
Tänk er att dö tidigt i en death match på en 64-spelar bana stor som dragon valley (2x2 km). Väntetiden till nästa omgång är nog dräpande...
Metal is best served heavy.
Du förstod inte riktigt vad jag pratade om i min post... Om du kanske läser den igen förstår du att jag pratar om hur detta är ett bra val och hur DICE / EA tar spelet i rätt riktning då de vill att BF3 ska vara ett funktionellt E-sport spel inom FPS.
Det har absolut ingenting med BFBC2 att göra.
Deras beslut att göra denna "begränsning" av spelare och borttagningen av alla fordon är helt enkelt för att skapa så bra "fair" team vs team (competative game play).
TDM / Squad - Rush är de spel lägen som jag tror nästan alla klaner kommer att spela.
SJÄLVKLART är Conquest det roligaste då du kan göra lite vad du vill, infanteri, land fordon, flygplan / helikoptrar osv. Ska man bara lira med några vänner eller själv så kör man självklart 64 Conquest just för att du är oberoende av dina medspelare på ett helt annat sätt en på 24 TDM eller Squad - Rush, där dina medspelare spelar en mycke större roll när det gäller teamplay mm.
Men när det gäller Tävlings inriktat spelande så är det TDM och SR som gäller.
Rush då?
De har redan bekräftat att rush inte kommer att ha 64 spelare, utan 32 spelare. De har valt det därför att det blev aldeles för rörigt med 64 spelare, föreställ dig att alla dessa spelare möts runt 2 punkter på kartan. Om de haft 4 stycken punkter hade det nog fungerat.
cags
Helt rätt och tack..
Tänk en 100 man per lag, tänk er att ni börjar på hangarfartyget utanför Gulf of Oman, massor av blackhawks drar iväg och intar stranden med 100+ man! Vilken maffig syn det skulle vara!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Suck...Nu kommer jag inte att spela TDM men varför VARFÖR tillåter de inte spelarna själva avgöra hur många spelare som är roligast i TDM?
Det var då själva satan vad det plockas bort valmöjligheter i spel år efter år.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
TDM 24 och Conquest 64 blir nog väldigt bra.
För min del duger det utmärkt med så få skott för att dö. Borde egentligen vara mindre. Ju mer realistiskt det blir desto bättre enligt min mening. Trött på shooters där man kan vara den som skjuter på motståndaren först men denna vänder sig om i slowmotion och "motorsågar" upp ett helt magasin varav två skott sitter i huvudet. Det hela påminner om någon slags utdragen trollkarlsfight där de två skjuter fram och tillbaka en kraftstråle emellan sig.
Jag tillhör ju de där som gillar Operation flashpoint, de äldre ghost recon och rainbow six. Sån där sk "balans" tycker jag bara är strunt. Det är väl mer CS-folk gillar sådant där med 360-hopp, moves, double glocks, headshots och "skills" som om man spelade quake 3. jag har ju mer milsim i tanken när jag kör sådana här spel.
Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.