Origin krävs för att köra Battlefield 3
Electronic Arts nya digitala plattform ett måste för onlinesoldater.
#nyhetstips, #battlefield-3, #electronic-arts, #dice
Ja, det stärker ju verkligen deras argument att Steams avtal var det som gjorde att EA uteslöt dem. Tydligen blev de så skärrade av händelsen att de inte längre vågar använda någon annan heller!
Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.
ett skäl till att inte köpa
Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt
Det är ju skillnad, på steam köper du spel av eget val men kan även köpa dem på annat håll. För att spela Battlefield 3 tvingas man ju att köra Origins. Mig veterligen finns det inget spel som är steam-exlusivt.
Nothing is true, everything is permitted.
Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt
Orkar inte med mer än en spelklient i min dator. Nuff said.
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Det är ju skillnad, på steam köper du spel av eget val men kan även köpa dem på annat håll. För att spela Battlefield 3 tvingas man ju att köra Origins. Mig veterligen finns det inget spel som är steam-exlusivt.
Förutom att den stor del spel kör på steamworks och kräver alltså steam oavsett var du köpt dem... Finns många steam exklusiva spel så som Fallout New Vegas, Civilization 5, Alla Valve spel, CoD: Black Ops/MW2.
Skillnaden för mig är den att jag redan har 50% av alla mina spel jag äger på steam som man köpt under deras sjuka reor. Därför är det rätt skönt att ha allt på ett ställe.
Nu är BF3 ett efterlängtat spel men man måste ha en ny klient (origin) för att kunna spela bara det spelet. Det hade inte varit något problem för mig om jag var en stor konsument av EA-spel men nu är det så att i princip allt som EA publicerar förutom BF-spelen är dynga.
Om EA gör BF3 Origin-exklusivt så finns det fortfarande mångdubbelt mer Steam-exklusiva spel (som alltså kräver att man använder Steam). Kan man köpa några av Valves spel på någon annan digital downloadsajt?
EA går i tvåfrontskrig med BF3. Både mot Modern Warfare och mot Steam.
Fattar inte vad problemet är. Tanka ner Origin och låt det ligga där. Det är mindre resurskrävande än Steam. Orka gnälla om en sådan liten skitsak. Har köpt flera spel via digital download och tankat ner via Origin... Inga problem alls. Sen behöver det inte vara på i bakgrunden som steam gör för att man ska kunna spela spelen.
ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD
Förutom att den stor del spel kör på steamworks och kräver alltså steam oavsett var du köpt dem... Finns många steam exklusiva spel så som Fallout New Vegas, Civilization 5, Alla Valve spel, CoD: Black Ops/MW2.
Sluta ljug. Jag kör Fallout: New Vegas varje dag utan att Steam är på. Orkar verkligen inte ha en till tjänst som segar ner datorn, det räcker med Steam & Itunes. Battlefield 3 var ett spel jag tänkte köpa, men jag överlever utan det.
Fattar inte vad problemet är. Tanka ner Origin och låt det ligga där. Det är mindre resurskrävande än Steam. Orka gnälla om en sådan liten skitsak. Har köpt flera spel via digital download och tankat ner via Origin... Inga problem alls. Sen behöver det inte vara på i bakgrunden som steam gör för att man ska kunna spela spelen.
Bloat är ju vanligtvis ett ganska allvarligt problem på Windowsdatorer. Oavsett om programmet är igång eller inte så tycks varje ny mjukvarukomponent göra systemet slöare och instabilare...
Jag har inget problem med Origins per se, men jag är då inte road. Jag tvekar till att köpa spelet av ett flertal anledningar, varav den främsta är att det raderas efter 2 års inaktivitet. Det är även så att EAs alla system är så otroligt okoordinerade att jag i dagsläget har tre olika EA konton som jag tvingats registrera vid olika tillfällen och behöver använda för olika spel.
För er som undrar, tror det är så att servern browsern är inbyggd i origin, så är det i BF3 Alfan iaf, har för mig det
Alphan körde ju genom webbläsaren men kommer finns alla tre sen, webbläsare, origin samt in game.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G915 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch