Vem är tidernas bästa spelhjälte?
Efter en dryg veckas nomineringsarbete i forumet är nu kandidaterna klara till vem som är tidernas bästa spelhjälte. Din röst avgör.
#grim-fandango, #the-longest-journey, #space-quest-collection, #super-mario-galaxy, #duke-nukem-3d, #deus-ex, #no-one-lives-forever-1, #portal, #full-throttle, #little-nemo-the-dream-master, #minecraft, #leisure-suit-larry-collection, #mirrors-edge, #american-mcgees-alice, #mass-effect, #pac-man-championship-edition-dx
Gordon, vem annan än Gordon har ensam gått igenom lika mycket eller mer skit? Hes a real hero!
Gordon, vem annan än Gordon har ensam gått igenom lika mycket eller mer skit? Hes a real hero!
Men frågan är, hur är han som karaktär? En osynlig människa som inte har något att säga till om överhuvudtaget, han bara finns där. Det enda vi vet är att han är en professor som har glasögon och mustasch i stort sett.
Visst, hans spel är bland de absolut bästa som finns, men som karaktär är han en lika ointressant hjälte som vilken spelkaraktär som helst som inte säger något (t.ex cods karaktärer).
Aldrig förstått varför Gordon Freeman och Half-life-spelen värderas så högt.
half-Life 1 orkade jag aldrig spela igenom, Opposing Force däremot tyckte jag var en höjdare... Half-Life 2 har jag försökt mig på 4ggr men aldrig orkat igenom hela; kom fram till där man får leka med robothunden som längst.
Vad är det som gör att folk tycker att Half-Life-spelen är SÅ jättebra?
Kurt Hectic finns med :o!
http://www.youtube.com/watch?v=zCNVy2E7VQk
Fattas några värdiga (gissar många) men listan blir väl för lång (fick bli annat).
Precis som med Serious Sam så är det svårt att bli kandidat utan nominering.