Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Universum står som alltid i brand i det kaotiska 40,000-universumet och det är upp till dig att hjälpa eller stjälpa frälsningsinsatserna. FZ tar sig ett bett i den andra Dawn of War II-expansionen och att det är mer av det goda är bara halva sanningen.
#warhammer-40000-dawn-of-war-ii, #warhammer-40000-dawn-of-war-ii-chaos-rising, #warhammer-40000-dawn-of-war-ii-retribution, #warhammer-40000-dawn-of-war-dark-crusade, #relic-entertainment
Dawn of War 2 är ett super bra spel.
Älskar verkligen hur dom presenterar ett taktiskt rpg, med bara typ 10 enheter var. Blir kanon.
Sedan är det skönt att inte spela där slagfälten är fulla av gubbar, blir bara jobbigt att hålla reda på allt.
Detta är verkligen ett kanon bra spel!
Älskar den lilla humorn som finns instoppad här och där i de flesta kampanjerna
T.ex "Boss i'd aint good, da meter is in da red zone!!"
"what youz talking bout, RED IS FASTER!"
och förövrigt så är det ett sjukt trevligt spel, och de som pratar om gamla Dow med basbyggande/och massor av enheter etc. så är ju faktiskt Retribution ett steg i den riktningen då du har möjlighet till squads/eneheter i SP nu, tillskilnad från Dow 2/Chaos Rising ^^
Ladestam, kör Shogun-liren isåfall...detta är helt fel typ av spel du är ute efter. (fast det borde ju kunna räkna ut själv)
Jo, men alla orcher, troll och allmänt coola fantasigubbar springer och gömmer sig när jag kommer med min samuraj arme
The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.
Ladestam, kör Shogun-liren isåfall...detta är helt fel typ av spel du är ute efter. (fast det borde ju kunna räkna ut själv)
Jo, men alla orcher, troll och allmänt coola fantasigubbar springer och gömmer sig när jag kommer med min samuraj arme
Finns ju alltid Total Annihilation: Kingdoms och Heroes of Annihilated Empires om du vill ha storskalig fantasy RTS. Dock är ju båda spelen något ålderstigna vid detta lag.
edit: glömde Warhammer: Mark of Chaos
Where are we runnin'?
Gillar verkligen detta spelet.
Suttit o kört igenom två kampanjer på coop och är inne på tredje
Efter alla kampanjer blire o nöta The Last Stand till level 20 på alla heroes och sen försöka skaffa hög score
Älskar alla DoW spel då jag älskar både RPG och RTS.
Jag ogillar dock spel där man måste hålla kolla på många units och gillar därför småskaliga slag.
Enligt mig är detta ett av de bättre DoW spelen (Gillade 1an+ expansionerna väldigt mycket också) då man har många kampanjer, en jäklans massa gubbar o köra mer och ett väldigt skönt system.
Det som verkligen utmärker detta från de andra DoW II är att man kan byta ut sin Hero till Honor Guard (Ni som har kört Conquest på 1an borde veta vad det är ) och senare i spelet kan man även skapa fler units (Då menar jag på banorna och inte på sjärnkartan).
Jag hittade dock flera buggar...
(Kort resumé på små buggar)
1: Chaos kan använda heretics för att samla en masas resurser varje gång Bloodletters spawnar.
2: Till och från kan Steam Community ploppa upp samtidigt som du bara kan klicka i spelet. (Man kan exita banan och spara, sedan är det bara o starta om spelet då borde det vara som vanligt)
3: Dåligt optimerat (Speciellt när man hoppar mellan lobby och laddnings skärmen, gissar på memory leak då det brukar hända efter ett par games i kampanjen och sen byter till TLS).
4: Kraschar ibland när man ändrar grafik. (Inställningarna sparas dock)
Finns ett par andra små buggar men men...
PS: Ber om ursäkt för min blandade svenska och engelska men det är faktiskt 03:37 och jag har spelat DoW i ca 21 h nu...
Måste bara säga att det här är den bästa recensionen jag läst på länge, det tackar och bockar jag för.
Tackar! Roligt att höra
Och sen alla kommentarer om att det borde återgå till den gamla skolan. Det finns redan spel som briljerar på den fronten, tycker gott att det finns plats för denna RTS/RPG-hybrid också!
Jag skulle dock vilja se ett hack'n'slash med de olika hjältarna. Det ni, det hade vart goa grejor.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Jag skulle dock vilja se ett hack'n'slash med de olika hjältarna. Det ni, det hade vart goa grejor.
Space Marine från just Relic är något i det hållet men med inslag av fps och bara med... just det... Space Marines som hjältar. Hoppas det blir bra.
Jepp, däremot tänker jag något i Diablo-stuk Det hade vart ännu fräsigare.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Jag är ett stort DoW -fan men kartorna i Retribution är smala korridorer och skriptade in i minsta detalj. Det blir rätt enformigt. Speciellt då alla kartorna är exakt likadana i alla de olika raskampanjerna. Det som gjorde Dark Crusade-expansionen till DoW1 så bra var att den varvade öppna multiplayerkartor med skriptade kartor. Tycker Relic missade målet med Retribution. Trots allt.