Ingame-reklam ingen succé för EA
Mikrotransaktioner är framtiden för företagets gratisspel.
#ea, #battlefield-heroes, #battlefield-play-4-free
Jag spelar aldrig spel som ger ingame fördelar genom mikrotransaktioner, då betalar jag hellre en fast summa pengar/månadskostnad och får hela spelet direkt. Mikrotransaktioner som ger nya kläder osv som inte påverkar själva spelandet är helt ok dock.
Ingame reklam tror jag fungerar rätt bra, funderar på att köpa bil och efter att spelat NHL 11 jävligt mycket sedan det kom så är första tanken "Undra om man skulle köpa en Honda?".
Personligen tycker jag varken in-game-reklam eller microtransaktioner är fel i sig, bara det görs på ett snyggt och rättvist sätt.
In-game-reklam tycker jag skall vara en del av spelet. Exempelvis en affish på en vägg i en bana eller en bil som blivit företags-brandat. Om EA skulle öppna upp så att serverägare kan ändra denna reklam skulle det göra det betydligt enklare att finansiera publica spelservrar som är gratis för spelarna. Så länge det är en rimlig nivå ser jag inget problem med detta och jag som spelare skulle inte direkt störas. Jag kan allting spränga sönder skylten om jag inte gillar reklamen
Microtransaktioner tycker jag är OK. Alltså, det är företag som behöver tjäna pengar så att de kan utveckla och patcha spel. Vi kan inte förvänta oss att de skall utveckla saker gratis. Hellre att spel får en ekenomi efter att de släpps än att EA, Activision m.fl. tvingas gå efter modellen att släppa ett nytt spel varje i i varje serie. Om de bara tjänar pengar på spelköp så kommer det tyvärr att fortsätta så och då kommer inget spel bli riktigt klart utan vi kommer bara få samma spel fast paketerat lite snyggare varje år. Med samma buggar och problem återkommande.
Min 2 cent.
Microtransaktioner tycker jag är OK. Alltså, det är företag som behöver tjäna pengar så att de kan utveckla och patcha spel. Vi kan inte förvänta oss att de skall utveckla saker gratis. Hellre att spel får en ekenomi efter att de släpps än att EA, Activision m.fl. tvingas gå efter modellen att släppa ett nytt spel varje i i varje serie. Om de bara tjänar pengar på spelköp så kommer det tyvärr att fortsätta så och då kommer inget spel bli riktigt klart utan vi kommer bara få samma spel fast paketerat lite snyggare varje år. Med samma buggar och problem återkommande.
.
Med tanke på vad activision tjänat på Call Of Duty så ska man inte gnälla på att deras inkomst är för liten för att de ska ha råd att patcha. Patcherna är snarare deras skyldighet. Köper man en produkt och betalar ett par hundra kronor så ska den fan fungera.
Sen ska inte iheller folk få övertag över andra i mp/mmorpg spel bara för de har mer rl pengar och har råd att investera mer i spelets microtransaktioner.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Beror lite på hur ingame reklamen ser ut. Om det finns en vägg som det står ett Mcdonalds M på kunde jag inte bry mig.. Bara det inte är ivägen så.
Håller helt med dig här - sen är det självklart även viktigt var reklamen dyker upp. Om du valt att spela det senaste fantasy rollspelet och stiger in på den lokala tavernan så kanske inte det känns så kul om det står "Ring billigare med <insert random company>!" på väggen.
Dock kan det faktiskt göra rätt bra intryck i ett scifi rpg om det är reklam. Lite Bladerunner/Total Recall känsla)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Visst, det är kul med reklam då det blir "gratis", dock så brukar reklam bli väldigt störande och aldrig vara i små mängder.
Jag ser personligen hellre mikrotransaktioner, då jag får spela gratis om jag vill och "fuska" mig till bättre saker om jag tycker spelet är så pass bra att det är värt det. I värsta fall betalar andra för att jag ska få spela, winwin
Jag slår faktiskt ett slag, för mikrotransaktioner. Jag måste ta LoL som ett lysande exempel, på hur väl det fungerar, enligt mig. Jag har med mina vänner, spenderat lika mycket tid med det spelet, som jag har slösat på många andra köpespel, som jag varit nöjd med. I det spelet är du inte nämnvärt hindrad om du bara vill spela gratis, kontra de som pröjsar sig fram. Där betalar du mer eller mindre det du känner för, (70 spänn hit och dit, ni får mer i veckopeng av era mödrar) och det du vill få ut något av. Jag har säkerligen lagt ut runt 300 på LoL i just mikrotransaktioner, vilket för mig är en bra deal, för ett spel med så mycket underhållning.
Så länge spelet / utvecklarna inte gör ickebetalare till rena slaktoffer och är allt för gnidna, så ser jag inget negativt med detta.
Alltså, är det kul, då kan man gott betala. Om det inte är kul, då skiter man i det. Då är värt att nämna att du inte lagt ut 600spänn för att få reda på att det faktiskt inte föll dig i smaken, trotts allt.
Används det hela på rätt vis, som med LoL, så kan jag bara hoppas på att flera väljer den vägen.
God jul gott folk.
Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.
Vänta, är det inte EA Sports som släpper NHL, NBL och FIFA varje år? Hur mycket reklam finns det inte i de spelen egentligen? Hela sargen, spelplanen och spelarna är ju täckta i reklam.
Ta NHL som ett exempel.. Där har vi först kostnaden av spelet på 700:- vilket redan det är helt sjukt mycket pengar för ett spel.
Sen har dom reklam överallt på matchtröjor, isen, sargen och ibland i lobbyn. Utöver det all reklam dom gör för själva NHL.
Om inte det vore nog så har dom börjat med Mikrotransaktioner i form av utrustning som gör ens spelare bättre. Utrustningen går att skaffa genom achievements, men dom är så svåra att uppnå att folk blir tvugna att köpa prylarna för att maxa sin online be a pro spelare.
Inte nog med det.. Ett "nytt" spel släpps varje år. Vilket oftast inte är mer än en patch/expansion.
När tar det stopp?
Vänta, är det inte EA Sports som släpper NHL, NBL och FIFA varje år? Hur mycket reklam finns det inte i de spelen egentligen? Hela sargen, spelplanen och spelarna är ju täckta i reklam.
Ta NHL som ett exempel.. Där har vi först kostnaden av spelet på 700:- vilket redan det är helt sjukt mycket pengar för ett spel.
Sen har dom reklam överallt på matchtröjor, isen, sargen och ibland i lobbyn. Utöver det all reklam dom gör för själva NHL.
Om inte det vore nog så har dom börjat med Mikrotransaktioner i form av utrustning som gör ens spelare bättre. Utrustningen går att skaffa genom achievements, men dom är så svåra att uppnå att folk blir tvugna att köpa prylarna för att maxa sin online be a pro spelare.
Inte nog med det.. Ett "nytt" spel släpps varje år. Vilket oftast inte är mer än en patch/expansion.
När tar det stopp?
det tar stopp med Mikrotransaktione när folk slutar betala för det.
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim
Eller så gör man som LOL (leage of legends)
har gjort
Man kan betala pengar för att få Xp boost samt nya champions och skins .
Men man kan samtidigt spela ihopp allt (Tar mer tid) förutom skinns ,
Funkar tkr jag
Låter bättre faktiskt kommer nog testa bfieldfree i alla fall
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim
Quakelive - roligt, folk älskar ett spela det, bra matchup för att möta lika duktiga spelare.
bf:p4f - ranks, tråkigt överlag inget nytt. dom skulle nog satsat på forstbite motorn, folk lirar bf serien numera enbart för hur snyggt det är och hur tufft saker och ting går sönder.
EA<id