Dreamhack sätter världsrekord
Dreamtale: Va?
Man kan väl "LANa" med vem som helst på hela Dreamhack?
Annars ser jag det lite svårt, om inte varje rad ha ett eget modem mot internet, kunna spela spel mot varandra t.ex vid DHs Counterstrike-tävling m.m.
Klart som fan man kan koppla upp sig mot alla på hela DH, vilken rad man än sitter på.
Mugimugi: Inte så svårt att räkna ut, bara jag som e dålig på fysik.
Men blir ju 600watt per dator och timme(av 4dagar), gånger 10000datorer och den dividerat på elkostnaden TYP.
Nu kanske det är något jag glömmer, som t.ex att elen inte räknas i watt o liknande. Men men... Ska inte vara så svårt om man är lite insatt i hela el-grejset, det var aldrig min starka sida under min skolgång.
Snabbt räknat, så blir det 567miljoner watt under 4dagar om man räknar på att dom är igång dygnet runt, vilket inte är sant. Men så får man räkna skärm samt att DH själva ha en massa kringutrustning som man kan räkna med i dom 600W.
Måste man ta med sin egna dator, eller finns det datorer man kan låna?
synd att man inte¨är där så man kan visa upp sim burk- fast man får ju inte dricka starldryck där så det avgör ju saken.
öl ftw
Mm, stor miss det där.
Alla datorer i samma switch (rad) kan lana. Om man skall spela mellan raderna får man använda internet eller hamachi. Visst är de fysisk ihopkopplade med andra rader men datorerna hittar inte varandra (eller tillåts göra det).
Inte för att stödja piratkopiering eller så men en stor del av ett lan är att faktisk tanka ett spel för att sedan lana detta med sina kompisar i några timmar. Utan detta verkar lanet mer handla om WoW, CS, BF2 mm istället för lite mer ovanliga spel vilket är tråkigt. Dock fungerar som sagt hamachi.
Annars är DH awesome! Första gången jag är här och större delen av första dagen gick åt att gå omkring i montrarna, få gratissaker och testa spel.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"