Victorious Boxers Challenge
Att spela boxning i Wii Sports övertygade mig om att jag skulle köpa Nintendos trendigt vita konsol. Förhoppningen var att Victorious Boxers Challenge skulle ta jabbandet till nästa nivå men istället slår det knockout på sig själv.
Säg till när ni kommit till avdelningen BRA SPEL så ska jag börja läsa recensionerna........
börjar bli pinsamt. Känns som ni vet att vi vet vilka spel som är bra.. sedan recenserar ni bara det som är bajs så vi vet HUR MYCKET BAJS det egentligen är.
EDIT: Detta är ingen kritik mot recensionen, börjar bara tröttna på att det snart är fler recensioner på SKITSPEL än spel som är bra, fast jag vet inte. Har inte kollat i speldatabasen efter recensioner men snittet på betyg av Wii-spel måste ligga mellan 1 o 2 FZ..
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Ja, det är ju det som dödar konsolen tror jag, tråkiga spel. Blir lack när Nintendo klarar av att göra fina och roliga spel till sin konsol medans de flesta andra utvecklare pumpar ut skit.
Ge mig SSB: Brawl så jag kan få lite nytta av min vita grunka!
Gillade spelet...satt o lirade det över 2 och en halv timme när jag fick det och storyn so far..inget fel med den. den följer storyn efter animen och mangan och man lirar inte bara som 1 snubbe man får köra med några andra också nån match. Kötta sig fram funkade inte super bra kan jag säga.
av skala 1 till 10 så får det en 7:a så helt okej spel tycker jag
Det största problemet med Wii är de rörelsekänsliga kontrollerna. Idén är suberb och det funkar i en handfull spel men de är alldeles för oprecisa för att kunna känna igen avancerade rörelser.
Jag håller med om att Nintendo borde skicka ut konsulter till varje utvecklare med planer på att utveckla till Wii. Förklara för dem vad som funkar och inte funkar, som det är nu faller för många spel för att kontrollen funkar.
Worebit, har du prövat njurslag-njurslag-njurslag. Knockout varje gång
Wii:s absolut största problem är det här med alternativa kontrollscheman. Istället för att göra EN bra kontroll gör tillverkarna många dåliga. Sedan är det, och kommer alltid vara som så, att det är LÄTTARE att spela med gamecube/klassisk kontroll än med rörelser. Finns valet kommer alla göra det och spelet blir i princip ett PS2-spel.
Tänk själv: Wii sports boxning och tennis om man kunde spela med styrkors och knapp. Lättare - javisst. Roligt? Knappast. Man tar bort och förstör känslan. Samma sak med ett spel som Mortal Kombat som kunde ha blivit ok med rörelser men istället för att finslipa och balansera det så lägger de in ett alternativ att spela med classic controller... och kör man med rörelser får man stryk så klart..
Alltså måste man ta bort alla de här alternativen eller kan man lika gärna lägga ned Wii:s rörelsekänsliga kontroll helt och hållet. Det är dags för tillverkarna att fundera över vad som är lämplgit och vad som passar och göra EN bra kontroll inte fem olika kassa.
Se på Super Mario Galaxy. Inte mycket rörelsekänslighet men det är alldeles lagom och funkar kanon.
Sen när är "japansk tecknarstil" något positivt, undrar jag...?
Herregud, ge mig Disney och Pixar, förstår inte all beundran för dessa japanska hycklare till tecknare och animatörer.
Och kom inte med Gibli-argumentet. I en gigantisk hög med bajs finns det alltid rent statistiskt en eller två (skitiga) pärlor, som min morfar brukade säga!
Jag slentrianhyllar inte asiatiska tecknare utan berömmer för att de lyckats fånga den speciella stilen i animation och texturer.