Två år efter den framgångsrika crowdfunding-kampanjen är Tim Schafer och hans Double Fine i full färd med kodandet av Psychonauts 2. Det berättar man i en statusuppdatering, som dessvärre också förtäljer att man inte kommer hinna färdigt med spelet under nästa år. Premiär tidigast 2019, således.
Så här säger man:
We have now ramped up into full production mode! We have five full level teams working on the real world locations and brand new mental worlds, as well as our full gameplay team working on powers, platforming, puzzles, and combat.— all kinds of great stuff!
Now we are in full swing, we know a lot more about the size and scope of the game we are going to make, how long it will take us to make it, and the amount of time we need to make it be great. From those projections we know that Psychonauts 2 will not be shipping in 2018, like we originally estimated when we published the Fig campaign two years ago.
We love the game we're making and we want to make sure that Psychonauts 2 is something you’ll love too — a game that carries on the legacy of Psychonauts in a meaningful and special way. We’re making great progress, but we want to make sure the game has the time it needs to shine.
We’re sorry that you’ll have to wait a little longer than we first estimated, but we’re also hopeful that you’ll understand it will mean being able to deliver a better game. We’re really excited about the things we’re making, and we can’t wait to share them with you!
Fig-insamlingen för Psychonauts 2 i januari 2016 drog in 3,8 miljoner dollar. I början av 2017 stod det klart att svenska Starbreeze blir utgivare, och därtill investerar en rejäl slant i projektet – 8 miljoner dollar, för att vara exakt.
Psychonauts släpptes redan 2005, och är ett hyllat men lite förbisett plattformsäventyr. Det kostar 1 euro på Steam-rean – inte mycket att tveka om.