10 Chambers satte sig själva på spelkartan med debutspelet GTFO, och för en tid sedan utannonserade de nästa titel: heist-spelet Den of Wolves. I en intervju med Mp1st har de snackat lite om projektet och hur det skiljer sig från GTFO.
En punkt som vissa lär gilla och andra inte är att Den of Wolves inte kommer att bli lika oförlåtande som GTFO. Medgrundaren Simon Wiklund säger att folk inte ska tro att 10 Chambers existerar bara för att skapa hardcore-spel, eftersom utvecklarna sitter på bred erfarenhet. Wiklund beskriver att Den of Wolves har mycket av det spelmekaniska DNA:t från GTFO, men att det svårighetsmässigt mer kan jämföras med Payday.
Den som hade hoppats på ett spel utvecklat för solospelare lär dock bli besviken, eftersom det är framtaget för att liras med minst en annan spelare. Huruvida gruppen kommer att fyllas ut med botar eller om svårighetsgraden istället ska modifieras baserat på antalet spelare har de dock inte bestämt än.
I spelet ska vi få ta oss an olika uppdrag för diverse företags räkning, där en del är mindre upplevelser där man förbereder inför den faktiska stöten, medan de faktiska stötarna givetvis kommer att vara mer omfattande.