Inlägg av Arahor

Inlägg som Arahor har skrivit i forumet

Tappade all respekt för det här spelet när dom låste nya death animations bakom ett DLC paket.

Skrivet av Broshimitsu:

Och Red Dead Redemption 2 vann "Labor of Love" - trots att Rockstar inte gjort något med spelet sedan 2019

Detta är nog det som är mer överraskande. Även om Starfield vann Inovative Gameplay är fel så är det ännu mer fel att RDR2 vann Labor of Love, Rockstar måste ju sitta och skratta på deras kontor, rotera runt olika kläder varje månad eller vad dom nu gör i RDO.

God jul allihopa!

Skrivet av totte1015:

Då finns bara hoppet kvar för "Life by You" från Paradox.

Hoppas dom tar tronen gällande livssimulation ifrån EA, dom har ju redan snott åt sig stadsimulation med råge.

Ser väldigt mycket fram emot Life by You.

Men, det tråkiga är att Paradox är precis lika kända som Sims för att pumpa ut så enormt mycket DLC osv som möjligt för löjliga priser. Titta bara på Cities: Skylines, det är nog värre än The Sims tror jag med mängd av DLC och kostnad kanske till och med.

Hur som helst kommer jag hålla tummarna att det blir bra och inte ett sönder präglat spel tack vare DLCs.

Den här snubben är fan Sveriges Peter Molyneux nästan. Och då pratar jag inte om den "bra-tiden-Peter Molyneux" utan förfall periodens Peter Molyneux.

Klockan 08:00 nu varje morgon så länge jag kör Baldur's Gate 3 så kommer vi ha en svensk playthrough av spelet. Varje stream kommer vara mellan 2-5 timmar långa och kommer sluta där vid lunch ungefär. Dom engelska streamsen kommer fortsätta vid klockan 20:00 i en separat playthrough så det kommer skiljas åt beroende på val, ras och klass.

[b]

Q:

Varför då?

A:

Jag kommer sen ladda upp allt på YouTube för att se hur responsen blir, jag började med No Commentary playthroughs för någon månad sen vilket mottogs varmt på kanalen, med det nu som standard tillsammans med det vanliga "konceptet" med kamera och mikrofon så vill jag prova något mera nytt och det leder mig till detta, svensk playthrough.

Beroende på hur det tas emot på Youtube osv så kommer det få diktera om jag fortsätter med det eller inte. Detta gäller också Twitch. Det kommer även bli No Commentary från det svenska runnet också så det öppnar upp för de som inte vill lyssna på Svenska men framförallt dom som bara vill ha gameplay. Och slutligen om detta blir en hit så kommer jag inte göra det med varje spel, vissa spel är bara allt för stora att köra två stora projekt av samtidigt enligt mig.

Kan dra på min astronaut en cowboy hatt och göra om skeppet till en häst och döpa det till HMS Pony.

Så. Fruktansvärt. Onödigt.

Ursäkta men vad fan. Språk bakom pay-wall?

Nä.

Fullt ut P2W!

Minions kostar nu $$ för Necros
Nalle är låst bakom paywall för Druids
Alla vapen låsta bakom paywall för Barbs
Vill man använda magi på Sorc så kostar det 40$.
Rogue tillhör nu endast Ultimate edition.

No refunds.

Ni läste det här först.

Jag gillar att klättra i magiska torn.

Jag var inte alls redo om att läsa om hans bortgång, kom helt plötsligt. Han verkade vara en riktigt jordnära människa.

Sånt enormt girigt beslut. Totalt respektlöst.

Håller mig så långt ifrån jag kan någonting relaterat med Patrik Söderlund, är en av de mest girigaste människorna i spelbranchen som bara tänker på vinst utan bra/roligt spelmaterial.

Skulle Patrik Söderlund göra ett spel om Harry Potter så skulle det kosta 700kr, 50/52 magier låsta bakom en betalvägg. Hogwarts är paid-DLC och Engelskt språk är pre order only.

Fan han är en sån som skulle ta betalt av barnen för inträdde till ett barnkalas. Han visade sitt rätta jag efter allt med Battlefront

Mitt första spel som jag minns är Zelda: A Link to the Past på SNES, jag minns det spelet väldigt väl och hur jag aldrig lyckades klara ut det när jag var barn mest pga bristande kunskaper i engelska för att kunna veta vad alla föremål man hade gjorde osv och att jag helt enkelt inte kunde fixa en av bossarna i Dark World.

Detta var någonstans innan 2000, så jag var runt 7 år, och jag fyller 29 I september. Så jag kan säga att jag har spelat hela mitt liv.

Som barn så brydde sig inte mina föräldrar sig så mycket, jag vill minnas mina år som barn en av de bästa tiderna för mig att spela spel för jag spelade med mina föräldrar, jag minns hur min mor och jag satt och spelade igenom första Harry Potter spelet på PC och samlade på oss alla trollkarlskort man kunde hitta undangömda.

Jag minns hur min far gav mig en PS2a i julkapp och hur vi spenderade julaftonskvällen med Jak & Dexter där vi samlade på oss alla guld ägg för att få en speciell cutscene i slutet eller så, detta var innan man kunde liksom läsa om saker på nätet som idag också så man var tvungen att dubbelkolla överallt upp och ner och bakom allting.

Jag minns även hur jag vaknar en morgon av min far som säger om vi ska åka in till staden för att köpa oss en Xbox, detta var vid lanseringen. Och detta minns jag också väldigt bra, fick två spel med oss i köpet, Halo: Combat Evolved och Fable. Samt den där gigantiska Xbox kontrollen!

Men det var kul, det är den enda tiden i mitt liv som det kändes som mina föräldrar förstod sig på mig på något vänster.

I lågstadiet så brydde dom sig inte så mycket, jag hade ett fåtal kompisar som också var intresserade av spel. Majoriteten av dom i min skola samt klass var mer fokuserade på att mecka med bilar/mopeder osv, var mer intresserade av fordon helt enkelt, vilket gjorde att om man spelade spel så var man ett mobboffer och inte värd något direkt.. Vilket jag fick ta mestadels genom hela min skolgång.

Jag hade dator och konsol så när jag hade någon kompis över så brukade vi turas om att sitta vid datorn och vid Playstation/Xbox. På datorn så turades vi om att jävlas och ha oss i Sims 1 och på konsol så spelades det mest GTA San Andreas. Spelade vi ihop så körde vi Sagan om Ringen: The Two Towers eller Return of the King, vilket än idag är skitbra coop spel imo.

Detta senare konverterade till MMO spelande lagom till högstadiet, när man hade någon kompis som sov över så brukade vi dra hem någon 7 dagars trial på det MMOt jag körde så satt vi och nördade tillsammans genom nätterna. Bägge hade skitkul också och det är väl en tid jag håller nära hjärtat. Dra iväg på cykel när till coop och köpa snacks och läsk sen blåsa iväg hem och hoppas att allt är färdigpatchat.

Hur som helst.. Min mor var inte väldigt glad av att jag spelade MMO, och hon ville inte betala för det gång på gång och man fick alltid argumentera för sin sak, även om man gav henne pengar/gjorde sysslor osv så var det bara så att hon generellt inte ville att jag skulle spela MMOs (mest för allt prat om hur World of Warcraft förstör människors liv osv, nu var det dock inte det MMOt jag körde men så mycket visste hon om MMOs och drog allt över en kant).

Jag lyckades dock ändå behålla en sub i spelet för att spela vidade. Dom satt däremot någon timer i routern eller något som gjorde att vid kl 22 varje kväll så dog internet, så jag brukade spela tills typ 20 däromkring och sen börja söka omkring på internet om hur jag kunde ta bort det där "låset", jag vet inte hur länge jag höll på men förr eller senare så lyckades jag komma in i routern och nollställa allting. Efter det så var det internet dygnet runt!

Under tonåren så tappade jag kontakten mycket med alla mina IRL spelvänner av olika orsaker, om det var tjejer, intresset av att festa, försöka etablera status med de mer populära, det vanliga.

Till slut så hade jag inga IRL vänner kvar mer eller mindre, jag delade bara inte något intresse som de andra hade, jag hade inget intresse av att cykla ut i skogen och supa eller sånt, eller lyssna på fjortispunk eller prata om hur dåligt allting var med alla EMOs.

Dom få IRL vännerna jag hade kvar var dom i klassen, men det kändes alltid som dom inte ville ha mig omkring, dom frös ut mig titt som tätt, en av dom vässade en penna och sen gick och sprättade upp min arm så jag började blöda, en av dom slog ner mig så halva ansiktet var blått. Och i och med att jag var det enda ensambarnet i klassen så blev jag hotad med att få spö av deras äldre syskon om jag bara la fingret på dom som slog ner mig och mobbade mig hela dagarna.

Detta tog enormt hårt psyiskt på mig, för mycket för en 14 åring. Spöad, uppskurna däck på cykeln varje dag, mobbad kontant. Kommer hem, och blir trakasserad på MSN, en evig cirkel av bara hat. När man väl la sig i sängen på nätterna så kunde man bara tänka på hur illa omtyckt man var, och då hade jag inte gjort något för att ens förtjäna något av det. Det var bara "coolt" att mobba någon.

I den här mörka perioden av mitt liv så fanns det ett ställe där jag kunde koppla av. I spel, speciellt i MMOs, där kunde jag koppla ifrån verkligheten och bara "leva" typ.

Jag minns hur jag bara springer runt och questar och sen blir invitad av några och så gör man några grupp quests och sen får man höra att man gjorde ett bra jobb/spelade bra. Fick mig nästan att bli tårögd varenda gång för det enda jag ville i livet som tonåring var att bli accepterad. Och I MMOs så hittade jag andra människor, vänner jag än idag pratar med, personer som också varit utsatta som kunde förstå mig med, som ville ha med mig på äventyr.

Samma spel som min mor försökte få mig att sluta spela gång på gång visade sig bli det spelet som jag vill säga räddade mitt liv. Jag kan inte tänka mig hur allt hade sett ut om jag tog bort det från ekvationen, men jag gissar på att jag inte hade levt idag för den mentala pressen var enorm, hela självkänslan, självförtroendet var nerkört i botten, jag hade utvecklat fobier för att vara social och att lita på människor.

Lagom till gymnasiet så blockade jag alla på MSN och tog bort alla, raderade all form av social media och gick min egen väg. Liksom som en total nollställare för mina tidigare 15-16 år. Satt några år hos psykolog för att bygga upp allt som var förstört och studerade på distans inom samhällsvetenskap med beteendekunskap som inriktning. Samband med det osv så hörde jag aldrig någon klaga på att jag spelade osv från de jag kallar vänner eller mina föräldrar.

Har aldrig sett videospel som något negativt, något som skulle få oss alla att tappa förståndet och gå totalt bananas ute i samhället utom kontroll. Har mest sett det som en möjlighet att ha kul med andra människor som delar samma intresse som en själv.

Det viktigaste är att man hittar sin plats i livet, vissa behöver lite mer tid än andra för det.

Har testat lite DCUO, körde inte så mycket men jag gillade det lilla jag körde. Något jag brukade göra var att logga in runt julen, däromkring så var allting juldekorerat i städerna, tyckte det var riktigt mysigt för det är inte något man ser så ofta i MMOs, vill minnas att det var juldekorationer överallt.

Men detta blir något att ha koll på.

Hejsan Igen!
(Jag necropostar min egen tråd här antar jag men det är bättre det än att göra en ny som jag förstod reglerna)

Jag har varit livesänt varje dag på Twitch I 263 dagar och snart livesänt i totalt 2000 timmar! För två dagar sen så nådde jag Affiliate nivån på Twitch! Jag har även ändat mitt schema en del efter att ha granskat statistik jag samlat in osv och utgått därifrån.

AKTUELLT SCHEMA

ALLA DAGAR
Kvällssändning: 20:00 CEST (svensk sommartid - Sändningarna varar mellan 4 till 6 timmar.)

SPELAT DEN SENASTE MÅNADEN
Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy & Crash Bandicoot 4: It's About Time, The Medium, Unravel, My Time at Portia, Hela Batman Arkham franchisen m.m. Detta är mitt nuvarande SCHEMA om vilka spel som är "spikade" att livesändas.*
*Det kommer alltid spel som jag trycker in som är oplanerade och är inte listade på schemat[/center]

WHATS NEW?

  • Kamera - Jag har investerat i en kamera som visar upp mig på sändningen, jag blir belyst av två strålkastare och en grönskärm i bakgrunden som gör att jag blir "en del av spelet" och inte i en ruta. Detta anser jag personligen är den bästa upplevelsen.

  • Ny Mixer - När jag gjorde mitt ursprungliga inlägg så hade jag något bara för att få ljudet att funka. Nu sitter jag med en ordentlig mixer som jag har lagt ner många veckor på att finjustera för den bästa inställningen för min röst.

  • Capture Card - I min dator så sitter nu ett Elgato 4K60fps Capture Card vilket ger mig möjligheten att livesända konsolspel via min dator. Vi har spelat en hel del PS4 men vi har även spelat Fable 2 på Xbox 360 och mer av detta kommer att komma.

  • Instagram - Jag postar varje natt på Instagram sammanfattningar i ett koncept som jag kallar för "post-stream". Post-stream innehåller oftast en del summeringar av dagens sändning och planer inför nästa, en del tankar jag har i huvudet samt eventuella ändringar till kanalen eller spel att spela. Förutom det så delar jag mina åsikter om vissa spel och spelnyheter där jag kritiserar positivt och negativt. (Senaste var nog expansionen till Valhalla). Jag håller på att göra ett nytt koncept för Post-Stream som jag skissar på, det kommer ta ett tag till men jag håller tummarna på att folk kommer uppskatta det.

  • TikTok - Till och från postar jag klipp/highlights på TikTok, jag använder denna plattform mest till det för tillfället, där alla "best bits/fails" eller "moments" hamnar för folk att se. Inget regelbundet postande, jag postade ett klipp ikväll från gårdagens sändning och har ett till schemalagt nu i helgen.

ÖVRIGT

  • Detta är min TWITCH

  • Kanalen är rätt lugn och behaglig, vi har en del människor runt Europa och över vattnet, en del svenskar. Jag uppskattar att vi håller till engelska i chatten och en avkopplad atmosfär, jag har inga krav på att man chattar om man väljer att titta, vill man "lurka" så är det helt O.K. Ingen ska ha dåligt samvete över det, om man väljer att chatta så förväntar jag mig bara att man håller sig till reglerna, jag har ett öga på chatten hela tiden och svarar när det är lämpligt (oftast efter någon sekund, aldrig under cutscenes/dialoger).

  • För den som undrar varför det har tagit så lång tid för mig att nå affiliate så är det för att jag mest började från noll, ingen social media ingenting när jag började, en helt okänd människa som bara kommer fram från ingenstans, det tar tid att börja därifrån. Sen är det många som väljer att gå den vägen att "jag kliar din rygg om du kliar min" eller dvs att streamers hoppar in i varandras kanaler och "lyfter" den för att få upp statistiken och sen turas dom om att göra så. Jag valde inte att gå den vägen, jag har spelat många olika spel, plockat upp nya ansikten här och där som tittar varje kväll nu mera när vi är på en spelresa tillsammans.

  • YouTube kanalen blir pumpad med material fortfarande. Som jag nämnde i mitt första inlägg så använder jag denna endast till att spara repriser eller så mer eller mindre. Lite har ändrats med utseendet kanske men rent överlag så har jag ändrat/förbättrat utseendet överallt för att det ska se bättre ut. Detta är en ständig tanke jag har i mitt huvud "vad kan jag göra för att förbättra visningsupplevelsen" och sen provar jag på nya saker. I skrivande stund har jag 2323 stycken filmer uppe på kanalen och ett 30-40 tal filmer som är privata i väntan på att dom ska bearbetas klart, dom släpps förmodligen imorgon, bland dom hela The Medium genomspelningen.

  • Alla är välkomna! Oavsett ålder, ursprung eller erfarenhet i spel, jag är inte rädd att göra bort mig i spel utan jag kommer ALLTID vara mig själv, och jag är väldigt "lowkey", lugn och svär inte, vilket gör det ganska familjevänligt, självklart, jag kommer spela spel som inte är så familjevänliga men det är en annan femma.

END

Tycker det här är en bedrövlig "fix" från deras sida. Om spelet inte är tillräckligt roligt så vill folk inte att det ska bli längre, då blir det bara ännu mer tröttsamt/slitet.

Utvecklarna behöver verkligen börja tänka

"Vad kan vi göra för att göra spelet ROLIGARE så vi kan locka/locka tillbaka nya/gamla spelare och behålla våra nuvarande?"
INTE
"Vad kan vi göra för att göra spelet LÄNGRE för att inte blöda spelare så fort som vi gör nu?"

Det är en enormt stor skillnad på dom två tankesätten.

Det värsta är att den tråden som är länkad där, deras community skriker klart och tydligt att dom inte vill ha den här ändringen för det är inte det som behöver fixas. Och deras toner faller på döva öron.

Att detta är Crystal Dynamics absolut högsta prioritering att fixa säger en hel del om framtiden för Marvel's Avengers.

Bioware gjorde EXAKT samma sak med sitt community med Anthem. "Vi vet bättre än er, vi skapade spelet" attityden när det finns dom lojala spelarna, den billigaste betatestarna därute med tusentals timmar kanske som kan ge konstruktiv feedback för att hjälpa spelet komma upp på fötter.

Bara idioti att man som utvecklare inte lyssnar på den feedbacken från sitt community när det går så knackigt som det gör nu för dom.

Kolla bara på spel där utvecklarna valde att lyssna på sina communitys.

Fallout 76 - Släpptes som dynga, utvecklarna lyssnade inte till en början men till slut vek de sig. Och de blir bara bättre och bättre. (säger inte att det är perfekt just nu men den som har spelat det vet förvandlingen sen releasen tills idag)

No Man's Sky - Släpptes som ett av de mest floppade spelen de senaste decenniet, utvecklarna valde sen att lyssna på sitt community, på all feedback. Nu vann dom Best Ongoing Game på sista Game Awards. Det är fan styrka om något som de och även jag är riktigt stolt över att dom gjorde, det är en återhämtning som ska gå in i spelhistorien.

Anthem - Utvecklarna valde att inte lyssna på sitt community, även hur lyhörda dom en var och även fick feedback från en ganska tung Warcraft/Starcraft(?) utvecklare så ignorerade dom ALLT. När dom insåg att skeppet hade sjunkit så skrovet var under ytan så valde dom att lyssna lite, dom tweakade looten och la till ett detaljerat statistikfönster osv. Men det var försent och för lite gjort. Sen går dom i graven.

Jag kanske gör ett bra jobb att uttrycka min frustration i det här inlägget.

Jag köpte Deluxe Edition när spelet kom, har investerat runt +70 timmar I det, jag körde vid releasen och jag körde vid releasen av Kate Bishop och jag kommer streama det nu igen när Hawkeye kommer om någon vecka i 1-2 dagar eller hur lång tid det nu tar att göra allt med han typ.

Jag vill att spelet ska lyckas, att det ska gå bra för dom för jag har en sån här "hat och kärleks" relation till spelet, jag vill älska det men pga så mycket fel/stul med det så blir det så svårt att verkligen älska det.

Men vill fortfarande att det ska gå bra för det, och just nu känns det som att det går åt fel håll.

Vilket stolpskott. Jag önskar att det blir olagligt att göra sånt här, I den här teorin så skulle någon som tex Elon Musk, botta sönder varje PS5 marknad vid releasen och äga varje PS5a som skulle finnas och sen säja dom 800% dyrare om han ville. Enligt en scalper så skulle detta vara helt O.K och bra för marknaden alltså.