Playstation 3 i butik den 23 mars
Rätt kul att Sony sagt att garantin inte gäller om man kör med andra sladdar än Sonys egna oxå.
...
Jag har väldigt svårt att tro att klausulen skulle vara något unikt för PS3, sannolikt finns motsvarande för XBox, tidigare PS-versioner, etc.
Det var det som var min poäng.
Jag vill gärna spela Motorstorm, Resistance, Virtua Fighter 5 plus Tekken vid releasen, tillsammans med FFX, FFX-2 ... Kommer inte ha råd med alla dock
Detta är helt underbara nyheter!! Ska genast göra plats och damma av i vardagsrummet!;) Mitt ptoblem är att jag inte har någon LCD HD-TV än. Man kan ju undra hur spelen kommer se ut på bildrör? Förmodligen ser väll inte spelen skit ut iaf!
Lär bli som på Xbox 360 alltså det fungerar, men när man väl vant sig vid att lira på en HDTV så vill man inte gå tillbaka ^^
Synd att dert bara mest är skräpspel eller dåliga versoner av 360 spel som finns vid launch. Bara Motostorm som ser någorlunda intressant ut..
tur att Wii har massa bra launch spel..Mario till exempel
Jag tycker det är idiotiskt att köpa PS3 vid releasen, Med tanke på det skyhöga priset och de ointressanta spelen, Som säkert kommer kosta runt 700..
Bättre då att vänta ett tag tills det kommer nyare billigare stabilare versioner av PS3, och ett bättre spelutbud.
Egentligen är det idiotiskt att köpa någon konsol vid lanseringen, lika idiotiskt som det är att köpa en ny bil Men livet vore förbannat tråkigt om man inte fick göra idiotiska saker då och då
Köp spel för fan.
lol, köpa spel? haha good one.
du är allt bra korkad! Varför ska man inte köpa spel? Om man tycker om att spela ska man väl betala för sig eller? Måste säga att du beter dig allt bra dumt! Något vätt i skallen har du väl? Hatar verkligen den där attityden.:down:
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
^- Tror du på det själv att ps3 spelen inte kommer vara lika dyra som 360? Som du kanske har märkt, så kostar inte den dyra modellen 4500kr, som den skulle göra om man körde rakt över med dollar priser. så vakna please innan du blir besviken, det finns inte en chans att spelen blir billigare till ps3an än resten av konsollerna.
Det är ju helt klart billigt för en Bluray-spelare, och en Xbox 360 med HD-DVD kostar ju lika mycket...
Lanseringsspelen är helt klart okej. Man kan ju jämföra med typ King Kong eller vad det var som kom med 360:n.
...och har man pengar så spelar inte priset så stor roll.
tycker inte man ska ha att man får en blue ray spelare som nå argument för att betala ett högt pris för PS3.
när tiden är inne att om det nu blir blue ray som tar över så kommer såna spelare vara nere i samma prisnivår som dagens DVD-spelare.
^- Tror du på det själv att ps3 spelen inte kommer vara lika dyra som 360? Som du kanske har märkt, så kostar inte den dyra modellen 4500kr, som den skulle göra om man körde rakt över med dollar priser. så vakna please innan du blir besviken, det finns inte en chans att spelen blir billigare till ps3an än resten av konsollerna.
Men å andra sidan kan du ju utan problem importera spelen till PS3, så du har ju åtminstone ett alternativ... men som sagt, det verkar väldigt osannolikt att PS3-spelen skulle bli billigare än 360-spelen.
^-- Casuals importerar inte, de går in i butiken och letar efter det nyaste EA sportspelet.
Ja? ändrar ju inte det faktum att det kan bli betydligt billigare för de som kan tänka sig att importera. Möjligheten finns ju iaf, vilket knappast är något negativt.
Måste köpa LCD-teve.... Är det värt 30000 :- för en PS3 och en LCD? Hmm, det blir ca 1300 :- per månad i två år. Kan någon övertyga mig att inte spontanhandla!!!!
Nä, men det är ju vettigare att köpa
En 6600 c2d, 2Gb, x1950 Pro (minst), 400 Gb hd med schysst chassi/mobo/psu
samt
http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/642437/...
Givetvis måste man ha ny bike tills säsongen kickar igång på allvar!
http://www.nishiki.se/index.php?page=cyklar&id=22&view=spec
med alla dessa goa leksaker har man inte mkt tid över till tjejen, för de sista magra slantarna inhandlar man en dylik:
Slutsumma ~30K
Helt klart mer värt än något så onödigt som en tv-apparat och en överprisad japansk leklåda.
Högst subjektivt om vilka spel som är spelvärda. Jag har haft Amiga CD32, ps, dreamcast, ps2, xbox och har nu xbox 360. Är intresserad av PS3 men dock inte till det priset. 6000+. Och så ska man ha minst ett spel också. Jag avvvaktar tills det kommer ett lockande spel. (GT5 tex) och priset ligger på runt 4K Lirar i stort sett bara bilspel. Test drive unlimited på 360 nu. Och Forza 2 kommer ju förr eller senare. I Mars hoppas jag men en del hävdar Juni...
Allvarligt talat!
Synd det där med 720p och Blueray-filmerna. Kommer inte köpa en pga det.
va?
Ja om du har en 720p-tv så kommer filmerna spelas upp i 480p, dvs den vanliga DVD-upplösningen. Ja eller om den klarar 1080i så kan du få det, 720p är bättre (i mina ögon) än 1080i.
För övrigt tycker jag Blueray-spelaren/filmvisning är det sämsta med PS3:an. Andra dåliga saker är priset samt tråkiga spel*
* = subjektivt, såklart.
Här kommer lite sågningar:
Inte ens GT-HD ser kul ut, snyggt men absolut inget nytt.
Virtua Fighter 5 ser ut att vara det tråkigaste fajting-spelet på länge.
Motorstorm verkar också tråkigt, bilen är mer i luften än på marken.
NBA07, såååå många brister att det inte ens är lönt att dra dem alla. Det jag såg fram emot mest.
osv. Nyckelorden för PS3 är snyggt, men tråkigt.
Så jag gör bäst i att vänta tills det finns ngt vettigt (nästa GT, nytt NBA-spel, ngt snowboard-spel etc) samt att priset är mer åt 3000 kr.
En snabb lite fråga här, är ps3n regions fri? Probbet med Wii och 360 är ju att man inte kan importera alla de härliga spelen som släpps utanför europa, så det skulle vara väldigt bra om ps3n var fri från att sånt crap.
Ja, PS3-spelen är regionsfria.