FZ:s skattjakt - vinn tv, PS3 och NDS!
Jag körde på en stund nu bara för att jag är ledig. Jag har kommit upp i ca 130 poäng och jag har klickat som en dåre men det känns som att det är nåt fusk i bruk här. I´m out of it:/
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Åhh kul med tävlingar, men detta??
Ingen som går i skolan eller jobbar kan vara med, man ska sitta och uppdatera en sida KONSTANT, i tre dagar el??
Lite dåligt gjort faktiskt...
Brukar inte klaga på tävlingar men jag tycker att mer än 10 -20 pers ska kunna "hänga" med å tävla, eller ha åtminstone en liten chans!!!
Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa
Däremot är jag lite fundersam hur Excerion kunde ligga långt efter för att sedan gå om Darknshy med 30 - 40 länkar på bara några minuter.
Det var exakt det jag tänkte på också när det gäller fusk.
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Däremot är jag lite fundersam hur Excerion kunde ligga långt efter för att sedan gå om Darknshy med 30 - 40 länkar på bara några minuter.
Inte för att peka ut någon som fuskare, men med lite kunskaper i enkel scriptkodning, så kan man ganska enkelt göra ett script som nyttjar curl och grep. Som helt enkelt gör refresh på sidan tills texten "1 skattjaktssymbol" hittas, och sedan följer länken. Frågan som dyker upp kan sedan hårdkodas svar på, eftersom det är bara är typ 7 frågor som ställs, och svarsalternativen är alltid i samma ordning.
Haha satt och spammade mina egna inställningar med F5 och fick ny skattpoäng hela tiden, så jag antar att det är såhär folk gjort och antagligen varit inloggade flera på en användare.
Priserna var nice, men det kan väl inte varit såhär ni på FZ hade tänkt att tävlingen skulle gått till?
Inte för att peka ut någon som fuskare, men med lite kunskaper i enkel scriptkodning, så kan man ganska enkelt göra ett script som nyttjar curl och grep. Som helt enkelt gör refresh på sidan tills texten "1 skattjaktssymbol" hittas, och sedan följer länken. Frågan som dyker upp kan sedan hårdkodas svar på, eftersom det är bara är typ 7 frågor som ställs, och svarsalternativen är alltid i samma ordning.
26 år systemutvecklare säger allt.
Dock kan jag endast göra detta för att jag missade skolbussen -_-
a"C"RED -
Det är väl samma ploj som kördes vid MTV Music Awards för Best act ever då Rick Astley helt överlägset vann kategorin. Men som sagt.. Hur kul är det egentligen att försöka vinna på ärligt sätt i en sån här tävling?
Detta blir antingen en "ha mest fritid"-tävling eller en programmeringstävling. Det står inget i reglerna (finns det något man inte får göra?) om att man inte får scripta detta. När frågorna är så pass få och alternativen inte ens flyttas runt så blir det ju väldigt enkelt att automatisera detta.
Och som någon frågade (orkar inte scrolla upp) så kan man vara inloggad från flera datorer samtidigt men frågan är om man tjänar något på det då jag misstänker att skatterna blir låsta till ens konto när du hittar dem (du kan aldrig ha två skatter väntandes och har du hittat en så ligger den kvar på alla sidor du besöker tills du går till den).
/ LordDaimos
Har inte gjort något som inte någon annan gjort
F5 ftw!
Tror ingen håller det i mot dig, alla som kom med på listan måste ju ha gjort samma sak hehe Men kan inte tänka mig att det var såhär FZ hade tänkt att tävlingen skulle ha funkat ;p
Nej tveksamt!
tog ju inte många minuter innan man insåg att det var random genererade symboler
Jag förlorar mindre pengar på att faktiskt jobba och sedan köpa tvn, PS3t och DSen - än vad jag gör genom att ta ledigt för att leta symboler som ett as. Det värsta är, att de som vinner säkert är arbetslösa, sitter och lyfter bidrag medans sådana som jag och kanske någon annan måste betala hutlösa mängder skatt för detta bidrag!
Vad har vi sagt om att vara bitter på internet, Hipshot
Kul idé det här, men helt trasigt utformat.
Ett roligare och mer rättvist format på tävlingen skulle vara att varje poäng fungerar som en lott och att vinnarna dras i ett vanligt lotteri.
På det sättet får alla en chans, även dom som bara slösurfat. Dom som "jobbat" hårt och har massor av poäng har såklart mycket större chans.
Haha satt och spammade mina egna inställningar med F5 och fick ny skattpoäng hela tiden, så jag antar att det är såhär folk gjort och antagligen varit inloggade flera på en användare.
Priserna var nice, men det kan väl inte varit såhär ni på FZ hade tänkt att tävlingen skulle gått till?
Heh, ingen liten säkerhetsbrist.
I'm a snake, follow me!