FZ:s skattjakt - vinn tv, PS3 och NDS!

Medlem

äsh orka när folk redan ligger på 500+ första dagen....

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jaha efter lite googlande (inte helt 100 på detta) så blir det vanlig kommunalskatt+arbetsgivaravgifter och sen måste man göra skatteavdrag för prelimärskatt... om TVn kostar 15k så blir det ca 5k i skatt+arb avg och det andra?

signatur

Tempus fugit.

Medlem

Jag körde på en stund nu bara för att jag är ledig. Jag har kommit upp i ca 130 poäng och jag har klickat som en dåre men det känns som att det är nåt fusk i bruk här. I´m out of it:/

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

hmm, jag misstänker att tävlingen inte fungerar som tänkt.

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Däremot är jag lite fundersam hur Excerion kunde ligga långt efter för att sedan gå om Darknshy med 30 - 40 länkar på bara några minuter.

Medlem

Åhh kul med tävlingar, men detta??

Ingen som går i skolan eller jobbar kan vara med, man ska sitta och uppdatera en sida KONSTANT, i tre dagar el??

Lite dåligt gjort faktiskt...

Brukar inte klaga på tävlingar men jag tycker att mer än 10 -20 pers ska kunna "hänga" med å tävla, eller ha åtminstone en liten chans!!!

signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Däremot är jag lite fundersam hur Excerion kunde ligga långt efter för att sedan gå om Darknshy med 30 - 40 länkar på bara några minuter.

Det var exakt det jag tänkte på också när det gäller fusk.

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det här är nog en av de minst genomtänkta tävlingar jag sett.

Edit: Går det att vara inloggad på flera datorer samtidigt?

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Zedrix:

Inte för att peka ut någon som fuskare, men med lite kunskaper i enkel scriptkodning, så kan man ganska enkelt göra ett script som nyttjar curl och grep. Som helt enkelt gör refresh på sidan tills texten "1 skattjaktssymbol" hittas, och sedan följer länken. Frågan som dyker upp kan sedan hårdkodas svar på, eftersom det är bara är typ 7 frågor som ställs, och svarsalternativen är alltid i samma ordning.

Medlem

"Det finns 0 symboler kvar"
Symbolerna är slut, men fler fylls på med jämna intervall.

Det kommer alltså fler symboler?! :s

Medlem

Haha satt och spammade mina egna inställningar med F5 och fick ny skattpoäng hela tiden, så jag antar att det är såhär folk gjort och antagligen varit inloggade flera på en användare.

Priserna var nice, men det kan väl inte varit såhär ni på FZ hade tänkt att tävlingen skulle gått till?

Inaktiv

FAN VAD NAJS! Säker förstaplats och internet dör!

signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

FAN VAD NAJS! Säker förstaplats och internet dör!

Ta't lugnt, det kommer fler symboler

ptr
Medlem

orka wajna när de är snälla och langar jävligt bra priser. Inte så att man går runt och räknar med att FZ ska rädda julen direkt. Har man tid och ork, ja då vinner man, har man inte tid och ork då vinner man inte.

Medlem

Har inte gjort något som inte någon annan gjort

F5 ftw!

Inaktiv
Skrivet av Geron:
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Zedrix:

Inte för att peka ut någon som fuskare, men med lite kunskaper i enkel scriptkodning, så kan man ganska enkelt göra ett script som nyttjar curl och grep. Som helt enkelt gör refresh på sidan tills texten "1 skattjaktssymbol" hittas, och sedan följer länken. Frågan som dyker upp kan sedan hårdkodas svar på, eftersom det är bara är typ 7 frågor som ställs, och svarsalternativen är alltid i samma ordning.

26 år systemutvecklare säger allt.

Dock kan jag endast göra detta för att jag missade skolbussen -_-

signatur

a"C"RED -

Medlem

tycker det är en ganska dåligt uplägg på tävlingen, som andra sagt så kommer ju dem som har tid för sitta o spamma update vinna, vi andra som har jobb och ett liv bakom datorn har ju inte en chans

11 poäng på 20 min liksom, inte värt det

FML
Medlem

Heh jaha, tävling pågår till söndag, men redan avgjord efter 1 timme. Kommer det fler imorgon eller?

Kul var det iaf, sitter på supportjobb förövrigt, så behöver inte vara arbetslös för att få tid för detta!

Medlem
Skrivet av Geron:
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Zedrix:

Det är väl samma ploj som kördes vid MTV Music Awards för Best act ever då Rick Astley helt överlägset vann kategorin. Men som sagt.. Hur kul är det egentligen att försöka vinna på ärligt sätt i en sån här tävling?

signatur

Medlem
Skrivet av Excerion:

F5 ftw!

Tror ingen håller det i mot dig, alla som kom med på listan måste ju ha gjort samma sak hehe Men kan inte tänka mig att det var såhär FZ hade tänkt att tävlingen skulle ha funkat ;p

Inaktiv
Skrivet av zolidznake:

Heh jaha, tävling pågår till söndag, men redan avgjord efter 1 timme. Kommer det fler imorgon eller?

Kul var det iaf, sitter på supportjobb förövrigt, så behöver inte vara arbetslös för att få tid för detta!

I

I givez up.

signatur

a"C"RED -

Medlem

Detta blir antingen en "ha mest fritid"-tävling eller en programmeringstävling. Det står inget i reglerna (finns det något man inte får göra?) om att man inte får scripta detta. När frågorna är så pass få och alternativen inte ens flyttas runt så blir det ju väldigt enkelt att automatisera detta.

Och som någon frågade (orkar inte scrolla upp) så kan man vara inloggad från flera datorer samtidigt men frågan är om man tjänar något på det då jag misstänker att skatterna blir låsta till ens konto när du hittar dem (du kan aldrig ha två skatter väntandes och har du hittat en så ligger den kvar på alla sidor du besöker tills du går till den).

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Excerion:

F5 ftw!

Tror ingen håller det i mot dig, alla som kom med på listan måste ju ha gjort samma sak hehe Men kan inte tänka mig att det var såhär FZ hade tänkt att tävlingen skulle ha funkat ;p

Nej tveksamt!

tog ju inte många minuter innan man insåg att det var random genererade symboler

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag förlorar mindre pengar på att faktiskt jobba och sedan köpa tvn, PS3t och DSen - än vad jag gör genom att ta ledigt för att leta symboler som ett as. Det värsta är, att de som vinner säkert är arbetslösa, sitter och lyfter bidrag medans sådana som jag och kanske någon annan måste betala hutlösa mängder skatt för detta bidrag!

Vad har vi sagt om att vara bitter på internet, Hipshot

Kul idé det här, men helt trasigt utformat.
Ett roligare och mer rättvist format på tävlingen skulle vara att varje poäng fungerar som en lott och att vinnarna dras i ett vanligt lotteri.
På det sättet får alla en chans, även dom som bara slösurfat. Dom som "jobbat" hårt och har massor av poäng har såklart mycket större chans.

Inaktiv
Skrivet av Brain:

Haha kasst uplägg. Har fan 8p ifrån topplistan och började 30 min sen.

/cutarm

Jag har suttit konstant, KONSTANT sen jag vaknade 9.50....

edit.

Sen såg jag att poängen fylldes på... blowme

signatur

a"C"RED -

Medlem

Jäklar, har klickat som en dåre på olika länkar.
Kan bli lite svårt att komma upp i toppen

Tror jag skippar denna tävlingen, vinstchansen är rätt minimal.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Haha satt och spammade mina egna inställningar med F5 och fick ny skattpoäng hela tiden, så jag antar att det är såhär folk gjort och antagligen varit inloggade flera på en användare.

Priserna var nice, men det kan väl inte varit såhär ni på FZ hade tänkt att tävlingen skulle gått till?

Heh, ingen liten säkerhetsbrist.

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

De borde gjort en enkel Ha en fråga om dagen- tävling fram till något datum.

signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Vore kanske bättre ifall dom gjort så att en skatt finns på en unik sida bara. Och att man måste gå igenom alla länkar på hela sidan för att finna dom i stället för att bara köra refresh hela tiden.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Zedrix:

Tycker det är ett alldeles förträffligt tidsfördriv på en tråkig dag. Tyvärr har jag för seg uppkoppling för att vinna, men topp 10 ska vi nog klara av

Ett annat tidsfördriv är ju att gå till arbetsförmedlignen.

Varför så bitter?

Skriv svar