Fragzone-fredag – Half-Life 3 ryktas närma sig!
Det är ju inte första gången det hittas saker i Valves koder och gud vet vad. Det har då inte renderat i något spel ändå.
Utvecklingen på nästa half life har gått lika långt i utvecklingen som half life alyx gjorde och som resulterade i ett färdigt spel.
Alla tidigare half life episode 3 och 3 har lagts ner i betydligt tidigare skeden.
Ett HL Alyx 2 blir det nog ska ni se. Kanske inte kommer att heta så men en fortsättning skulle jag tro att det blir. Har inte ens kört det, så jag vet inte om det kan bli en fortsättning😅
Fortsättningen på HL Alyx är HL 3.
Spelet slutar där Episode 2 slutar men ändrar slutet.
Just pga kunna göra en bättre fortsättning då man kört fast med Episode 3 / tidigare HL3 versioner.
Fortsättningen på HL Alyx är HL 3.
Spelet slutar där Episode 2 slutar men ändrar slutet.
Just pga kunna göra en bättre fortsättning då man kört fast med Episode 3 / tidigare HL3 versioner.
Aha, det är så pass. Hur långt efter första spelet utspelar det sig?
Har bara sett ytterst lite gameplay av Alyx. Såg dock väldigt bra ut har jag för mig. Men det finns bara som VR version va?
Aha, det är så pass. Hur långt efter första spelet utspelar det sig?
Har bara sett ytterst lite gameplay av Alyx. Såg dock väldigt bra ut har jag för mig. Men det finns bara som VR version va?
Alyx utspelar sig mellan hl 1 och 2 samt samtidigt som slutet på ep2 om jag uppfattat det rätt.
Ja det ärvett vr spel.
Finns dock en no vr mod.
En i tidigare tråd som skrev att det fortfarande ärvett bra spel utanför VR men simpelt.
Vilket känns rätt naturligt. Mycket med interaktionen bla handlar om att använda händerna och fienders beteende är anpassad efter att du måste sikta med fysiska vapen du håller i och inte sikta med en mus i handen.
Strider och pussel i half life alyx anses vara rätt lätta i dagens VR klimat, men man får tänka på att det är ett gammalt spel och var inte lika många som var vana VR spelare som idag.
Tvivlar starkt på att det blir specifikt half life 3, alyx 2 tror jag mer på (skillnaden är vem man spelar) men med alyx 2 och i vr så kan man hålla hypen vid liv säkert ett årtionde till och dra in enormt mycket mer i samma veva!
Half life 3 tror jag kräver source 3 och en ny fräsh motor och inte nu 10 år gammla source 2, självklart är den fortfarande kapabel men ett spel så som half life 3 kräver mer eller mindre att det är top of the line för att lyckas på dagens marknad! Större och större del av spelarbasen är inte uppväxt med half life och har ingen nostalgi i serien eller ens har en blekaste aning om vem Gordon freeman är.
Tvivlar starkt på att det blir specifikt half life 3, alyx 2 tror jag mer på (skillnaden är vem man spelar) men med alyx 2 och i vr så kan man hålla hypen vid liv säkert ett årtionde till och dra in enormt mycket mer i samma veva!
Half life 3 tror jag kräver source 3 och en ny fräsh motor och inte nu 10 år gammla source 2, självklart är den fortfarande kapabel men ett spel så som half life 3 kräver mer eller mindre att det är top of the line för att lyckas på dagens marknad! Större och större del av spelarbasen är inte uppväxt med half life och har ingen nostalgi i serien eller ens har en blekaste aning om vem Gordon freeman är.
Ska inte spoila för mycket men half life alyx slutar med att man som Gordon Freeman får kofoten i sin hand.
HLX läckor visar att man kommer spela en karaktär som bär Hevsuit och bla använda en kofot. Det låter mer som Gordon Freeman än Alyx Vance.