"Xbox fullkomligt idiotiska råd" sabbade chanserna för Jade Empire

Robot
"Xbox fullkomligt idiotiska råd" sabbade chanserna för Jade Empire

Enligt Bioware-medgrundaren Greg Zeschuk.

#Bioware, #Jade-empire

Det känns lite bittert hos BioWare-anställda.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tror mer det beror på att dom gick från Star Wars(!!) till det här. Spelade det aldrig. Svår sitts, borde gjort något med vikingar istället

Medlem

Menar han på samma sätt som Final Fantasy IX släpptes på PSX efter att PS2an lanserats?

Medlem

mhm

sen var det inte ett speciellt bra spel, det får vi nog sätta på Bioware.

signatur

subterranean homesick alien

Last of Us släpptes 14 Juni 2013 till PS3. 15 November 2013 lanseras PS4.

Gick ju ändå rätt hyffsat för Last of Us.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det känns lite bittert hos BioWare-anställda.

Grabben har tänkt på detta i 20 år, väntat på rätt tillfälle att komma ut med denna bomb.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om det är ett råd har man väl ändå ett val att följa det eller inte? Eller var det ett råd med gömt budskap?

Skrivet av Hipshot:

Grabben har tänkt på detta i 20 år, väntat på rätt tillfälle att komma ut med denna bomb.

Han har ältat i 20 år och har inte gjort något spel värt namnet sedan 2012.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jade Empire är ett roligt spel som har endel riktigt intressanta mekaniker för ett RPG. Däremot så känns det inte riktigt färdigt och har endel jank så Greg har en poäng i att det släpptes för tidigt.

Medlem

Jag gillade Jade Empire hade gärna sett en uppföljare.

Medlem

Tyckte inte det var så bra spel. Ogillade starkt hur de behandlade storyn i det spelet, hade hur mycket potential som helst som åkte ned i toaletten.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Han har ältat i 20 år och har inte gjort något spel värt namnet sedan 2012.

Eftersom han inte längre jobbar inom spelbranschen så är det väl ganska logiskt att han inte gjort något mer spel sen sitt sista, eller?

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Tyckte Jade Empire hade något speciellt när det begav sig. Testade det igen nu förra året och det har inte åldrats väl direkt. Hade dock gärna sett en rejäl REMAKE och inte bara en simpel uppdatering i form av en REMASTER av det gamla spelet. Det hade potential.

signatur

1# FZ Troll

Älskade spelet när det begav sig, som namnet antyder. En tvåa hade legat väldigt högt upp på hype-listan.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jade Empire är ett roligt spel som har endel riktigt intressanta mekaniker för ett RPG.

Som vad? Testade det som hastigast när det släpptes.

Medlem
Skrivet av pazu:

Menar han på samma sätt som Final Fantasy IX släpptes på PSX efter att PS2an lanserats?

Bra jämförelse med tanke på att FF IX är ett av de FF som sålde sämst.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Som vad? Testade det som hastigast när det släpptes.

Det var mer action och dynamik i striderna jämfört med Kotor. Hur bra strider gick var inte endast beroende på ens val och tärningslag utan man kunde vara mer reaktiv och hoppa undan attacker på ett helt annat sätt än tidigare samt så spelade positionering väldigt stor roll. Sen hade det endel val som påverkade världen och ett mer nyanserat moral system som var mer än god eller ond.

Visst är det ett spel av sin tid och det finns spel som gör det betydligt bättre idag men jag tycker ändå att det var ett bra steg på vägen efter Kotor som jag kan se hade en påverkan på Biowares senare spel som renegade systemet i både Mass Effect och spelarens val påverkan i Dragon Age & Mass Effect.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Det var mer action och dynamik i striderna jämfört med Kotor. Hur bra strider gick var inte endast beroende på ens val och tärningslag utan man kunde vara mer reaktiv och hoppa undan attacker på ett helt annat sätt än tidigare samt så spelade positionering väldigt stor roll. Sen hade det endel val som påverkade världen och ett mer nyanserat moral system som var mer än god eller ond.

Visst är det ett spel av sin tid och det finns spel som gör det betydligt bättre idag men jag tycker ändå att det var ett bra steg på vägen efter Kotor som jag kan se hade en påverkan på Biowares senare spel som renegade systemet i både Mass Effect och spelarens val påverkan i Dragon Age & Mass Effect.

Intressant! När du säger det så var ju combat mera ”rörligt” än tidigare.

Medlem

Hade nog inte gett så extremt mycket mer i försäljning.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar