"Xbox fullkomligt idiotiska råd" sabbade chanserna för Jade Empire
Det känns lite bittert hos BioWare-anställda.
Grabben har tänkt på detta i 20 år, väntat på rätt tillfälle att komma ut med denna bomb.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Grabben har tänkt på detta i 20 år, väntat på rätt tillfälle att komma ut med denna bomb.
Han har ältat i 20 år och har inte gjort något spel värt namnet sedan 2012.
Viam inveniam aut faciam
Han har ältat i 20 år och har inte gjort något spel värt namnet sedan 2012.
Eftersom han inte längre jobbar inom spelbranschen så är det väl ganska logiskt att han inte gjort något mer spel sen sitt sista, eller?
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Tyckte Jade Empire hade något speciellt när det begav sig. Testade det igen nu förra året och det har inte åldrats väl direkt. Hade dock gärna sett en rejäl REMAKE och inte bara en simpel uppdatering i form av en REMASTER av det gamla spelet. Det hade potential.
1# FZ Troll
Jade Empire är ett roligt spel som har endel riktigt intressanta mekaniker för ett RPG.
Som vad? Testade det som hastigast när det släpptes.
Menar han på samma sätt som Final Fantasy IX släpptes på PSX efter att PS2an lanserats?
Bra jämförelse med tanke på att FF IX är ett av de FF som sålde sämst.
Som vad? Testade det som hastigast när det släpptes.
Det var mer action och dynamik i striderna jämfört med Kotor. Hur bra strider gick var inte endast beroende på ens val och tärningslag utan man kunde vara mer reaktiv och hoppa undan attacker på ett helt annat sätt än tidigare samt så spelade positionering väldigt stor roll. Sen hade det endel val som påverkade världen och ett mer nyanserat moral system som var mer än god eller ond.
Visst är det ett spel av sin tid och det finns spel som gör det betydligt bättre idag men jag tycker ändå att det var ett bra steg på vägen efter Kotor som jag kan se hade en påverkan på Biowares senare spel som renegade systemet i både Mass Effect och spelarens val påverkan i Dragon Age & Mass Effect.
Det var mer action och dynamik i striderna jämfört med Kotor. Hur bra strider gick var inte endast beroende på ens val och tärningslag utan man kunde vara mer reaktiv och hoppa undan attacker på ett helt annat sätt än tidigare samt så spelade positionering väldigt stor roll. Sen hade det endel val som påverkade världen och ett mer nyanserat moral system som var mer än god eller ond.
Visst är det ett spel av sin tid och det finns spel som gör det betydligt bättre idag men jag tycker ändå att det var ett bra steg på vägen efter Kotor som jag kan se hade en påverkan på Biowares senare spel som renegade systemet i både Mass Effect och spelarens val påverkan i Dragon Age & Mass Effect.
Intressant! När du säger det så var ju combat mera ”rörligt” än tidigare.