Star Citizen passerar 750 miljoner dollar
Ja dem är definitivt dyra, allt från 50-2000$ stycket !
Det komiska är att nästan alla skepp som är flygbara (vilket är väääääldigt många) går att köpa ingame för ingame currency (dvs helt f2p) MEN endast skepp du köpt för irl pengar finns permanent kvar på ens konto efter varje server wipe som händer lite då och då ju mer spelet uppdateras/patchas. Så ganska enkelt att farma till sig skepp ingame faktiskt.
En wipe sker i snitt 1 gång per år tror jag om man kollar sedan 2019, men har inte super koll (det var nog mer än så sedan senaste wipen hände) Inför nästa stora patch 4.0 som ska landa inom 1-2 månader ska det ske en s.k full wipe.
Skeppen man köper för irl pengar kommer också ibland med något som kallas 10 år eller livstids försäkring, i princip vet man inte riktigt vad detta betyder ännu men CIG har sagt att det ska ha minimal påverkan ingame.. i kort spekulerar många att det är bra med försäkring för om du förlorar/skadar/blir rånad på ditt skepp kan man utan att betala extra ingame currency få tillbaka sitt skepp snabbt/smidigt och "billigare". typ så
SC är inte f2p, där har du helt fel. Du behöver ett game package för att spela vilket kostar va 50$ eller något och då får man ett starter skepp.
Angående insurance så tog dom faktiskt upp hur det kommer fungera i och med citizen con, jag orkar dock inte förklara här.
SC är inte f2p, där har du helt fel. Du behöver ett game package för att spela vilket kostar va 50$ eller något och då får man ett starter skepp.
Angående insurance så tog dom faktiskt upp hur det kommer fungera i och med citizen con, jag orkar dock inte förklara här.
Hade kunnat vara tydligare men jag skrev att det är free to play att skaffa skepp ingame, vilket är 100% sant.
Precis som 99% av alla spel måste du givetvis äga spelet i fråga. Sen kan man lira hur mycket man vill
Ja de förklarade i grova drag det jag skrev, vi har inga "final details" hur det kommer kosta osv när 1.0 går live.
Jag gjorde en tldr som täckte väldigt basic vad de sa utan att gå in i warranty detaljer som de själva inte egentligen vet eller kan specificera ännu.
Hade kunnat vara tydligare men jag skrev att det är free to play att skaffa skepp ingame, vilket är 100% sant.
Precis som 99% av alla spel måste du givetvis äga spelet i fråga. Sen kan man lira hur mycket man vill
Ja de förklarade i grova drag det jag skrev, vi har inga "final details" hur det kommer kosta osv när 1.0 går live.
Jag gjorde en tldr som täckte väldigt basic vad de sa utan att gå in i warranty detaljer som de själva inte egentligen vet eller kan specificera ännu.
TIL att alla spel är f2p!