Microsoft Flight Simulator 2024
Bra recension, som vanligt!
Jag blir fortfarande tokig på att den inbyggda ”flight plannern” inte alltid fungerar ordentligt. Ibland får jag inte in min route i flygplanets färddator.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
[Placeholder]
Jag vill gärna kommentera det:
[placeholder]
Bra recension, som vanligt!
Jag blir fortfarande tokig på att den inbyggda ”flight plannern” inte alltid fungerar ordentligt. Ibland får jag inte in min route i flygplanets färddator.
Kul att höra - tack!
Det är ju opolerat både här och där. Men enormt och komplext spel, så mycket lär fixas efterhand gissar jag. Var samma med förra spelet.
Känns som tidig early access, kan säkert bli markant bättre för alla om några år. Betygen på Steam har i alla fall gått upp till 41% nu.
Phil Spencer efter Redfall releasen "One thing I’ll fight is sort of what went wrong, there’s clearly quality and execution things we can do". Verkar inte ha hänt mycket när det gäller "quality" trots hans löfte om att slåss för bättring i framtiden.
https://kotaku.com/xbox-boss-upset-with-myself-over-redfalls-...
Udda att de släpper spelet i det här skicket, ändå.
Känns som att de målade in sig i ett hörn med namnet "Microsoft Flight Simulator 2024".
Hår försöks ju få klippfritt sedan länge (hyffsat bra här iaff)... Tycker mainstream borde ta ett steg till och åtminstone sluta GLADELIGEN 🙃 godkänna 👍🤪 annan modell-clipping.
(fast det kanske är ett "Force field-bälte" av något slag).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Känns som att de målade in sig i ett hörn med namnet "Microsoft Flight Simulator 2024".
Det känns lite så. Jobbigt att behöva byta namn 1,5 år efter att den tillkännagavs, kanske? Men att släppa något uppenbart ofärdigt är ju inte heller nån pr-mässig höjdare (häpp!). Jag hade kunnat leva med karriären om den hade gett den "Work in progress"-stämpel.
Det är ju opolerat både här och där. Men enormt och komplext spel, så mycket lär fixas efterhand gissar jag. Var samma med förra spelet.
Varför återanvänder man inte kartor från de förra spelen och förbättrar? Har detta byggts nytt från the ground up?
Varför återanvänder man inte kartor från de förra spelen och förbättrar? Har detta byggts nytt från the ground up?
Vet inte hur den processen gått till, men karriären är det som uppenbart inte är färdigt.
Det känns lite så. Jobbigt att behöva byta namn 1,5 år efter att den tillkännagavs, kanske? Men att släppa något uppenbart ofärdigt är ju inte heller nån pr-mässig höjdare (häpp!). Jag hade kunnat leva med karriären om den hade gett den "Work in progress"-stämpel.
Hade det verkligen varit så svårt att bara byta årtal? Känns ju inte som om det vore världens största grej att göra. Är ju inte direkt proffsigt att lämna kvar ”placeholder” och ha ofärdiga lägen i full release för 900.
Hade det verkligen varit så svårt att bara byta årtal? Känns ju inte som om det vore världens största grej att göra. Är ju inte direkt proffsigt att lämna kvar ”placeholder” och ha ofärdiga lägen i full release för 900.
Kan ju va att all pr är färdigproducerad redan med 24-loggan, ett årtalsbyte skulle kanske förvirra nån och ffa skulle det ju kosta en hel del att skjuta upp releasen med ett par månader. De kanske inte bedömde att det fanns några bra release-fönster i början på 25 och att skjuta ännu längre på det skulle helt enkelt inte va försvarbart... I dunno, bara spekulerar 🤷😅😂
Kan ju va att all pr är färdigproducerad redan med 24-loggan, ett årtalsbyte skulle kanske förvirra nån och ffa skulle det ju kosta en hel del att skjuta upp releasen med ett par månader. De kanske inte bedömde att det fanns några bra release-fönster i början på 25 och att skjuta ännu längre på det skulle helt enkelt inte va försvarbart... I dunno, bara spekulerar 🤷😅😂
Tror jag har en smart lösning på loggan! Nä, men är säkert en hel massa jeppar på kontor som tagit reda på vad som är mest lönsamt. Xbox är ju också ganska pressat av Microsoft att börja dra in mer pengar, så pengar behövde komma in oavsett hur färdigt spelet var. De ser ju hur andra utgivare och studior (studios?) kommer undan med att släppa ofärdiga spel så då är det bara att tuta och köra.
@Tomas Helenius
Jag som inte lirat något av dessa flygsimulator er. Vilket ska jag välja. Vill helst inte att det ska vara för svårt att navigera planet. Är det föregångaren från 2020 eller detta som jag ska satsa på? Personligen stör jag mig inte så värst mycket på buggar i spel. Tack. Mvh: C
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Tror jag har en smart lösning på loggan! Nä, men är säkert en hel massa jeppar på kontor som tagit reda på vad som är mest lönsamt. Xbox är ju också ganska pressat av Microsoft att börja dra in mer pengar, så pengar behövde komma in oavsett hur färdigt spelet var. De ser ju hur andra utgivare och studior (studios?) kommer undan med att släppa ofärdiga spel så då är det bara att tuta och köra.
<Uppladdad bildlänk>
Begär royalty!
<Uppladdad bildlänk>
Kan bara anta att din inkorg exploderat med jobbförfrågningar efter det där mästerverket! Man ser knappt ändringen, you're a natural
@Tomas Helenius
Jag som inte lirat något av dessa flygsimulator er. Vilket ska jag välja. Vill helst inte att det ska vara för svårt att navigera planet. Är det föregångaren från 2020 eller detta som jag ska satsa på? Personligen stör jag mig inte så värst mycket på buggar i spel. Tack. Mvh: C
De är rätt lika i svårighetsgrad och hjälpmedel, så gå på det billigaste. Båda finns på Game Pass för ca 100 kr för en månad - börja där och känn dig fram. Flygkänsla mm spelar mindre roll i början.
<Uppladdad bildlänk>
Man skulle också kunnat retuschera bort 2024 och bara kalla det Microsoft Flight Simulator, sådär snittsigt som de gjort med Tomb Raider och God of War, men den trenden kanske är borta nu.
eller om det är jobbigt, bara ha en en röd ruta över 2024 och döpa till Omega, Deluxe, eller något
Man skulle också kunnat retuschera bort 2024 och bara kalla det Microsoft Flight Simulator, sådär snittsigt som de gjort med Tomb Raider och God of War, men den trenden kanske är borta nu.
eller om det är jobbigt, bara ha en en röd ruta över 2024 och döpa till Omega, Deluxe, eller något
"Jag vet: vi rebootar varje ny utgåva! Sparar massa pengar på dyra layoutare när alla spel heter likadant."
Microsoft Flight Simulator 20XX så har de garderat sig fram till 2100.
"Writer and Fighter"
Udda att de släpper spelet i det här skicket, ändå.
Men är det inte, tyvärr, som så att det har varit rätt vanligt förekommande när det kommer till spel från MS senaste tiden?
Redfall, Starfield, detta, spel jag glömmer?
Ännu en dag i paradiset.