Unreal och Unreal Tournament finns gratis (och lagligt) på Archive.org

Medlem

Incite pc gamer

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

UT eller Q3?

Redeemer, nuffsaid.

M M M M M M Moooonster kill!

Redaktör
Skrivet av bondmaster:

Incite pc gamer

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Oh! De var hyfsade, men inte PC Gamer-nivå förstås. Tack för foto.

signatur
Medlem

Unreal var fett på många sätt men det var typ aldrig så kul att spela. Assault och ctf var ok men annars kändes det rätt segt. Men det gav oss ju Fortnite, som gameplay-mässigt är rätt likt.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Unreal Tournament! Nog min favoritshooter genom alla tider.

Fastnade aldrig för Q3. Q1 och Q2 var trevliga, men trean gick för fort och inkluderade för mkt luftakrobatik för min smak.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Börjar få känslan att ett nytt UT är på gång. På Amazon Prime så ska de nämligen göra en ny serie från skaparna av Love Death & Robots, och där ska bland annat UT vara med.

Redaktör
Skrivet av Nomman:

Unreal Tournament! Nog min favoritshooter genom alla tider.

Fastnade aldrig för Q3. Q1 och Q2 var trevliga, men trean gick för fort och inkluderade för mkt luftakrobatik för min smak.

Quake-liren bygger ju mycket på att bemästra styrningen, kunde man strafehoppa bra så kom man väl upp i typ dubbla hastigheten som mest (iaf i Q3). Sen har UT och Q3 helt olika upplägg: UT är ju massor av banor, kul spelformer, varierade vapen med dubbla skjutlägen (och jäklar vad bra flak cannon är!), och så vidare. Q3 är motsatsen: DM/TDM som skalats av till grundkomponenterna och förfinats till perfektion: snortighta banor, vapen och kontroller. Jag älskade båda spelen när det begav sig, och valde först UT. Men så här i efterhand är jag väldigt svag för Q3:s renhet, känns som den renodlade mp-shootern. Det den gör, gör den så jäkla bra.

UT-serien hade förresten sin egen variant på att bemästra kontroller, med dubbla knapptryck för sidoförflyttning och sånt. I UT2004 var det en hel del trickhopp mm vill jag minnas. @Nosnos kan nog förklara det.

signatur
Medlem

Bandesign
1 UT
2 Q3

Vapendesign
1 Q3
2 UT

Spellägen
1 UT
2 Q3

Moddar
1 UT
2 Q3

Musik
1 UT
2 Q3

Ljud
1 Q3
2 UT

Grafik
1 Q3
2 UT

Spelkaraktärer
1 Q3
2 UT

Spelmekanik och spelflöde
1 Q3 Promode
2 UT
3 Q3

Bäst då
1 UT
2 Q3

Bäst nu
1 Q3
2 UT

Vinnare
De som har spelat Quake 3 och Unreal Tournament, två av de absolut bästa multiplayer shooters som någonsin skapats.

12
Skriv svar