Bethesda bjuder på djupdyk i Starfield: Shattered Space
Expansionen bjuder på en något mer fokuserad upplevelse.
#Bethesda, #Shattered-space, #Starfield, #nyhetstips
Skyndar mig slänga in lite positiva vibbar innan alla hat-kommentarer kommer
Längtar verkligen, spelet är om-installerat och rent från moddar igen i väntan på detta Även om dem säger att planeten ska vara hand-gjord så väntar jag mig ändå att en hel del kommer vara autogenererat utanför dem huvudsakliga POI.
Skyndar mig slänga in lite positiva vibbar innan alla hat-kommentarer kommer
Längtar verkligen, spelet är om-installerat och rent från moddar igen i väntan på detta Även om dem säger att planeten ska vara hand-gjord så väntar jag mig ändå att en hel del kommer vara autogenererat utanför dem huvudsakliga POI.
Bra gjort, kan sätta tonen för tråden som följer ganska bra!
OT: Ska köpa expansionen, men måste ta tag i att spela klart spelet åtminstone en gång. Tappade intresset lite efter typ 100 timmar, men ska ta mig i kragen och köra om!
Submission is for the weak
Hade kul att köra genom SF. Men inte haft någon lust att göra de igen. Denna expansionen kanske kan få mig att vilja göra de igen. Men lär nog vänta tills jag byggt ny dator då spelet flöt fruktansvärt dåligt. Och då har jag inte en dålig dator nu heller.
Plus va tvungen att installera massa moddar för att ens kunna njuta av spelet.
...
OT: Ska köpa expansionen, men måste ta tag i att spela klart spelet åtminstone en gång. Tappade intresset lite efter typ 100 timmar, men ska ta mig i kragen och köra om!
För mig är det lite det som är så bra med Bethesdas storspel. Jag har spelat oblivion, skyrim, fallout 3, 4 och new vegas flera gånger men endast klarat main quest på en av genomspelningarna i fallout 3. Runt level 30-40 börjar jag tappa intresset och det känns okej ändå för jag har hunnit med många sidouppdrag och ofta samlat på mig allt som inte sitter fast i min väg vilket också gjort mig ekonomiskt obrydd och en aning OP. Resan är målet och jag kan glatt acceptera att lägga undan det till nästa gång jag vill spela då jag börjar en ny karaktär med andra moddar och spelar förmodligen inte klart main quest då heller.
Jag spelar idag mest på Steam Deck så jag avvaktar med starfield ett tag till. Kommer nog spela det så småningom när det finns en bundle med alla dlc och jag vet att det flyter bra på min deck.
Som de andra föregående slänger jag också in lite goda vibbar! Tycker Starfield kunde vara läskigt ibland så kul att de fortsätter med det. Deras toppar var riktigt höga.
Har inte spelat sen release så blir kul att se vad de mer ändrat. Inte jättesugen att börja om och levla upp min karaktär igen men får se hur jag gör.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Bra gjort, kan sätta tonen för tråden som följer ganska bra!
Samma här, men Bethesdas spel brukar jag mer spela än fokusera på att klara ut. Det tog många år innan jag klarade ut Skyrim.
Som de andra föregående slänger jag också in lite goda vibbar! Tycker Starfield kunde vara läskigt ibland så kul att de fortsätter med det. Deras toppar var riktigt höga.
Har inte spelat sen release så blir kul att se vad de mer ändrat. Inte jättesugen att börja om och levla upp min karaktär igen men får se hur jag gör.
Ja det var först förra veckan som jag gav mig f*n på att köra igenom POI med borr-plattformen, jag vände direkt i dörren när jag kom till den första gången. Stora bläckfisk-spindlar!? NEJ TACK! Men jag har dock inte vågat mig på det ödelagda skeppet som driver omkring runt Schrödinger planeten än, får för mycket "Alien" vibbar av det, har försökt några gånger att våga mig på det men vänder oftast i dörren/luftslussen
Om du inte orkar levla upp och inte bryr dig om achievements så finns det ju en hel del "fusk" moddar att ladda ner till både PC och Xbox
Ja det var först förra veckan som jag gav mig f*n på att köra igenom POI med borr-plattformen, jag vände direkt i dörren när jag kom till den första gången. Stora bläckfisk-spindlar!? NEJ TACK! Men jag har dock inte vågat mig på det ödelagda skeppet som driver omkring runt Schrödinger planeten än, får för mycket "Alien" vibbar av det, har försökt några gånger att våga mig på det men vänder oftast i dörren/luftslussen
Om du inte orkar levla upp och inte bryr dig om achievements så finns det ju en hel del "fusk" moddar att ladda ner till både PC och Xbox
Ska akta mig för att fuska fram saker, lätt att man fuskar bort det roliga också. Det är en balansgång.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Jag gillar Starfield, bra quests, roliga vapen, bygga rymdskepp är väldigt skoj men ibland irriterande pga slump genererade stegar och dörrar. Problemet är att det lider av samma problem som alla andra space exploration spel, åk till planet, scanna djur, plantor och resurser, besök samma byggnader och utposter som snabbt blir tröttsamt och sedan repetera om och om igen.
Jag tror även att Starfield är till viss del missförstått och jämförs med det där skräp spelet No Man's Sky som jag inte förstår eftersom det lider av samma problem som Starfield.
Jag tror Shattered Space är Starfields Far Harbor och om det är minst lika bra, så blir jag nöjd men det är sånt som märks.
Spelade igenom spelet grundligt första vändan, missade ett par sidequests mm. 50-60 timmar vart det tillslut för en genomspelning. Sedan har jag varvat det 5-6 gånger med att bara b-lina den då nya "main-storyn" som blir i "NG+" bara för att se om det skiljer sig något varje gång man startar om.
Ser framemot DLC:n, det blir möjligtvis en till nystart släppet till ära.