Kolla in Gothic-remaken – gameplay-trailer ute

Robot
Kolla in Gothic-remaken – gameplay-trailer ute

Fyra minuter från den omgjorda rollspelsklassikern.

#gothic, #thq-nordic

Medlem

Ser bra ut och verkar vara troget originalet som jag älskar. Kommer följa detta med spänning.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Det finns potential i Gothic-spelen, men med dagens mått mätt måste väl G1 framstå som ett väldigt kort och till ytan väldigt litet spel? Eller är det minnet som bedrar?

Medlem

Trots att det är en remake och en helt annan studio som har gjort det ser det fortfarande ut som väldigt styltiga strider. Det är en av grejerna som har dragit ner Piranha Bytes spel varenda gång.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Sedan har de AI-röst som "narrator"... Fyfan vad värdelöst.

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Metroid:

Trots att det är en remake och en helt annan studio som har gjort det ser det fortfarande ut som väldigt styltiga strider. Det är en av grejerna som har dragit ner Piranha Bytes spel varenda gång.

När det varit på tapeten tidigare runt just gothic serien så har Piranha Byte folk svarat att de inte siktar på en orealistisk hollywood upplevelse, tänk typ dark souls eller andra action lir där man dodge rullar hoppar och har sig. Att det skall vara mer realism.

Sedan kan man argumentera om de verkligen lyckades med det

Mycket kul att remake kommer. En av mina favo serier genom tiderna.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Njae... I jämföresle med en normal svärdsfajt i Skyrim skulle jag påstå att de flesta Piranhaspel står sig rätt bra.

Medlem
Skrivet av Josef K:

Det finns potential i Gothic-spelen, men med dagens mått mätt måste väl G1 framstå som ett väldigt kort och till ytan väldigt litet spel? Eller är det minnet som bedrar?

Jag spelade om det för några år sedan, tror jag lade upp mot 30 timmar på den genomspelningen. Så ja, inte superduper-långt, men tillräckligt mycket för att vara värt det😊

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag spelade om det för några år sedan, tror jag lade upp mot 30 timmar på den genomspelningen. Så ja, inte superduper-långt, men tillräckligt mycket för att vara värt det😊

Lätt värt det! Klarar det bara av att behålla känslan av en värld handgjord av naturälskare så kommer jag med glädje spela det.

Men, det är stora stövlar de har att fylla.

Medlem

Ser helt underbart ut. Det är så här man gör remakes.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Josef K:

Helt rätt. Det är min oro med, att folk kommer bli varse hur litet detta är.

Men spel som The Outer Worlds och kommande Awoved straffas trots alls inte nämnvärt trots att de är ca 20% i storlek av Skyrim, Witcher 3 och Elden Ring.

signatur

Memento Mori

Medlem

Ser nice ut. Gött när något som utannonseras inte är fem år bort.

1
Skriv svar