Sommar, sol och spelhelg – Vad spelar du?

Robot
Sommar, sol och spelhelg – Vad spelar du?

Än har en del av oss semester. Spelhelg har vi dock allihopa!

#spelhelg


Spelar vidare på Dragon Quest XI, som alltid!

Rejsar runt lite i arkadiga F1-racern New Star GP också. Medlemsrecension och frågestund med utvecklarna kommer, vad det lider.

Ambassadör
Xbox

Ska dra igång något nytt till helgen, inte bestämt mig för vad än. Lutar åt att dra igång Mafia: Definitive Edition.


signatur

Jump in.

Spelar spelet i headern samt så prövar jag att finna ut hur man når framgång i Elden Ring 🤦🏻‍♂️🫡

Medlem

Nu efter att Shadow of the Erdtree i stort sätt är avklarat spelar jag Lies of P.
Efter det ska jag nog ta tag i Dark Souls 3. Så gött att ha ett av de bästa FromSoftware-spelen kvar 😀

Medlem

Spelar vidare i nysläppta Earth Defense Force 6. EDF! EDF! EDF!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Backlog: Wasteland 3.

Skribent

Lirar igenom GTA: San Andreas på Switchen. Fortfarande riktigt underhållande.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nu efter att Shadow of the Erdtree i stort sätt är avklarat spelar jag Lies of P.
Efter det ska jag nog ta tag i Dark Souls 3. Så gött att ha ett av de bästa FromSoftware-spelen kvar 😀

DS3 är så jäkla bra. Nameless King är en av de bästa bossarna i serien, musiken är fantastisk!

Vad tyckte du om Lies of P?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag kommer fortsätta med Mad Max som jag ägt på Steam i flera år men aldrig kört (förens nu).

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nu efter att Shadow of the Erdtree i stort sätt är avklarat spelar jag Lies of P.
Efter det ska jag nog ta tag i Dark Souls 3. Så gött att ha ett av de bästa FromSoftware-spelen kvar 😀

Skrivet av Freakon:

DS3 är så jäkla bra. Nameless King är en av de bästa bossarna i serien, musiken är fantastisk!

Vad tyckte du om Lies of P?

Vad är det ni ser som så bra med ds3? Jag tycker nog det är svagast i serien efter 2an men jag håller med om att många bossar är bra 👍 grafiken har ju tyvärr verkligen inte åldrats bra 😭

Medlem

Helt såld på Dave The Diver så blir mest det nu. Sen får det även bli singel player delen av MW3 med en månads Gamepass.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Releasehästryttare

ingen av ovanstående spelar spel släppt 2024..

Varför är folk förvånade att studior stänger igen och sparkar folk?

It's not a lake, it's an ocean

Går igenom backloggen på min gamla Xbox (lanseringsmodell från 2002). Ska försöka hinna spela ut Cold Fear först.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Medlem
Skrivet av Freakon:

DS3 är så jäkla bra. Nameless King är en av de bästa bossarna i serien, musiken är fantastisk!

Vad tyckte du om Lies of P?

Jag är inte helt klar med Lies of P än men gillar bossfighterna skarpt.
Av någon anledning pumpar adrenalinet för fullt. Tror jag spelat det lite "fel" genom att ha tänkt för mycket i soulsbanor dock.
Ska försöka blocka betydligt mer än att dodgea.
Men det verkar ju funka att spela lite som man vill och ändå klara det.

Jag till skillnad från många tycker om att lära mig en bossfight och bli bättre med varje (nåja) försök för att sedan klappa mig på axeln när bossen äntligen faller.

Däremot får jag erkänna att spelet inte har samma dragningskraft som FromSofwares souls-spel. Där vill jag bara spela mer medan i Lies of P kan jag ta en paus emellan bossarna och spela något annat.

Lies of P är fortfarande mitt favoritsouls som inte är utvecklat av FromSoftware dock.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Vad är det ni ser som så bra med ds3? Jag tycker nog det är svagast i serien efter 2an men jag håller med om att många bossar är bra 👍 grafiken har ju tyvärr verkligen inte åldrats bra 😭

Jag gillar miljöerna och det snabba gameplayet (relativt till ettan och tvåan).

Gillar också att spelet är linjärt, det är pang på och intensivt typ hela tiden.

Storyn knyts också ihop på ett mer eller mindre perfekt sätt iom DLC.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Just nu håller jag på att varva F.E.A.R. med Settlers II: 10th Anniversary, på min nygamla Windows XP maskin.

Lyckades nyligen få tag på bägge, på skiva, helt oöppnade.

Medlem

Precis skaffat min första (och andra) ps3:a ska leka av mig lite där.
Första jag ska spela är Borderlands.
Väntar tills God of war collection vol.1 kommer hem🙂

Medlem

Aldrig riktigt fallit mig i smaken, men jag ska börja med Elden Ring + DLC i helgen. När jag blir för frustrerad av det så tänker jag varva ner med The Hunter: Call of the wild

Medlem

Blir Ready or not med nya dlcn och lite snowrunner för jag har fastnat i något crawler träsk

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ska dra igång något nytt till helgen, inte bestämt mig för vad än. Lutar åt att dra igång Mafia: Definitive Edition.

Det är kanonbra spelade igenom det för ett par veckor sen

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är kanonbra spelade igenom det för ett par veckor sen

Ah det där blir den lilla knuff jag behövde. Mafia it is!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Devan:

ingen av ovanstående spelar spel släppt 2024..

Varför är folk förvånade att studior stänger igen och sparkar folk?

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/571a52e886db432...

Vem är förvånad?

En sådan kort och anekdotisk analys säger ingenting.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Devan:

ingen av ovanstående spelar spel släppt 2024..

Varför är folk förvånade att studior stänger igen och sparkar folk?

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/571a52e886db432...

Joho! New Star GP släpptes detta året, men visst, det kom redan förra sommaren (?) i early access så det har ju varit tillgängligt ett tag.

zsm
Medlem

3:e veckan på semestern. Elden ring + dlc avklarat och är helt insnöad på monster hunter wilds nu...

Medlem

Dying light 2. Har lagt 72 timmar på spelet men fortfarande inte klar, spelet vill inte ta slut haha.

Denna helg blir det att fortsätta spela Trails of Cold Steel IV och möjligen börja spela Hitman: World of Assassination nu när jag har spelat klart Hitman: Absolution.

Medlem

Blev klar med Trails through Daybreak (PS5) idag. Så nu ska jag nog göra klart det sista på Shin Megami Tensei V: Vengeance (PS5). Båda förövrigt släppta 2024 @Devan

Har även lite backlogg spel på G. Som Colony Ship (PC) från slutet på förra året samt Demon Gaze Extra (PS5) från 2022. Även lust att köra Shin Megami Tensei: Strange Journeys Redux (3DS) från backloggen.

Medlem

Fortsätter min kamp med att utöka ming i eu4. kör colonier i öarna bredvid. kör också serier vid sidan om spelet.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

12
Skriv svar