Alpha Protocol verkar komma tillbaka på Steam

Robot
Alpha Protocol verkar komma tillbaka på Steam
Medlem

Jag gillade verkligen spelet när det kom och ja, jag hade gärna sett en uppföljare.
Men i dagsläget är det väl remastern eller remaken av splinter cell som man får vänta på

FM-guru
F.d. Sisyr

Särskilt inspirerat av Mass Effect vet jag inte om det var? Tycker det påminner betydligt mer om typ Deus Ex i sin design, och med ett helt annat fokus på player agency än Mass Effect. Men bra var det i alla fall! En gammal favorit, trots att Obisidan pressades av Sega att släppa det mer eller mindre ofärdigt.

Skribent
Skrivet av Mikael Berg:

Särskilt inspirerat av Mass Effect vet jag inte om det var? Tycker det påminner betydligt mer om typ Deus Ex i sin design, och med ett helt annat fokus på player agency än Mass Effect. Men bra var det i alla fall! En gammal favorit, trots att Obisidan pressades av Sega att släppa det mer eller mindre ofärdigt.

Håller med att det tar mycket från Deus Ex också. Jag har för mig jag läste way back från Obisidan själva att deras inspiration var just ME och Jame Bond. Nu kan jag dock inte hitta den intervjun för jag tror det var i någon fysisk tidning?

Dock synd att spelet var buggigt och ofärdigt, men det var ju så Obisidan lirade på den tiden. Allt de släppte hade grym potential, men de blev alltid stressade till släpp tyvärr. Tänker på uppföljaren till KOTOR 2, Neverwinter Night 2, Fallout New Vegas...ja allt de släpptes kändes ofärdigt.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gillade starkt spelet. Synd att buggarna ledde till att det inte blev en tvåa.

Medlem

Jag! Jag klarade det här spelet på Xbox 360. Ett av fe buggigaste spel jag har spelat men jag älskade det.

Dödgrävaren

Alpha Protocol är nog det sämsta spelet jag älskar.

Testpilot

Testade det lite kort för en tid sedan men fastnade väldigt tidigt i spelet på något dumt hacking-minispel så jag orkade aldrig köra vidare. Men om man klarar det så kanske det är ett bra spel...

Medlem
Skrivet av AHTF:

Gillade starkt spelet. Synd att buggarna ledde till att det inte blev en tvåa.

Buggarna var långt ifrån den enda anledningen till att det aldrig blev en uppföljare. Det var ett helvete under utvecklingen och det fick ljumna betyg också.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Buggarna var långt ifrån den enda anledningen till att det aldrig blev en uppföljare. Det var ett helvete under utvecklingen och det fick ljumna betyg också.

Vad jag minns var betygen till stor del för buggar, men kan minnas fel. Vad jag hörde ville obsidian göra uppföljare, så kan väl inte ha varit för illa under utvecklingen.

Skribent
Skrivet av JackG100:

Alpha Protocol är nog det sämsta spelet jag älskar.

Tillsammans med första Hidden & Dangerous.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Underbart spel, trots att det hade så förbannat många buggar.

Dödgrävaren
Skrivet av AHTF:

Vad jag minns var betygen till stor del för buggar, men kan minnas fel. Vad jag hörde ville obsidian göra uppföljare, så kan väl inte ha varit för illa under utvecklingen.

Sega äger rättigheterna så om inte dom ger ett go-ahead så blir det ingen uppföljare. Fast jag tycker väl att Obsidian hade kunnat göra ett spion-RPG som inte är Alpha Protocol ändå... varumärket är la inte särskilt starkt.

Medlem

Minns inga buggar (körde på PS3) minns bara ett väldigt bra spel. Spionspelet över alla andra. Fler spel som detta önskas.

1
Skriv svar