Professor Layton-bossen vill göra erotiska och våldsamma spel

Robot
Professor Layton-bossen vill göra erotiska och våldsamma spel

Förmodligen utan professorn i huvudrollen.

#level-5


Medlem

Någonstans finns det väl en gräns även om hårdrocken inte var gränsen? Vad säger vetenskapen, blir man helt opåverkad av det mest verkliga erotiska våldsspelet? Kanske inte alla men vissa? Med ansikten som inte längre kan särskiljas från verkligheten? Med VR?

Medlem
Skrivet av Trycket:

Någonstans finns det väl en gräns även om hårdrocken inte var gränsen? Vad säger vetenskapen, blir man helt opåverkad av det mest verkliga erotiska våldsspelet? Kanske inte alla men vissa? Med ansikten som inte längre kan särskiljas från verkligheten? Med VR?

Vart står det att det skall vara gränsöverskridande realistiskt vr spel?

Din fantasi verkar ta överhanden så lugna ner dig och sluta moralisera så ser farbror att han snart mår bättre.

Medlem

Kul, det är en marknad som lämnar mycket att önska.

Tänk att få spela spel som är utvecklade för den målgrupp många av oss är i 😲
Spel som inte behöver ändras för att passa en yngre målgrupp där avkall måste göras för att blidka klassificeringssystem och deras regler för vad som får vara med i spel eller inte för den yngre målgruppen.

Tänk att bli behandlad.. ..som en vuxen människa.

Medlem

Gärna fler sådana spel!

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Vart står det att det skall vara gränsöverskridande realistiskt vr spel?

Din fantasi verkar ta överhanden så lugna ner dig och sluta moralisera så ser farbror att han snart mår bättre.

Jag uppfattade det lite snabbt som att han skulle ta det väldigt långt när han skrev:
"Jag skulle gå så långt som att säga att jag vill skapa erotiska spel och våldsspel för 18-åringar och uppåt."

Och därav mina frågeställningar samtidigt som jag tycker det är ett intressant ämne. Nu var det troligen inte gränsöverskridande han tänkte och jag tolkade fel.

Världen skulle inte fungera utan moraliserande lilla pojk och du behöver uppenbarligen lära dig just hyfs och vett. Att man inte ska kunna ställa frågeställningar utan att direkt få någon som hoppar på en

Medlem

Ja tack. En blandning av japanskt och västerländskt "vuxenmaterial" i ett och samma spel, vore inte dumt det.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Gärna fler sådana spel!

Redan spelat ut Stellar Blade?

Redaktör
Ponny

Hörde jag: "Ett erotiskt Professor Layton?!"


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Trycket:

Jag uppfattade det lite snabbt som att han skulle ta det väldigt långt när han skrev:
"Jag skulle gå så långt som att säga att jag vill skapa erotiska spel och våldsspel för 18-åringar och uppåt."

Hade blivit jobbig om han sa för 7år och uppåt då hade även jag höjt på ögonbrynen.

Skrivet av Trycket:

Världen skulle inte fungera utan moraliserande lilla pojk och du behöver uppenbarligen lära dig just hyfs och vett. Att man inte ska kunna ställa frågeställningar utan att direkt få någon som hoppar på en

Jorå väldigt mycket skulle bli bättre av mindre moraliserande speciellt från folk som inte hänger med i tiden etik är dock en annan sak men självfallet får allt hållas till någon form av luddig måttlighet

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hörde jag: "Ett erotiskt Professor Layton?!"

Professor Laydown: Finger but hole


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Kvalitets porr spel? "Sign me the fuck up!"

Medlem

"erotiska spel och våldsspel".
gäller att folk inte misstolkar den meningen som "erotiskt våld".

Så länge det är lagligt så kör på. Bara det inte blir spel som "rapelay" eller vad det nu hette.

Medlem

Ohh, nytt Knights of Xentar!

Medlem

Japaner kan vara så härligt oförblommerade i intervjuer. Som Miyazaki t.ex. Där ärlighet är en dygd även om det inte alltid är rosenrött.

Medlem

Väntar med spänning.

Hoppas även Grasshopper Manufacture gör ett nytt spel liknande Shadows of the Damned och Lollipop Chainsaw. Remakes i all ära men nytt IP vore att föredra.

1
Skriv svar