Helldivers 2 är ett av årets mest inkomstbringande spel

Robot
Helldivers 2 är ett av årets mest inkomstbringande spel

Topp 3 i sex stora västländer årets första kvartal.

#ea-sports-fc-24, #fortnite, #helldivers-2


Medlem

Hur kommer det sig att man räknar ihop tre COD-spel? Blir inte det lite väl orättvist?

Medlem
Skrivet av Sarato:

Hur kommer det sig att man räknar ihop tre COD-spel? Blir inte det lite väl orättvist?

Kanske för att Cod spelen är så dåliga så dom måste räknas ihop för att bli ett helt spel?!

Redaktör
Skrivet av Sarato:

Hur kommer det sig att man räknar ihop tre COD-spel? Blir inte det lite väl orättvist?

Vet inte hur de fått igenom det där, men de senaste delarna brukar listas som en. Det är samma sak i SteamDB-statistiken. Kanske har det med Warzone att göra, att det sträcker sig över flera spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vet inte hur de fått igenom det där, men de senaste delarna brukar listas som en. Det är samma sak i SteamDB-statistiken. Kanske har det med Warzone att göra, att det sträcker sig över flera spel.

Känns lite som ett fult sätt att försöka få det att se ut så för aktieägarnas skull?
Ingen hade ju accepterat att EA publicerar försäljning över tre Fifa-år som en försäljning direkt.

Men jag gissar som du med att det har med Warzone att göra.

Medlem

Live service levererar!

Medlem
Skrivet av Sarato:

Känns lite som ett fult sätt att försöka få det att se ut så för aktieägarnas skull?
Ingen hade ju accepterat att EA publicerar försäljning över tre Fifa-år som en försäljning direkt.

Men jag gissar som du med att det har med Warzone att göra.

Hur mycket extra vinst tror du ett tre år gammalt Fifa gör under ett kvartal? Lär inte svänga mycket och som aktieägare är det väl just sammanlagd vinst för serie som är viktigt?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur mycket extra vinst tror du ett tre år gammalt Fifa gör under ett kvartal? Lär inte svänga mycket och som aktieägare är det väl just sammanlagd vinst för serie som är viktigt?

Ingen aning ärligt talat. Jag känner likadant om COD: Hur mycket kan ett tre år gammalt COD göra under ett kvartal?

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Kanske för att Cod spelen är så dåliga så dom måste räknas ihop för att bli ett helt spel?!

Skrivet av Tomas Helenius:

Vet inte hur de fått igenom det där, men de senaste delarna brukar listas som en. Det är samma sak i SteamDB-statistiken. Kanske har det med Warzone att göra, att det sträcker sig över flera spel.

Det är väl till och med så att köper du CoD MW2 tex så installeras både 1 och 3 i klienten, men du kan inte spela dem om du inte har köpt de spelen. Därför installationen är så sjukt stor då den innehåller allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Sarato:

Ingen aning ärligt talat. Jag känner likadant om COD: Hur mycket kan ett tre år gammalt COD göra under ett kvartal?

Exakt min poäng. Så det är knappast något fuskande det handlar om. Mer att CoD numer är mer som en tjänst och kampanjen är en del av det. Warzone är en stor del av det. Skins du köper fungerar oftast i alla tre, olikt liknelsen med Fifa.

Redaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är väl till och med så att köper du CoD MW2 tex så installeras både 1 och 3 i klienten, men du kan inte spela dem om du inte har köpt de spelen. Därför installationen är så sjukt stor då den innehåller allt.

Ah!


signatur
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är väl till och med så att köper du CoD MW2 tex så installeras både 1 och 3 i klienten, men du kan inte spela dem om du inte har köpt de spelen. Därför installationen är så sjukt stor då den innehåller allt.

Ja precis, eller man kan styra installationen själv. Men den blir ju sjukt stor. Orimligt till och med.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Ja precis, eller man kan styra installationen själv. Men den blir ju sjukt stor. Orimligt till och med.

Ja, det går väl ta bort vissa bitar men att säga åt den att inte installera kampanjerna gör inte så mycket rent utrymmesmässigt vad jag förstått? Så allt bygger typ från samma grund tror jag? Spelet äter i alla fall orimligt med HD om man bara vill spela en av kampanjerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, det går väl ta bort vissa bitar men att säga åt den att inte installera kampanjerna gör inte så mycket rent utrymmesmässigt vad jag förstått? Så allt bygger typ från samma grund tror jag? Spelet äter i alla fall orimligt med HD om man bara vill spela en av kampanjerna.

Hade bara lagring till Series X varit billigare så hade jag inte stört mig så mycket på det, men det gör jag. Även om jag tycker om att man kan välja vad man vill ha installerat.
Ett knep är väl att springa genom storyn för att sen bara spela multiplayer, men så fungerar inte jag. Nåja, nog med off topic från mitt håll.

Medlem

Förvånar mig inte alls att Sony ville tvinga på PC spelare PSN på efterhand när de såg hur populärt det blev. Sony hade INGEN aning hur stort det skulle bli, och folket som jobbar på dessa företag är oftast helt ”out of touch” när det kommer till vad folk vill ha.
Ingen visste hur stort battle royal skulle bli, ingen visste hur populärt helldivers skulle bli, enda säkra kortet de har är väl fotboll och hockeyspel.

1
Skriv svar