Rapport: Blizzard skrotar framtida PvE-innehåll till Overwatch 2

Medlem

Hade det inte varit för allt kosmetiskt de sålt vet jag inte hur ow2 ens står på benen….


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Hade det inte varit för allt kosmetiskt de sålt vet jag inte hur ow2 ens står på benen….

med tanke på att kosmetiskt mtx är deras enda inkomstkälla kan jag hålla med dig där. Svårt att stå på sina ben när man inte har något till salu.

Medlem

såå...Overwatch: Classic when?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nyheten är dagsfärsk.

Och? Det första beslutet om att det första PvE läget med modifierbara skills inte skulle släppas alls p.g.a. deras oförmåga att få till ett läge som också skulle generera pengar via mtx som motsvarade deras mål för intäkter kontra arbete som utvecklingen kostade var redan i effekt när spelet släpptes.
Det bekräftades av deras egna chef att folk flyttades tillbaka till PvP och live-service delen av spelet för att PvE delen tog för mycket utvecklingstid och pengar och dem kunde inte hitta ett bra sett att generera pengar på det.

Det var dock inte något dem gick ut med till spelarna förens ett år senare då det ansågs kunna påverka folks pre-orders.. vilket folk inte precis blev mindre arga över när det kom fram.

Så efter det totala fiaskot med den PvE delen är det inte speciellt konstigt efter den informationen samt deras roadmap över hur resterande PvE uppdrag skull implementeras att spelare inte precis var extatiska över att spendera några pengar på dem.

Detta är en effekt som Blizzard/Activision skapat genom egna handlingar sedan lååångt innan dealen med M$ gick igenom, så även och jag inte tror att det nödvändigtvis kommer blir så mycket bättre under Microsofts vingar så är detta inte något som man kan klandra dem för.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

En av anledningarna jag tycker det är roligare att arbeta för en mindre arbetsgivare där vi alla anställda (även chefen) arbetar tillsammans.

Tänk om du hade flera tusen anställda och ALLA skulle ha lika stor bonus? Då får ju högste chefen några färre miljoner i sin bonus och då lär han dra till grönare beten än att stanna kvar.

Ja det kanske är storleken på företagen som avgör som du säger.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

"Jag lydde bara order" har många sagt och det hjälper väl föga.
...

"Jag försökte förklara för dem att ingen är intresserad av detta" har många sagt och det hjälper väl också föga.

Skrivet av hannes.theorell:

En av anledningarna jag tycker det är roligare att arbeta för en mindre arbetsgivare där vi alla anställda (även chefen) arbetar tillsammans.

Tänk om du hade flera tusen anställda och ALLA skulle ha lika stor bonus? Då får ju högste chefen några färre miljoner i sin bonus och då lär han dra till grönare beten än att stanna kvar.

Åh nej, det vore ju hemskt...nästan...nästan som en vanlig knegare!

12
Skriv svar